..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Benim yaradılışımda fevkalade olan birşey varsa, Türk olarak dünyaya gelmemdir. - Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > feride özdemir




6 Eylül 2006
Bir Nefes Keyif  
feride özdemir
Bir fincan kahvede bir adamın hikayesi. "Kim bilir belki iş arası bir nefes alacaktı, içtiğimde sigaram o anda öyle az geldiki gözüme gerçekten de bir tek sigara ancak bir nefesti."


:BDGD:
Sağlıkla ilgili bir dairede hademelik yapıyordu. Uzunca zayıf ince bedenli, kara kuru ama sevimli bir yüz ifadesi vardı. tebesümü ile masum ama zeki olduğunu belli eden birgülüş beliriyordu yüzünde. Hafif sakalı uzamış, bıyıklarını ise yeni mi bırakıyordu çok mu kısa kesmişti belli değildi. İri yapılı dikat çeken burnu vardı. Kalın kara kaşlarından doğu illerinin insanı olduğu belliydi. Sordum yanılmamışım Kars'lı olduğunu söyledi ama hep tebesümü ön planda olduğu için daha evvelden hiç dikkatimi çekmemişti. Şimdi kendime gülüyorum meğer gülüş ne kadar de önemliymiş. Yöre insanına has, samimi, sıcak bakışları vardı. Elin deki kahve fincanını bana doğru uzattı.
Bir fincan kahvenin bu uykusuzlukla kurduğum en güzel benzetmesi 'ilaç gibiydi' kelimesi olsa gerek. Bunu anlatmak, tarifini yapmak imkansızdı. Demeyin şimdi "ammada abarttın" diye eğer sizde uykusuz gidiş istikametinizde size doğru gelen peş peşe iki koca kırmızı kamyonla burun buruna gelseydiniz. Anlatayım şimdi merak ettiniz.
Dört yol azında kamyonların gidiş istikametlerinde kaza olupta yol tıkanınca bizim akıllı kamyon şöförlerimiz boş buldukları ters istikamete girmekte bir sakınca görmüyor. E haliyle burun buruna gelmekte kaçınılmaz oluyor. Bu defada beş kilometre ileride açık park ettiğiniz arabanızın üstüne halk otobüsünün de bağıra bağıra çıkma ihtimali çok uzak değil. Tabi ki bende de hata yok değil. Kaldırıma açık park etmeye kara verdiğinizde dikat edin de halk otobüsünün yolu üzerine fazla taşmamaya özen gösterin.
İşte kahvenin ilaç gibi gelme hikayesi, şimdi siz bu kahveyi zahmet edip sunan kişiye minnet hissetmezmiydiniz?
Sigara içmek için paketime uzandım, çakmakta lazım haliyle ee kahve sigarasız , sigara çakmaksız olur mu? Çakmağı aradığımı görünce, içeriye doktor hanımdan istemeye gitti.
Bu adamcağız aynı işyerinde çalışan arkadaşın anlattığına göre;
Yol parası kalmadığı için bir gün Mamaktan sabah beşte çıkıp Kızılay Güvenparka kadar yürüyerek geliyor ve ordan cebinde ki son parası ile dolmuşa binip iş yerine geldiğinde arkadaşından dönüş için yol parası istiyor. Tahminimce o günden sonra sigarayı bırakmaya karar vermiş olmalı.
Çakmağı alıp geldiğinde "hayrola sen sigara içmiyor musun artık?" dedim. Yüzüme utangaç bir tebesümle bakıp "yok, ondan bundan arasıra içer oldum" dedi. Uzattığım paketten aldığı bir tek sigarayı duvarı badanalı, minicik tezgahlı, küçük mutfağın yüksekçe pervazına bıraktı.
Kim bilir belki iş arası bir nefes alacaktı, içtiğimde sigaram o anda öyle az geldiki gözüme gerçekten de bir sigara ancak bir nefesti.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Yazım ve İmlaya Dikkat!
Gönderen: Ahmet Başkan / Diyarbakır/
25 Eylül 2006
Yazıların içten ancak lütfen yazım ve imla kurallarına daha fazla özen göster. Başarılar.

:: yorumsuz ama
Gönderen: barış pekince / Maraş/Türkiye
14 Eylül 2006
hüzünlü bir gülüşün sessiz tebessümü




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah Kilitli Sandık Ah!
Bir Ben Ölür Bin Ben Doğar Sabahlarım da

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dur Gitme [Şiir]
Ben Anemon; Yamaçlarda, Patikalarda,kırlarda Büyüyen Bir Çiçek. [Şiir]
Bir İnsan Bir Öykü (1. Bölüm) Gerçek Hayattan Alınmış Bir Damla [Öykü]
Bir İnsan Bir Öykü (2. Bölüm) Gerçek Hayattan Alınmış Bir Damla [Öykü]


feride özdemir kimdir?

Dediğim gibi dünyanın bir yaratılış gayesi var, her bir insanın da, bunu bulmak çokta zor değil, içimizde bir yerlerde.

Etkilendiği Yazarlar:
mevlana, tolstoy,necip fazıl,reşat nuri gültekin,hüseyin rahmi gürpınar,sait faik,nurullah ataç,orhan kemal,yaşar kemal


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © feride özdemir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.