..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gerilim > Mustafa Cilasun




12 Nisan 2007
Zavallı Hocam!  
Yoğun geçen bir günümdü!

Mustafa Cilasun


O gün itibarıyla, dört köyü ve muhtelif mahalleleri, satış yapabilmek maksadıyla, mütevazı arabamla gezmiştim. Yıl 1983, hazan mevsimiydi! Bitap halimle saat 19.30 civarı, evime gelmiştim.


:BAFC:


Yoğun geçen bir günümdü! O gün itibarıyla, dört köyü ve muhtelif mahalleleri, satış yapabilmek maksadıyla, mütevazı arabamla gezmiştim.
Yıl 1983, hazan mevsimiydi! Bitap halimle saat 19.30 civarı, evime gelmiştim.
Her iki dünya için, hayat arkadaşım bulunan, değerli refikam kapıyı, hoş bir tebessümle açmıştı. Gördüğüm bu ikram, gönlümü rahatlattı ve bir anda sıkıntılarımdan uzaklaştırmıştı.
Metaneti ve sabrı, refikamın benden fazlaydı. Adeta bir hizmet ehliydi. Fedakârlıkta had tanımazdı. İnancı kavi, ameli istikrarlı ve öğrenme istidatlıydı.
Her neyse, işte o akşam! Acı bir feryat duyduk!
Kimin feryadıydı diye, kulak kabartarak anlamaya çalıştık.
Bununla da yetinmeyip, süratle perdeyi açtım. Sesin geldiği yöne doğru baktım ki, kimi göreyim! Kayınpederim olan zavallı hocam, 6,7 kişiden oluşan bir gurup çocuğun, köpekleriyle birlikte saldırısına maruz kalmış. Çocuklar 15.16 yaşlarında olduğunu tahmin ediyorum. Bir taraftan da taşlıyorlarmış!
Süratle, yalın ayak ve haykırarak geldiğimi, yetiştiğimi ilan ediyordum.
Akşam olduğu için sesim yankılanıyordu. Ben hocamın yanına geldiğimde, çocuklar kaçıyorlardı! Sesimi duyunca, hocamı bırakıp, kaçmaya başlamışlar.
Uzaklaştıkları mesafeye baktım, 600–700 metre civarındaydı!
Hatun kişiye, ayakkabılarımı acele getir diye, talimat verdim.
Fakat kesin bir emir olmasına rağmen, anlamamış gibi davranıyordu!
Göndermek mi istemiyordu, bilmiyorum fakat bunu düşünecek zamanım yoktu.
Tez zamanda, ayakkabılarımı giydim ve süratle o çocukları takibe başladım.
Bu zamanlar 85 kilo civarındaydım. Yılmadım… Yorulmak istemedim… Takip ettim…
Çocuklar, dağılarak kaçıyorlardı ve tenha yolları seçiyorlardı…
Köpekler ise gecenin karanlığında, havlayarak ritim tutuyorlardı.
Nihayet 20 dakika koştuktan sonra, çocuğun birini yakaladım.
Ağlıyordu! Dayanamadım! Niçin yaptıklarını sordum, bir cevap alamadım!
Arkadaşlarının kimler diye sordum, yine sessiz kalmayı tercih etti.
Döverim bak dedim! Gözyaşını dökmeyi başladı!
Karakola götürürüm dedim, sen bilirsin dedi ve götürdüm!
Karakolda görevli memurlara, önce kendimi tanıttım ve hadiseyi olduğu anlattım…
Memurları biraz acımasız buldum, çok sert vuruyorlardı, acıdım!
Memurlar siz gidebilirsiniz, biz gereğini yaparız dediler ve ben vedalaştım.
Bir müddet sonra evimize geldim ve hocama durumu anlattım.
Hocam, sanki inanmamıştı, yakalaya bileceğime ihtimal vermiyordu!
Lisanıhâlinden apaçık belli oluyordu! Dayanamadım, hüznümü yudumladım!
Ve yeniden sözlerime başladım. Hiç alakası yoktu, ama mecbur kaldım!
Hocam, polis memurları şimdi hocamızı yormayalım, fakat sabah ifadesini almalıyız dediler.
Yarın karakola birlikte gidelim de, meseleyi vuzuha kavuşturalım dedim.
Hocam, ancak o zaman biraz daha fazla, inanmış gibi yaptı.
Gittik karakola ve memur arkadaşlar, ilgilendiler, hocamı teselli ettiler ve neler yaptıklarını, bir bir zikrettiler.
Hocamın şaşkınlığı artıyordu ve arada bir bana bakıyordu.
İşte hocam, nihayet bu çocukları akşam yakaladığıma inanmıştı! Ne kadar garip değil mi?








Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gerilim kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çaresiz Kaldığım An!
İntihar Eden Kadın!
Şaha Kalkan Motor!
Garip Bir Zaman Diliminde Çalan Telefon…
Kan Fışkırıyor…
Yanan Ev!

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Haksızlığa Sabretmek!
Sokak Arasında Gezerken…
O Kız!
Erenler ve Hanımlar!
İsimsiz Mektup!
Silinemeyen Bir Hicrandı!
Bir Feryadın Yansıması…
Beyan Uygulamayla Orantılı Olursa Makbuldür!
Yaşlı Teyze!
Oda Garip Bir Yetimdi!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Buselerimi, Sessizliğin Pervazlarında Gizlerim! [Şiir]
Her Lahzada Bir Fark Var, Sırrını İçinde Saklar! [Şiir]
Beklemek Kar Etmedi, Nasip Sükût Ettirdi! [Şiir]
Yürekte Düğümlenir Sukut Ettiren An! [Şiir]
Ruhumun Suskun Hicranı ve Ah U Zarı! [Şiir]
Ey Hicran Aldanan Ben Olayım! [Şiir]
Kalp Hata Etmez, Nefs Vuslata Eriştirmez! [Şiir]
Söyleyemedim, Kalbimin Figanıyla Yetindim! [Şiir]
Kırdın Ümidimi, Yıktın Şu Gönül Lânesini! [Şiir]
Gönül Hüzne Ram Olunca Neyleyim! [Şiir]


Mustafa Cilasun kimdir?

Düşünmeye hassaten zaman ayıran, naifliği önceleyen, estetiği seven, güzelliklerden şevk alan, gönüllerin deşifresiyle uğraşan, halin dilinden haz alan, aşk için meşkin zaruretine inanan, hilkatin ve aidiyetin serinliğinde yazmaya çalışan bir can.

Etkilendiği Yazarlar:
Mehmet Akif Ersoy,Sezai Karakoç,Necip Fazıl Kısakürek, Cemil Meriç


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Cilasun, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.