Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
Ve diyorum kendi kendime; işte hayat bu... Yalnız ve kuralsız. Kurallar senin bildiklerin. Ama asla bir başkasının kuralı olmayacak kadar kuralsız... Gördüğün senin baktıkların aslında... Ağlayan sen değilsin, ruhun. Tepki veren bedenin olsa da sen ağlamıyorsun işte... Acı yok hatta yeryüzünde. Kendi kendini acıtıyorsun sen. En büyük kötülüğü kendine sen yapıyorsun. Sen asla Meryem Ana değilsin ki... Kimsin sen? Aynada baktığının sen olduğunu mu sanıyorsun. Sana bakanların seni gördüğünü mü sanıyorsun... İşte, nefes al ve bak... Neye yetiyor ki? Ruhun mu temizleniyor oksijenle... Ve içindeki pisliği karbondioksitle attığını mı sanıyorsun... Arınmak yok dünyada bilmelisin... Hayata uymak için kirlettiğin ruhunu asla arındıramazsın yaşayarak... İstediğin kadar gülümse dünyaya, tut kimsesiz çocukların ellerinden, sil gözü yaşlıların sitem dolu yaşlarını, neye yarar ki... Karanlığı ne kadar güneşle kapatabilirsin ki... Herkesi kandırsan da kendini inandırabilir misin ki... Saatlerce suyun altında kalmak ne kadar teselli eder ki seni... Kendine söylediğin yalanlar suya karışıp kanalizasyona mı karışır sanıyorsun... Sabah yüzünü yıkarken hepsi teker teker çarpmayacak mı sille gibi yüzüne... Koyduğun kurallarını, kendi kendine yıkarken lanet etmeyecek misin otoritene... Sen işte busun... Acı çektiğini sanan biri... Anlamıyor musun sana işkence eden senden başkası değil... Hayatta ikilem olmadığı aydan ve güneşten belli değil mi... Biri varsa diğerine yer yok... Doğrun varsa yanlışın olmamalı... Olsa bile isyan etmeye hakkın yok. O doğruları koyan ve onları çiğneyen sensin. Şimdi istediğin kadar avut kendini yeni yalanlarla. Sevdiğim için de ve en tatlı yalana bağla hatalarını. Neyi örtebilirsin ki... Kar eridiğinde pislikler nasılda ortalığa çıkacak göreceksin. Hayat sana ne olduğunu öyle bir gösterecek ki bir daha aynaya bile bakamayacaksın..........
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ebru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |