..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutsuzluğa düşmeyin. -Charlie Chaplin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sevgi ve Arkadaşlık > feride özdemir




14 Eylül 2006
Bir İnsan Bir Öykü (1. Bölüm) Gerçek Hayattan Alınmış Bir Damla  
Yarıda kalan bir haytın başlangıç öyküsü...

feride özdemir


Sıcaklık hissetmeye başlamıştım artık ellerimde, donmamışta yanıyordu sanki. Sızlaması da cabasıydı. Elimdeki sepeti tutmakta zorlanıyordum. Ayaklarıma dolanan eteğimin uçları buz tutmuştu. Güya açılan küçük yolda yürüyordum ama yağan kar açılmış, yol mu bırakıyordu.


:DJEI:
Sıcaklık hissetmeye başlamıştım artık ellerimde, donmamışta yanıyordu sanki. Sızlaması da cabasıydı. Elimde ki sepeti tutmakta zorlanıyordum. Ayaklarıma dolanan eteğimin uçları buz tutmuştu. Güya açılan küçük yolda yürüyordum ama yağan kar açılmış, yol mu bırakıyordu.
Ben yine pamuk gibi yağan karın altında hayal kurmadan yapamıyordum. Çocukluk işte, burnumu bile hissetmemeye başlamıştım artık ağaçlar yağan kardan dalları yüklenmiş kırılacak gibi olmuştu. Ellerim donmasaydı onları silkelemek ne güzel olurdu. Bir tarafa atardım sepeti koşar dallara tutunur sallanırdım. Nede güzel eğmişlerdi başlarını aşağıya yoksa boyumda yetişmezdi. Ödevlerim vardı yapılacak, akşam sütünü sağmıştır annem onu götürmeliydim mahallenin bakkalına. Aman pekte hoş oluyordu böyle avare avare yumurtaları komşulara dağıtıp eve döndüğüm sabahlar. Bir de dondurmasa sızlatmasa şu hava insanı. Kar göründüğü gibi yumuşacık kalsa kazık kesilip buz tutmasa hiç.
Eve kapının önüne doğru yaklaştığım da bir kalabalık anlatmak mümkün değil. Çocuk aklım almamıştı olanları, neydi bu! Böylesi hiç bu kadar gürültü patırtı duymamıştım. Kapılar ardına dek açılmış kalabalık bahçeye kadar yayılmıştı. Aman Allah’ım içimde ürpertiyle bir korku kaynaşmış zaten hissizleşmiş ellerime birde dizlerimin bağının çözülmesi eklenmişti. Nasıl yürüdüğümü içeriye girdiğimi hala hatırlamıyorum san ki ben de görünmez olmuştum, kimse fark etmiyordu beni. Komşu kadınlardan birinin omzumdan çekerek hadi Ayşe’nin yanına git sen, sonra gelirsin demesini hatırlıyorum. İyi de neden ben kendi evimden kovulurcasına dışarı sürüklendim. Tam kapının eşiğine geldiğimde şimdi bile kulaklarımı çınlatan yüreğimi parçalayan annemin o feryadını neden duydum. İçim daralıyor bunları her anımsadığım da ardıma dönüp bakmaya bile korktum, yüreğimden bir parça koptu gitti o zaman ve tek hatırladığım bir daha da yerinin dolmadığı.
Hiç yaramaz bir çocuk değildim çok akıllı yaşından oldukça olgun laf söyletmeden vazifelerini yapan kısacası sorumluluk sahibiydim. Bu da büyüklerim tarafından sevilmeme neden oluyordu her zaman. Bir ağabeyim ikide erkek kardeşim vardı. Ablam evlenmiş gitmişti babamın ölümünden sonra, biz annemle ağabeyimin yanında kalıyorduk. Büyük zorluklarla sonunda o nu da evlendirmiştik. İyimi yapmıştık kötü mü orasını bilemiyorum. Evde üç bekâr bir de annem yük gelir olmuştu açıkçası onlara. Aslında hak vermiyor da değilim hani şimdiler de. Liseye o yıl başladım. Okumak zorundaydım annemin bütün ümitleri bendeydi. Ben okuyacak çalışacak ve kardeşlerimi de okutacaktım. Sonrada sırası ile evlendirecektim.
Karşı mahallemizde oturan Hacer abla yine bakıyordu boşluğa bakar gibi yüzüme, e hadi dedim neydi bu sorunun cevabı çözemedim mi? Dalardı böyle durduk yerde bir anda boş boş bakardı insana.
Bembeyaz bir yüzü çok küçük elleri vardı. Kaşları sanki ortası çatı gibi havaya kalkık dururdu. Beyaz yüzünde yeşil gözleri yusyuvarlak üzüm taneleri gibiydi. Ucu hafif kavisli kemerli burnu onu kararlı biri olarak göstermeye yeterdi açıkçası. Belirgin olmayan çenesini arada çok düşünen dedeler gibi sıvazlar beni güldürürdü. Çalışmadığı günlerde diyeceğim ama işten gelince de ev işlerinden boş vakti olmazdı. Babasız olduğumu, ağabey imlerle yaşadığımızı bildikleri için derslerimde bana yardım ederdi severek.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: lütfen yorumlarınızı bekliyorum :)
Gönderen: feride özdemir / Ankara/Türkiye
29 Kasım 2010
bu hem iz edebiyat sahifelerin de hem de yaşamımda yazdığım ilk minik yapıt. okuyan her keze öncelikle ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum. daha sonra bu yeni başlamış yazılarımın çok daha fazla nitelik kazanması ve daha güzel bir hale gelmesi için, okuyanlardan yorum yapmalarını rica ediyorum. şimdiden teşekkür ederim. feride dalkıran




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve arkadaşlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir İnsan Bir Öykü (2. Bölüm) Gerçek Hayattan Alınmış Bir Damla

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dur Gitme [Şiir]
Ben Anemon; Yamaçlarda, Patikalarda,kırlarda Büyüyen Bir Çiçek. [Şiir]
Ah Kilitli Sandık Ah! [Deneme]
Bir Ben Ölür Bin Ben Doğar Sabahlarım da [Deneme]
Bir Nefes Keyif [Deneme]


feride özdemir kimdir?

Dediğim gibi dünyanın bir yaratılış gayesi var, her bir insanın da, bunu bulmak çokta zor değil, içimizde bir yerlerde.

Etkilendiği Yazarlar:
mevlana, tolstoy,necip fazıl,reşat nuri gültekin,hüseyin rahmi gürpınar,sait faik,nurullah ataç,orhan kemal,yaşar kemal


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © feride özdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.