Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe |
|
||||||||||
|
Bir milletin içinde insan olma şuuruyla var olmalısın. Önce insan olmalısın. Yaşamın kapılarını kendi ellerinle açmalısın ve yücelmek ve yükselmek adına kendi ayaklarını kullanmalısın. Yaşamayı ciddiye almalısın. Ayaklarına kara sular inse dahi doğru bildiğin yolda kararlı adımlarla yürümelisin. Ayak izini yeryüzüne bir mühür gibi yaymalısın. Koşmamalısın sağlam ve tekin bir şekilde iz bırakmalısın. Bastonları ve değnekleri bırakmalısın. Kimseden güç ve destek almamalısın. Gücü yollarda ve başkalarında değil bacaklarında hissetmelisin. Yoluna çıkan engelleri aşmalı bir nehir gibi taşmalısın. Var olmalısın. Korkmamalısın. Önce kendi gölgenden sonra başkalarının gölgesinden kaçmamalısın. Olduğun yerde de saymamalısın. Gözündeki zeka pırıltısıyla bütün korkuları yenerek ve karanlıkları delerek yoluna devam etmelisin. Adımlarını yere sıkı ve güçlü vurmalısın. Dünyanın yüreğini titretmelisin. Ben de varım ben de varım demelisin. Kendini bayrak yapıp özgür rüzgarlara salmalısın. Kendi cumhuriyeti kurup, kendini kral sananlara karşı savaşmalısın. Duygu ve düşünce gücünle, aptallığın ve cahilin kör ettiği insanlarla savaşmalısın. Korkmamalısın, korkmamalısın. Yaşamalısın. Seni örseleyen, tüketen, yok eden ayaklarına vurulan prangaları kırmalısın. İleri daha ileri gitmeni engelleyen demir tellerini yıkmalısın. Sınırlamaları ve sınırları aşmalısın. Yok olmaktan korkmamalısın. Var olma adına yok olmayı göze almalısın.Korkmamalısın, korkmamalısın. Seni sefalete ve yoksulluğa mahkum etmek isteyenlerin yüzene bütün zenginliğinle karşı koymalısın. Onları geçmelisin. Bilimi, aklı, sanatı köprü yapıp yürümeye devam etmelisin. Bütün zihinsel yaralarını iyileştirmelisin. Güzel düşünceler içinde kendine cennet gibi bir dünya kurmalısın. Duygu ve düşünce dünyanı işgal etmek isteyen zihin yarasalarını zeka pırıltılarınla kendi karanlık dünyalarına, mağaralarına göndermelisin.I şığınla aydınlık yarınlara emin adımlarla yürümeye devam etmelisin. Korkmamalısın, korkmamalısın.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |