Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Zeki insanlar sıradan insanlar gibi sokaklarda yürüyemezler.Zeki insanlar sokağın en başında bir kitapçıya ya da bir kütüphaneye uğrayıverirler.Sıradan insanlar ise emin adımlarla yolun sonunu getirirler.Çünkü sıradan insanların hayatı anlama gibi çabaları yoktur.Hiçbir tabelaya bakmadan ilerleyiverirler.İşte bu yüzden sadece ekmeği, peyniri düşündükleri için burunlarının doğrultusunda yaşayıverirler.Küçük hesaplar peşinde, fırından çıkan kokuyu takip ederek yaşayıp giderler. Zeki insanları alt etmenin en kestirme yolu onları detaylara boğmaktır.Zeki insanlar ufka doğru bakarken gözlerinde bin bir tablo oluşur.Bakış açıları geniştir ve hayata değişik pencereden bakabilirler.Renkli bir dünyaları vardır.Akıllarına değişik fikirler gelir ve gökkuşağı renginde türlü hayal kurabilirler.Bu yüzden şemsiye görmek istemezler.Sıradan insanlar şemsiyeleri zeki insanların sürekli gözlerine sokarlar ve onları hep ağlatırlar. Onları bu şekilde mahvederler.Sıradan insanlar bilirler ki şeytan detaydadır.Ama şunu düşünemezler asıl güç zekadadır. Dünyanın zirveleri belki kayalardır.Koca koca bulutlar da su damlacıklarıdır.Bütün bunlar belki detaydır.Ama asıl dikkat edilmesi gereken tonlarca ağırlıktaki bulutların gök boşluğunda asılı duruşlarıdır ve onun altında incecik bedenleriyle çiçeklerin yaşayış oluşlarıdır. Zeki insanları alt etmenin en kestirme yolu onları detaylarla yormaktır. Onlar önlerine çıkan engelleri aşarlar.Fakat konu aptallık olunca karşılarına budalalık çıkınca ne yapacaklarını şaşırırlar. Dünyada ayağına çakıl taşları takılanlar, dereden karşıya geçmeye de korkarlar.Bu yüzden zeki insanlar ayaklarının altına kırmızı halı sereceğini kimseden beklemesinler ve korkmasınlar. Yollarına devam etsinler ki bu dünyayı aptallara bırakmasınlar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |