..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > osman demircan




18 Mart 2011
Hepiniz Gazetelerdeki Köşe Yazıları Gibi Boşsunuz. Nedense Hayatımdaki Tüm Köşeleri Tutmuşsunuz  
osman demircan
Şöyle bir sana ne diyebilsem. Karşımdaki de bu sözümün ne anlama geldiğini bir anlayabilse. Toplum öyle sokulgan ki, yılandan farksız. Hayatında yeter ki bir gedik bulsun, hemen içeri girer. Diyemezsin ki hayatımda ne işin var. Arkadaştır, dosttur... Ne yapsa iyilik içindir. Uf dersin, anlamaz. Sana nefes aldırmaz. Neden bu kadar yapış yapışsın dersen, seni ayakta tutmak için der.


:AHII:
Şöyle bir sana ne diyebilsem. Karşımdaki de bu sözümün ne anlama geldiğini bir anlayabilse. Toplum öyle sokulgan ki, yılandan farksız. Hayatında yeter ki bir gedik bulsun, hemen içeri girer. Diyemezsin ki hayatımda ne işin var. Arkadaştır, dosttur... Ne yapsa iyilik içindir. Uf dersin, anlamaz. Sana nefes aldırmaz. Neden bu kadar yapış yapışsın dersen, seni ayakta tutmak için der. Yaptığı tek şey ya tutkal olmaktır ya da zımba. Kendini sana ekler. Bir eklemedir gider. Saçlarının kumrallığını hayatına katar. İster ki her gün saçlarımı okşa. Lanet edersin yaşadığına. Yaşamak, ona buna serenat yapmayla geçer. " Bir of çeksem karşıki dağlar yıkılır. " diye bir türkü tutturursun. Her zaman yıkılan sen olursun. Bir mezar dilersin yaşamdan kaçmak adına. Ölmek bile bu dünyada sırayla. İstemiyorum artık İstanbul trafiği gibi bir hayat. Sokulur her yanıma insanlar. Hepsi ya hamamböceği ya da karafatma. İsterim sadece sevdiklerimle beraber olmak. Fazlalıkları atmak isterim hayatımdan. Hayatım tıka basa dolu bir İstanbul dolmuşu. Nedense son durağa kadar hepsi yanımda. Şöyle birisi inse belki nefes alırım. Böyle bir davranış belki beni kurtarır. Bana ne senin çocuğunun hastalığından, kocanın veya karının seni aldatmasından. Bana ne işyerindeki sıkıntılardan. Bana ne dertlerinden ve sıkıntılarından. Hepiniz gazetelerdeki köşe yazıları gibi boşsunuz. Nedense hayatımdaki tüm köşeleri tutmuşsunuz. Sana ne demek isterim sana. Ağlasan da, sızlasan da bir mendil olmak istemem sana. Beni öldüren her şey düşmanımdır. Sizler ya kötü doktorlarsınız ya da üfürükçüsünüz. Söyleyin ne işiniz var hayatımda? Hayatım bir aksesuar değildir; takıp takıştıracağınız. Bir yağmurun toprağa düştüğü anda, sizin için bir çimen olamam. Bir güzellik beklemeyin benden, yaptığınız bahçelerde. Ben açmak istemem, zevkiniz için. Gidin başka yerlerde gülistan kurun. Kimse için güzel görünme adına, köklerimi gizleyemem.
Hepiniz gazetelerdeki köşe yazıları gibi boşsunuz. Nedense hayatımdaki tüm köşeleri tutmuşsunuz. Hayatımda gazete kağıdısınız, duygularımı öldürüp üstünü örten. Kendinizi saklayamazsınız, tüm yanlı taraflarınızla üstümdesiniz. Benim için asparagassınız. Yalan yanlış duruşunuzla hayatımdaki intihal makelesisiniz. Buna rağmen tüm köşelerimi tutmuşsunuz. Siz kendinize entelektüel bir yan bulmuşsunuz. Minareyi çalıp kılıfını uydurmuşsunuz. Sonra o minareden ahaliye seslenip beni aptal ve boş bulduğunuzu duyurmuşsunuz. Sizin inancınız kendinizi duyurmaktır. Ses tonunuz inancınız kadar boştur. Tanrı'yı idrar yaptınız ve cami duvarına çişinizi yaptınız. Sonra manşet manşet benim dinsiz ve imansız olduğumu anlattınız. Kokusu çıkınca yaptıklarınızın, biz abdesti cami de bozar ve camide alırız dediniz. Mazlumların üzerinde kara bir bulut gibi durdunuz. Aptallık gibi yağdınız. Memleketi cahilliğe boğdunuz.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kurşunlardan Kaçamayan Atlar
Saatler Kimin İçin Çalıyor
Ayak Takımıysan Ezilirsin
Padişah ve Kapıcı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.