..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Sanat hem bir coþma, hem bir yadsýma iþidir. -Camus
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Tarihsel Olaylar > Aydýn akdeniz




31 Ocak 2009
Kayýp Barnabas Ýncil'i Gerçekten Bulundu Ýse Tarih Bundan Sonra Nasýl Þekillenir?  
Aydýn akdeniz
Tarih, insanlýðýn biraz da kendi duygusallýðýna cevap aradýðý ve bu nedenle objektifliði belki de çoðu zaman göz ardý etmesine raðmen ciddi þekilde eleþtiriye uðramadan anlayýþ gördüðü sosyal bilimlerden biridir. Ýnsan faktöründeki deðiþkenlik, konuya yaklaþým þeklinde de kendisini göstermiþ ve ortaya çýkan bir olayýn deðerlendirilmesinde farklý açýlýmlar koymuþtur ortaya. Pozitif bilimler gibi deðiþmez olduðu kabullenilen verilere tarih biliminin sahip olamayýþý, yaþanan anýn kýsalýðýnda, yaþananlara gecikmeden cevap verme zorunluluðu olsa gerektir. Halbuki bir Aristo mantýðýnýn iþlevselliðinin azalmasý için aradan yüz yýllar geçerek Newton'lu zamanlarýn gelmesi beklenilmiþtir. Newton, ortaya koyduðu felsefi örüntüyle kainatý okumada Aristo pragmatizminden ayrýlmýþ, bilinen eski doðrularla yeni ihtiyaçlara yeni tanýmlamalar getirmiþtir. Çoðunluðun öncelikli ihtiyaç ve ilgi alanýnýn dýþýnda seyreden bu çalýþmalarýn uzun sürede deðiþime uðramasý belkide bulunanlarýn olaðanüstü deðerler olmasýndan çok, bu çalýþma ve ilgiyi besleyecek sinerjiyi tabanda bulmanýn ortaya koyduðu sýkýntýlardýr. Buradaki duraðanlýk, pozitif bilimler üzerindeki saygýnlýðýn azalmasý gerektiði anlamýnda alýnmamalýdýr ele.


:AIIJ:
Tarih, insanlýðýn biraz da kendi duygusallýðýna cevap aradýðý ve bu nedenle objektifliði belki de çoðu zaman göz ardý etmesine raðmen ciddi þekilde eleþtiriye uðramadan anlayýþ gördüðü sosyal bilimlerden biridir. Ýnsan faktöründeki deðiþkenlik, konuya yaklaþým þeklinde de kendisini göstermiþ ve ortaya çýkan bir olayýn deðerlendirilmesinde farklý açýlýmlar koymuþtur ortaya. Pozitif bilimler gibi deðiþmez olduðu kabullenilen verilere tarih biliminin sahip olamayýþý, yaþanan anýn kýsalýðýnda, yaþananlara gecikmeden cevap verme zorunluluðu olsa gerektir. Halbuki bir Aristo mantýðýnýn iþlevselliðinin azalmasý için aradan yüz yýllar geçerek Newton'lu zamanlarýn gelmesi beklenilmiþtir. Newton, ortaya koyduðu felsefi örüntüyle kainatý okumada Aristo pragmatizminden ayrýlmýþ, bilinen eski doðrularla yeni ihtiyaçlara yeni tanýmlamalar getirmiþtir. Çoðunluðun öncelikli ihtiyaç ve ilgi alanýnýn dýþýnda seyreden bu çalýþmalarýn uzun sürede deðiþime uðramasý belkide bulunanlarýn olaðanüstü deðerler olmasýndan çok, bu çalýþma ve ilgiyi besleyecek sinerjiyi tabanda bulmanýn ortaya koyduðu sýkýntýlardýr. Buradaki duraðanlýk, pozitif bilimler üzerindeki saygýnlýðýn azalmasý gerektiði anlamýnda alýnmamalýdýr ele.
Rönesans ile birlikte skolastik öðretilerden bir kaçýþ süreci baþlamýþ ve dogmatizmin fikir ve vicdan üzerindeki tahakkümü sona erdirilmiþtir. Ancak, Çiçero sosyal ihtiyaçlara bir cevap bulmak üzere eski dönemlerde nasýl bir kültürel harmanlama ile Roma'lý bir ahlak felsefesi koymuþsa ortaya ve böylelikle Roma'nýn devamýný saðlamýþsa bir süre daha, buna benzer bir þekilde Rönesans ile Vatikan'dan kotarýlan ahlaki deðerler sistemi, temelde yine Roma dönemi mantýðýn inisiyatifinde kurgulanarak tarihin beðenisine sunulmuþtur. Helen, Roma ve Pavlos'çu bir elit, Doðu Roma olarak daha sonralarý ayrýþacak olan bütünün Europa kanadýný oluþturur. Karþý tarafta kalýp bugünkü Slav, Arap ve diðer Asyalý kültürler Arius ve Bogomil doktrini olarak adlandýrýlýp tasfiye edilir. Süreç, bir oldu bitti kýsalýðýnda sonuçlanmaz elbette. Tartýþmalarýn baþladýðý Ýznik Konsülü öncesinde beliren iktidar mücadelesi tahtýn varisleri arasýnda zaman zaman el deðiþtirerek Doðu Roma adý altýndaki ayrýþmaya kadar devam eder. Peki, Ariyüs'çü gelenek hangi deðerleri savunuyordu? Ariyüs, Hz. Ýsa'ya ilk inanan havarilerden Barnabas'ýb öðrencisi Libya'lý bir inananýn adýdýr. Barnabas, Hz. Ýsa'ya vahyedilen hakiki Ýncil'i elinde bulunduran kiþidir. Bolüs adýndaki bir baþka kiþi ki daha sonralarý Pavlos adýyla bilinir olmuþtur, rivayetlere göre Barnabas'ý ikna edemeyince nüfuzunu kullanarak O'nu etkisiz hale getirir ve Hristiyanlýktaki teslis inancýnýn fikir babasý olur.
Ýnternet ortamýnda iþte bu kayýp Barnabas Ýncil'inin kýsa bir süre önce Hakkari yakýnlarýnda bulunduðuna dair söylentiler dolaþmakta. Hatta bu Ýncil'i elde etmek ve gizlemek için olaðan dýþý uðraþlarýn verildiði de anlatýlmakta. Varsayýmýn doðruluðundan hareketle insanlýk ve dinler tarihinin yeniden yazýlacaðý iddia edilmekte. Umarým bu söylentilerin ardýndan Hungtinton'un ölümüyle birlikte yeni senaristler ve yeni problemler çýkmaz dünya siyaset sahnesine.

Aydýn AKDENÝZ



Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn eleþtiri ana kümesinde bulunan diðer yazýlarý...
Deist Mentalitenin Öncülleri Olarak Hermetik, Okültik, Panteist Açýlýmlar
Gözümüz Aydýn! Sonun da Bölgemiz Nükleer Baþlýklý Silahlardan Arýnýyor...
Tolstoy Müslüman Olmuþ Muydu?
Recep Ývedik'e Sonunda Bunu da Yaptýlar!
Hani Üçüncü Dünya Savaþý Çýkacaktý!
Ortadoðu"nun Çizilen Yeni Haritasýnda Þii Bloða Karþý Türk - Kürt Ýttifaký
Tarlaya, Ýnsan Tohumu Eken Deist Filozof…
Primitive Kavramlarda Günü Yaþamak!
Sahne Iþýklarýnýn Büyüleyiciliði ve Entellektüellik Arasýnda Ýkilem!
Lablace'nin Þeytaný Gözüyle Ýnsan ve Politika..!

Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Hisseden Payýma Metafizik Aþklar Düþtü [Þiir]
Mana Ýkliminde Seyrü Sülukun, Adam da Gaflet mi Býrakýr A Gönül! [Þiir]
Mihenk Taþý [Þiir]
Aynanýn Ötesinde Görünen... [Þiir]
Dilemma [Þiir]
Köþe Kapmaca Oynarken Ayrýlýk... [Þiir]
Faust ve Pan Arasýnda, Bir Garip Diyalog..! [Þiir]
Sezonluk Fýndýk Ýþçilerinin Hayat Öyküsünden Bir Kesit [Öykü]
Ýsterik Kadýn, Haydi Oradan Sen De! [Öykü]
Kapela [Öykü]


Aydýn akdeniz kimdir?

Yazý vazgeçemediðim bir tutkudur benim için. Vaz geçemediðim, kendimi sorguladýðým anlardýr, o anlar. Kendimi bulduðum, yaþama anlamýný kazandýran o ya da bu þekilde duygu yüklü anlar.

Etkilendiði Yazarlar:
Dostoyevski, Puþkin, Tolstoy, Goethe, Stendhal, Shakespeare, Cemil Meriç


yazardan son gelenler

yazarýn kütüphaneleri



 

 

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Aydýn akdeniz, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.