Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov |
|
||||||||||
|
Birbirimize sarılmamaktayız,sadece kaybetme korkusunu yaşamamak için kucaklarımızı insanlarla,putlarla,nesnelerle doldurmaktayız.Karakollar kurup yeni mahkumlar bulmak için gülümsemekteyiz. Elbette bir şeyler yapmaktayız.Bir işte çalışmak gibi,yeniden aşık olmak gibi...Ama bunlarda bile kaçış söz konusu.Çünkü bütün ilişkilerimizde kendi seçimimizi bulamamaktayız.Yarım yamalak bir yürekle yaşamaktayız. Asıl olan bir ışık bulamamaktayız.Her şeyi açık seçik yaşamak yerine ilişkilerimizi tencereyi şöyle bir örten kapalılıkla yaşamaktayız. Yok olmaktan korkan var olamaz şüphesiz.Oysa bizler yok olma korkusuyla sağa sola saldırmakta büyük bir açgözlülükle her şeyi yeyip bitirmekteyiz.Sevgimizi,saygımızı,ruhumuzu mahvetmekteyiz. Çıplağın üzerine atılan bir şal gibi krallıklar yaşamaktayız. Evlerimizle,arabalarımızla,dostlarımızla övünüp durmaktayız.Kendimizi ise yok saymaktayız, gitgide yok olmaktayız.Hayatımızı çöplüğe çevirmekteyiz.Her önümüze gelenle günlerimizi ve zamanımızı doldurmaktayız. Gittikçe kokuşan bir hayat yaşadıktan sonra ilişkilerimizden geriye sadece çürümüşlük bırakmaktayız.Bütün arkadaşlıklarımızı ya bir ceset torbasıyla ya da çöp poşetiyle hafızamızın bir köşesine atmaktayız.Duygularımızı,düşüncelerimizi ilişkilerimizle örtüştürememekteyiz.Yüreğimizi heyecenlara kapatmaktayız.Donuk gülüşlerle ilişkiler yaşamakta,buzları çözecek ışığı avuçlarımızda saklamaktayız. Düşmana, hak etmeyene tabi ki değil; dostlara bile el açmamaktayız.Kollar kırk yerinden kırılmakta,acı çekerek kucaklaşmaktayız. Sevgiyle yaşayamamaktayız ve dünyaya o pencereden bakamamaktayız.İşte yanılgı budur.İşte hata budur.Güçlü insan sevecendir.Haset gibi, kıskançlık gibi, nefret gibi ilkel duygulardan kurtulamamaktayız.Dünyaya sevecen ellerini uzatamamaktayız.Şiirleri, romanları, senaryoları yeniden yazamamaktayız.Mezar taşlarındaki yazılar bile silik kalmakta mutlu ve sevgi dolu bir ölümü yaşayamamaktayız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |