..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > BELGİN ERYAVUZ




12 Ocak 2007
Seninde Hayalin Olsun...  
BELGİN ERYAVUZ
Tıpkı gökyüzündeki yıldızları yakalayamayacağımızı bildiğimiz halde onları izlemenin, gözlerimizi kırpmadan dakikalarca takip etmenin keyfine varmak gibi…


:BAGD:
Hayal kurmak güzeldir, insanın dünyasını zenginleştirir, umut aşılar, hayata daha sıkı sarılmasını, hayattan zevk almasını sağlar. Hayal kurmak tıpkı insanın düş dünyasından gerçek dünyasına uzanan kuyruklu bir yıldız gibidir. Her zaman pırıl pırıl, her zaman görkemli ve çoşkulu, kimi zaman erişilmez, kimi zaman elimizle tutabilecekmişcesine yakın…Gecenin lacivert koynunda gökyüzünde ışıl ışıl parlayan yıldızların içimize aşıladığı o tatlı sevinç nasılsa hayallerimiz de bize gerçek yaşantımızda benzer tadı verir.

Bilim adamlarının bu konudaki görüşleri de aynı paralellikte zaten. Çoğu doktor gün içinde kurulan tatlı düşlerin beynimizin daha sıkı çalışmasına katkıda bulunduğunu, algı yeteneklerimizin gelişmesine, ruh sağlığımızın korunmasına önemli bir yarar sağladığında birleşiyor. O halde ne duruyorsunuz hayal kurun özgürce! Sizinde bir hatta pek çok hayaliniz olsun her biri diğerinden tatlı…

Pozitif hayallerinizin, düşüncelerinize, sözlerinize, davranışlarınıza, alışkanlıklarınıza kısacası yaşam şeklinize yansıyacağına inanın. Üstelik bu anlamda özgürsünüz çünkü hayal kurmanın belli bir sınırı yok! Düş dünyanızı süsleyen hayalleriniz uçsuz bucaksız ve gökkuşağının tüm renklerini içinde barındıracak kadar geniş olabilir. Bu en güzel renklerden bir tanesini gerçek dünyanıza kazandırdığınızda ise mutluluğunuza diyecek yoktur, öyle değil mi?

Elbette sınır tanımadan büyük düşler kurmak, hayal gücünü sonuna kadar zorlamak çok güzel ancak elde ettiklerinizle mutlu olmayı da bilmek gerek. Sonuçta olmayacak hayallerin bizde hayal kırıklığı yaratmasına hiç meydan vermeden o anda yaşadığımız hoş duygularla idare etmesini bilmeliyiz. Tıpkı ünlü Hazine Adası romanının yazarı İskoçya’lı R.L.Stevenson’un bir cümlesinde dediği gibi “ Umutla yolculuk etmek gidilecek yere varmaktan çok daha zevklidir” sözünü unutmadan. Tıpkı gökyüzündeki yıldızları yakalayamayacağımızı bildiğimiz halde onları izlemenin, gözlerimizi kırpmadan dakikalarca takip etmenin keyfine varmak gibi…

Hemen herkesin hatta benim gibi mantıklı insanların bile küçüklü büyüklü pek çok hayali vardır ve hepimiz hayallerimizin peşinde sürüklenir gideriz yaşamın gerçekçiliği yanında, yaşama biraz tat katabilmek adına. İşte önemli olan da budur zaten. Hayalin hayal olduğunu bilmek, yani içinde gerçekleşme olasılığı olduğu kadar gerçekleşmeme olasılığının da olduğunu unutmamak. Çünkü bazen hayaller öylesine erişilmez olurlar ki…öyle olduklarını bile bile onlardan vazgeçemiyorsak ve onlar tatlı düşlerimiz arasındaki yerlerini her daim koruyorlarsa, yapacak tek şey onları sadece gülümseyerek hatırlamak olmalıdır. Hayal kırıklıklarının dünyamızı karatmasına, bizi negatif duygulara yönlendirmesine asla izin vermemeliyiz.

Kurduğunuz bir hayal yüzünden umutsuzluk baş gösteriyorsa unutun gitsin. Size hayal mi yok? Öylesine sınırsız ki bu dünya istediğinizi kurabilme özgürlüğünüz var ve korkmayın kimse size karışamaz. “O benim hayalimde neden elimden aldın” demez…

İşin en güzel yanı hayal gücünün hiç ummadığımız değişimleri gerçekleştirmemize yardımcı olmasıdır. Çünkü her şey insanın önce kendine inanmasına bağlıdır. Ama bunun için işe küçücük ve pozitif bir amaçla başlamak önemlidir, çünkü sonrasını adım adım pekiştirmek için yeterli sebebin farkına varmış olursunuz. İlk adımı atma cesareti size ikinci adımda öyle hoş bir heves aşılar ki sonrasında o amacın, o hayalin olmaması diye bir şey düşünülemez. Yani önemli olan kişinin o işe tüm yüreğiyle inanmasıdır, gerisi kendiliğinden olacaktır; tıpkı Alman edebiyatının en büyük yazarlarından birisi olan J.W.Goethe’nin herkes tarafından bilinen o meşhur sözünde dediği gibi “ Kişi bir şeye kendini adadığında Tanrı harekete geçer”.

Şimdi önümüzde yepyeni bir sene var, bir takım kararlar almak, bir takım şeyleri harekete geçirmek adına bundan güzel fırsat olabilir mi? Tek yapacağınız şey karar vermek, hayal kurmak ve yürekten inanmak, işte hepsi o kadar!

Yaşamınıza renk katmak ve güzelleştirmek adına kurduğunuz tüm hayalleri bu yeni senede birer birer yakalamanız ve ardından yepyeni hayallere yelken açmanız dileğimle…

Umudunuz ve hayalleriniz hiç bitmesin…

Mutlu seneler…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Son Durak Huzurevi (Mi?)
Engellere Çarpa Çarpa…
Kadınsan Hem De...
Kaderini Kendin Çiz!
Kayıp Kimlikler!
Neden Bu Kadar Duyarsız Olduk?
Bana Yalan Söyleme! Beyaz Olsa Bile…
Bir Serginin Ardındaki Duygu Seli
Doktorum Beni Anlamıyor
Kıskançlığın Soğuk Nefesi Ensenizde Mi?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi ve Pozitif Enerjinin Gücü
İlişkiler Düğüm Olmuş Çözülmüyor
An"ı Yakala, Çilek Tadındaysa Bırakma!
Bakıp da Görenlere, Görüp de Sevenlere!
Sır Dolu Papuçlar
Rengarenk Duygularda Yaşatmak Sevgiyi!
Özlemek!
Uzaklarda Bir Yerlerde...
İçimizdeki Unutma Sesi…
Unutmanın Acısı, Unutulmanın Sancısı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Seviyorum Diyebilmenin Güzelliği [Öykü]


BELGİN ERYAVUZ kimdir?

İçimde yaşadıklarımın, hissettiklerimin birebir yansıması,tıpkı denizin mavilikleri gibi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Okumayı çok seven birisi olduğum için,yazılarını okuduğum hemen tüm yazarlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BELGİN ERYAVUZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.