..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Talan Ayşe




18 Nisan 2007
İyi Bölünmeler  
Talan Ayşe
Bölünüyorsun... Sen, bölünmek nasıl bir şey bilmeden yapıyorsun bunu. Bölünmek; sen çoğalmaya başladığında başlar...


:AIHD:



27.08.2003



İYİ BÖLÜNMELER


Bölünüyorsun...

Sen, bölünmek nasıl bir şey bilmeden yapıyorsun bunu. Bölünmek; sen çoğalmaya başladığında başlar...

Küçük dünyanı büyük yapmak peşindeysen, alacağın riskleri hatırlatmak benim görevim olmalı. Her yürek, yeni yükleri vurur sırtına, sırtın pek kalın değilse, bölünürken, kendi başını yemen işten bile değildir. Sana insanları anlatmak, bir arıya bal yedirmeye benzeyebilir, ama ben bal yiyen arıların daha iyi ürettiklerini duymuştum.

İşte gerçek;

İnsan: eli ayağı olan ama iş bunları kullanmaya geldi mi, biraz ağırdan almayı seven canlıdır. Sürekli konuşur, ancak, iş konuştuklarını icraya geldi mi gene pek yavaştır. Yemek yemek ilk görevi, yediklerini öğütmek işin sevimsiz yanıdır.

Gözleri iyi görür insanoğlunun, ama işine geldiğini... “Az laf, çok iş” gibi deyimlerin yerine, yenilerini üretmek için harcadığı zamanı, başka bir şeye harcayabilseydi, bugün “dünya” denilen yer, aslında “cennet” olarak anılabilirdi. Ama dünya, hep dünya olarak kalmaya devam edecek. Tartışmaları pek sever insan, ama ne için tartıştığını ya da bunun bir işe yarayıp yaramadığını sorduğunda, birkaç dakika düşünüp, “bilmiyorum”, yada “hayır” yanıtını verebilecek kadarda pervasızdır. Görüntü önemlidir, ismi bildik eşya parçaları için harcadığı parayla, kaç yetimi doyurabileceğiyse pek önemsiz... İş reklam kokuyorsa, o başka tabi!

Sadıktır! Sadakat için biçilen süre sona erdiğinde, bir başkasının kolunda kendini avutması insanlık hakkıdır. Her duruma uyum sağlama ve uyum sağladığı durumlardan yararlanma üzerine bir okul açılsa, pek çok dünyalının sınıf birincisi olacağına şüphe yok!. Alkış almak, alkışlamaktan daha memnun edicidir. Burun kıvırmak, hakir görmek, lekelemek üzerine ihtisas yapanların sayısı, hiçte azımsanacak gibi değildir.

Bir çuval incir alıp, berbat etmek için programlanmış tek varlık gene insandır. Elindekine değil hep başkasının kolundakine heveslenir. Başkasının kolundakinin elindekinden iyi olması değildir önemli olan. O başkasının kolundadır ya!.

Şüphecidir, hatta kendinden bile şüphe edecek kadar şüpheci.

Sevmek gibi bir duyguyu yaşadı mı, önceleri duruma adapte olmakta pek zorluk çekmez, tabi sevmek denen şeyin, vermek olduğunu anlayıncaya kadar. İşte bu sırada işin rengi değişir. Her şeyin iyisine layık gördüğü bedeni için harcadığı zaman ve para, her şeyin kötüsüyle ödüllendirdiği ruhuna ne kadar zarar vermektedir, insan denen varlık bunu ancak kaybettiğinde anlar. Ama kayıplar maddi olduğunda!

Manen yaşamak, ya da manevi tatmin gibi şu an literatürde varolan, lakin, yakında çıkarılacağına inandığı kavramlar için, parmağını bile oynatmak gelmez içinden. Bir hata sonucu, gerçekleri ıskaladıysa; o zaman başka!

Ürkek görünür, görünüş aldatıcıdır diye düşünmek hakkımızdır! Uysaldır demek isterim, ama sen bu söylediğimi bir zırvalık olarak ta düşünebilirsin. Kırılgan, hassas, ince fikirli, nazik, düşünceli, aklı başında, saygılı, ahlaklı, sevgi dolu, anlayışlı insan çeşitleri de vardır. Bunları bulabileceğin yerleri şu an pek kestiremiyorum, ama aramak, bulmakta eşdeğer diyorsan sana kolay gelsin. Dişini sıktın mı, saçların ağarmadan bir kaçıyla karşılaşman işten bile değildir.

İşte böyle, çoğalmak istiyorsan, sana iyi bölünmeler!





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gitmek
Teninden Aşağıya Kayıp Gider Hayat
Yıldızlar Gece Gelir
Parmak Aralarımız

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sıyırdım Ruhumu Bedenimden
Dalgaları Sevmek
Yüreğiyle Bakar Kadın
Erguvan Ağaçları
Ölü Vakitler Biriktiriyorum
Zamanların Gölgesi
Bahcıvan
Kumsaldaki Çakıltaşları
Aklımı Vuruyorum
Peri Kızı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ölümlere Müjde Çiçeği [Şiir]
Düş Agacı [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Aşk'a Dalacaksın [Şiir]
Aklar Düştü Satırlarıma [Şiir]
Hüzne Boyandı Hayat [Şiir]
Hayal Tarlaları [Şiir]
Zırvalarsam Aşktandır [Şiir]
Gülkurusu Akşamlar [Şiir]


Talan Ayşe kimdir?

20 Yıldır edebiyatla ilgileniyorum. Bazı yerel dergi ve gazetelerde yazılarım yayınlandı. 2003 yılında "Şarkısı çalınmamış sevdalar "adında bir şiir kitabı çıkardım, ayrıca Sarissa yayınlarından çıkan bir "Ortak Kitap" çalışmam var. www. turkiyeninsitesi. com da yazarlık yapmaktayım


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Talan Ayşe , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.