..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnýzca sevgiyi öðret, çünkü sen osun. -Anonim
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Din > Aydýn akdeniz




6 Aðustos 2008
Dr. Alexis Karel ve Dua  
Aydýn akdeniz
Batýlýlar olarak aklý, sezgiden üstün sanýyor ve önce zekâyý geliþtirmeye çalýþýyoruz. Bunu yaparken ruhun diðer kuvvetlerini görmezden geliyoruz. Ýnsanlýðýn bu temel faaliyetinin aksatýlmasý, modern insaný ruhen kör yapmaktadýr. Bu körlük, insaný sosyal hayatýn üretken bir unsuru olmaktan uzaklaþtýrmaktadýr. Mukaddesiyat duygusu, özellikle dua ile ifade edilebilir. Dua Tinsel bir olaydýr. Tinsel dünya ise teknolojinin ulaþamayacaðý bir dünyadýr. Ýlim gözlenebilen þeyleri kapsýyor iken dua hakkýnda somut bir bilgi edinebilmemiz düþünülemez. Duanýn ne olduðunu ancak Tanrýya yalvaran bir insaný ve fizyolojisini inceleyerek anlayabiliriz.


:BBIB:
Zamanýmýzýn en deðerli biyoloji bilginlerinden olan Dr. Alexis Karel, “ Bilinmeyen Ýnsan” adlý eserinde insaný fizyoloji ve psikoloji bakýmýndan incelemiþ, “ La Piere ( dua)” isimli eserinde de, insanýn Tanrý ile iliþkisi konusunu ele almýþtýr. Karel, duayý bir takým kuru sözler, hafif dinlenmeler olarak deðil de bilincin Tanrý ile kaynaþtýðý, Tanrýya doðru gayretle þaha kalkan sýr dolu bir hal olarak tanýmlar. Ýþte konu ile ilgili görüþleri;

“Modern insana dinden söz etmek boþ bir gayrettir. Fakat bizde gizli olan bütün kuvvetleri bilmek mecburiyeti yok mudur? Bu kuvvetlerden herhangi birini kullanýlmaz, atýl bir durumda býrakmak, kendimiz ve sonraki nesiller için büyük bir tehlike olur. Fikir ve zihin iþlevlerini atýl býrakmak ne kadar zararlýysa mukaddesiyat ve ahlak duygularýnýn atýl býrakýlmasý da ayný þekilde zararlýdýr. Bu sözlerimle hem dindarlara hem de dinsizlere sesleniyorum; gerçekte hayat herkese ayný sorumluluklarý yüklemektedir. Hayat, beden ve ruh yapýmýza göre kendimizi sevk ve idare etmemizi, bunu yapabilmek içinde yaratýlýþýmýzýn en derin en ince ihtiyaçlarýný bilmemizi ister bizlerden.

Batýlýlar olarak aklý, sezgiden üstün sanýyor ve önce zekâyý geliþtirmeye çalýþýyoruz. Bunu yaparken ruhun diðer kuvvetlerini görmezden geliyoruz. Ýnsanlýðýn bu temel faaliyetinin aksatýlmasý, modern insaný ruhen kör yapmaktadýr. Bu körlük, insaný sosyal hayatýn üretken bir unsuru olmaktan uzaklaþtýrmaktadýr.
Mukaddesiyat duygusu, özellikle dua ile ifade edilebilir. Dua Tinsel bir olaydýr. Tinsel dünya ise teknolojinin ulaþamayacaðý bir dünyadýr. Ýlim gözlenebilen þeyleri kapsýyor iken dua hakkýnda somut bir bilgi edinebilmemiz düþünülemez. Duanýn ne olduðunu ancak Tanrýya yalvaran bir insaný ve fizyolojisini inceleyerek anlayabiliriz.

Dua, Evrenin maddi olmayan heyulasýna ( substratum ) doðru uzanmak demektir. Çoðunlukla bir þikâyet, bir bunalma veya bir yardým isteyiþtir. Ya da eþyada ki gizli ve yüce bir prensibi huzurla müþahede etmektir. Dua, ruhun Tanrýya yükseliþidir. Dua, insanýn görülmez varlýk, her þeyi var eden, en yüce hikmet, en yüce kuvvet, ulvi güzellik, hepimizin kurtarýcýsý ile bütünleþme yolunda insanýn ortaya koyduðu gayrettir. Dua zihni bir tertip deðildir. Ne filozoflarýn ne de âlimlerin içeri girebilecekleri yer deðildir. Güzellik ve aþk gibi kitabi bilgiye ihtiyacý yoktur. Sade ve basit insanlar, çiçeklerin kokularýný, güneþin hareketini nasýl hissediyorlarsa Tanrýyý da öylece tabii bir surette hissetmektedirler. Sevmeyi bilen için Tanrý ne kadar tapýlacak bir varlýksa onu aklý ile anlamak isteyene o kadar örtülüdür. Dua, en yüksek ifadesini, zekânýn karanlýk gecelerinde, Tanrýya karþý aþk hamlesinde bulur.
Eflatun’un Tanrý’sý yanýna yaklaþýlmaz bir varlýk idi.
Epikot’un Tanrý’sý, eþyadaki ruh ile kaynaþmýþtý.
Yahova, sevgi deðil korku telkin eden bir þarklý despot idi.


Yararlanýlan Kaynak ; “ Son Asrýn Ýlim Ve Fen Adamlarýna Göre, Ýlim- Ahlak-Ýman”, Derleyen; M. Rahmi BALABAN, Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý Yayýnlarý, Gaye Matbaacýlýk Sanayi Ve Ticaret A.Þ.- 1984, Ankara

http://blog.milliyet.com.tr/Blogger.aspx?UyeNo=772664




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.

Yazarýn din kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Mina'da Hangi Þeytaný Taþlýyoruz?

Yazarýn Ýnceleme ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Marco Polo'nun Tangutlar'da Cenaze Merasimi Ýzlenimleri
Ortaçað Avrupasý'nda Fuhuþ Geleneði
Kapitalizm'in Çarklarýna Buddha'nýn Çomaðý Nasýl Sokulur?
Bir Zamanlar "" Ýngiliz Kemal'imiz" Vardý!
Kristol"ün Kehanet Küresi"nden Amerika"nýn Geleceðini Okumak

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Hisseden Payýma Metafizik Aþklar Düþtü [Þiir]
Mana Ýkliminde Seyrü Sülukun, Adam da Gaflet mi Býrakýr A Gönül! [Þiir]
Mihenk Taþý [Þiir]
Aynanýn Ötesinde Görünen... [Þiir]
Dilemma [Þiir]
Köþe Kapmaca Oynarken Ayrýlýk... [Þiir]
Faust ve Pan Arasýnda, Bir Garip Diyalog..! [Þiir]
Sezonluk Fýndýk Ýþçilerinin Hayat Öyküsünden Bir Kesit [Öykü]
Ýsterik Kadýn, Haydi Oradan Sen De! [Öykü]
Kapela [Öykü]


Aydýn akdeniz kimdir?

Yazý vazgeçemediðim bir tutkudur benim için. Vaz geçemediðim, kendimi sorguladýðým anlardýr, o anlar. Kendimi bulduðum, yaþama anlamýný kazandýran o ya da bu þekilde duygu yüklü anlar.

Etkilendiði Yazarlar:
Dostoyevski, Puþkin, Tolstoy, Goethe, Stendhal, Shakespeare, Cemil Meriç


yazardan son gelenler

yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Aydýn akdeniz, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.