Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Duyuluyor her seferinde , Uzayan ayrılıkların bitiminde... Öylesine vuruyor bilekler darbukaya... Bir udi ağlıyor, Bir keman bağırıyor aşka... Sevda artık kabuk değiştirdiğini kabullenmekte ; Çiçeklerin ardında bir kahve falında... Bir adak ağacında, Kırık dileklerin avuçları yükselirken göklere Türbelerde... ... Derken İstanbul’da bir martı konar omuzlara. Eminönü hep bir ağızdan Galata’ya seslenir : ‘Gel rakı soframıza, yüreğimizin fasıllarına!’ Boğaz serin serin fısıltılar götürür başka kıyılara... Başka kabuklar / içinde / biraz cazla... Ardında Ali Baba ve Kırk Haramiler Kollarınde nice dilberler... ... Külçe külçe altınlar kadar değerlidir Bir güzelin salınarak raks-edişi... Bir nefeste oğlancıların uykuya serilişi, Haremlerin en mahrem yerlerinde Odaların en orta yerinde İkram edilişleri çıplak vücutların Bir bacak boyu kadar sedirlerde... ... Uzak diyarların güzelleri çekiverirler Tütünü türlü türlü esrarlarla, Nargilenin marpucunda dumanla Seslenirler anlatıcıya... Dökülüverir sihirli kelimeler Yedi tepesinden denizine dek Yeşil bir şehrin. Kanatsız padişahların mühürleri Dalgalanır dallarında her bir yanda... Rakı sofraları mezeleşir boğazın balıklarıyla... Je suis avec toi... Der bir ecnebi bakarak köprünün kara ayaklarına. Giderken Fransız sokağına... ... Bin bir geceler anlatılmış, Sihirli kelimeler dökülmüş dudaklardan. Kılıklar kıyafetler süslenmiş / durmuş söylenceler gibi... İstanbul dönmüş /durmamış /çalmış /söylemiş, Nice aşkları tüketip,yenilerini doğurmuş... Defalarca yazılmış / çizilmiş, Kalemler hala tükenmemiş...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © özge simsek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |