..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > CUMARTESI




6 Mart 2008
Bir Ön Yargıya (Bülent Yalçınkaya)  
CUMARTESI
çimden kopuyor bir şeyler haberlerden nefret ediyorum.. kurşunların neden yapıldığını bilmez çocuklar ama biz sabah okulumuzun bahçesinde topladığımız ....................... .diye yazamıyorum bunları yüreğim el vermiyor gözlerimi yummaktan korkuyorum ya yine gelirse bomba sesleri diye...”


:BAJA:
Yanlışa dair ne kadar acı çekersek insan' da geçmişe dönemezmiş...

Burada geçmişe bakıyorum, bize kürt diye tanıtılan (ki bence öyle değil) insanlarıma. Hangi ön yargı onları buraya çekti ki bizim onlara yaklaşımımız değişti. Baktığımızı göremez hale gelmişiz. Ki onlarda bizim kaynaşımımız...

Bir ön yargıyı yok etmek atomu parçalamaktan bile zordur (einstain), artık atom bile parçalandı fakat ön yargı dimdik ayakta. Bu insanlara haksızlık yetmez mi artık. Kaç kişi hayatını öne sürdü bu mücadele için. Ne doğru dinlendi nede haklar. Hepimiz kaynaşmalıyız karışmalıyız birbirimizle. Bu ülke öyle kürt, laz, rum diye bölünecek kadar basit tarihli bir ülke değil.

Bir okurum bana küçükken yaşadıklarını anlatan bir mesaj atmış. Ben bu yazıyı onun için yazıyorum. İsmi Azze. Beni çok duygulandırdı yazdığı. İnsanın etkilenmemesi mümkün değil. Şöyle diyordu;

“Sevgili Bülent, çok hassaslaşıyorum bu konuda .. ciddi anlamda çok yazmaya çalıştım ama göçe zorlandığım ilçemde hep yerde üstü gazetelerle örtülü adamlar geliyor gözlerimin önüne daha 9 yaşındaydım..

İçimden kopuyor bir şeyler haberlerden nefret ediyorum.. kurşunların neden yapıldığını bilmez çocuklar ama biz sabah okulumuzun bahçesinde topladığımız ....................... .diye yazamıyorum bunları yüreğim el vermiyor gözlerimi yummaktan korkuyorum ya yine gelirse bomba sesleri diye...”

Ve birde sevgili Azize bana bir öykü yolladı; Meçhul: karşıt düşünceli (...) abisini vurma görevi ona verilmişti son toplantıda.

”Mehmet toplantıda kabul etmişti görevi. En gözü kara tetikçiydi verilen hiçbir görevi tamamlamadan dönmemişti.. Bir gün sonra dağınık bir halde geldi annesini ve abisini rüyasında gördüğünü ve verilen görevden alınmasını istedi. Kabul edilmemişti toplantıda talebi. Mehmet tepkiyle çıkıp gitti. Yapamayacağını belirterek. Onu ve abisini indirme görevi bana verildi.

Mehmet sokak başında evine dönecekken karşı karşıya geldik. Beni görünce silahına uzandı elleri. Ben çoktan hazırdım. İki el ateş ettim kafasına. Eli silahında duruyordu hala. Sırtımı dönmeden kaçmaya başladım ayakkabım çıktı ayağımdan dönüp almakla zaman kaybedecektim.

Kampa dönmem için görev tamamlanmalıydı. Abi Kemal iki gün sonra (... sırtlarında) indirildi.. 23 ay boyunca kamp dışına çıkartılmadım. Annem ağır hastaymış haberiyle izinli görmeye gittim. Kimlik kontrolü sırasında telaşlı davranışım ele verdi.. Pişmanım... pişmanım..”

Evet böyle diyordu işte sevgili Azize bana. Bu ayrımda insanlar ne yapacaklarını şaşırıp nerelere savrulduklarına. İçimizde meğer çoktan bölünüp parçalanmışız. Kürt'lere artık terörist tanımlaması çıkmış. Peki bizim verdiğimiz şehitlerde ölenlerin arasında hiç kürt yok muydu? Neden bu kadar parçalayıp hala uğraşıyorlar bu insanlarla dillerinle, eylemlerinle neden? Azize bana Bülent bende kürt ' üm diyordu ama bu ülkede yaşıyorsam bu ülke bana bayrağını açtıysa ben Türk' üm diyordu. Herşey ortada değimli?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzün Aşıkları (Bülent Yalçınkaya)
Ben Sevgi Olamam ki (Bülent Yalçınkaya)
Yaşama Aşk Beni (Bülent Yalçınkaya)
Kalem ve Gözyaşı Bağdaşmıyor
Yanakların Sesizdi (Bülent Yalçınkaya)
Yormakmıdır Öyküleri Hızla (Bülent Yalçınkaya)
Tenine Değmeden Düşlerim (Bülent Yalçınkaya)
Sevişsin Bakire Kalarak (Bülent Yalçınkaya)
Sevişsin Bakire Klarak
Yanaşma Sevdalarım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gözlerin Deniz Seven Mutsuz Çocuk (Bülent Yalçınkaya) [Şiir]
Düşlerimdeki Mutsuz Kadın Acılarımla Öldür Beni [Şiir]
İsyan Kendine İyiliğindir [Şiir]
İsyan Kendine İyiliğindir [Şiir]
Sevgini Sakın Benden [Şiir]
Sol Memenin Altındaki Cevher [Öykü]
Şehit Sevgilisi Elif (Bülent Yalçınkaya) [Öykü]
Cehennemlik Ölmüyorum (Bülent Yalçınkaya) [Öykü]
Cumartesi Yalnızlığı [Öykü]
Dilin İçe Açılımı [Öykü]


CUMARTESI kimdir?

samimi,aynı zamanda gergin. hepsi bu.

Etkilendiği Yazarlar:
Leman sam


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © CUMARTESI, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.