..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanlığı tanımak insanları teker teker tanımaktan kolaydır. -La Rochefoucauld
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Taner




21 Temmuz 2010
Ampulün Patlama Süreci/ampulün Anlamı.  
'Hiç bir şey göründüğü gibi değildir.'

Taner


Karşısında muhalefet hedefi olan bir ana muhalefet lüksü kalmamış. Bilakis iktidar hedefi olan ve halkın gündemini yakalamış çetin bir muhalefet vardır...Kısa adı AJC olan Amerikan Yahudi Kongresi, 2004 yılı Ocak ayında New York’taki HSBC binasında düzenlenen törenle Başbakan Recep Bey’e ‘Cesaret Ödülü’ vermişti...Ampulün şifreleri çözüldü. Patladı patlayacak. Yeni güvenlik sistemi göz acaba gelecekteki yüce divan sürecini de görebiliyor mu?


:AICB:




İktidar sağa sola göz kırparak toparlanma süreci içine girme çabası içindeyken ağlamak dâhil her tür yolu seçebilir. Karşısında muhalefet hedefi olan bir ana muhalefet lüksü kalmamış. Bilakis iktidar hedefi olan ve halkın gündemini yakalamış çetin bir muhalefet vardır.

İktidar bir taraftan da sağ sol geçmiş dönemleri karıştırarak kaçırmış olduğu gündem belirleme ve inisiyatifi yakalamak için muhalefeti yolundan saptırmaya çalışıyor.

Halk şunu iyi biliyor: yaşanan sefalet ve zorluklar. Bunun nedeni mevcut iktidardır. Atatürk’ün Emperyalist işgale karşı verilen topyekûn savaştan sonra bu topraklarda yaşayan insanlara kazandırdığı haklar vardır. Yapılan devrimler vardır. Sonrasında gelen iktidarlar üzerine bir tuğla dahi koyamamıştır. Ama bu son iktidar mevcut tuğlaları birer birer sökmektedir.

Bunlar ne demişlerse hep tersi çıktı.

Kısa adı AJC olan Amerikan Yahudi Kongresi, 2004 yılı Ocak ayında New York’taki HSBC binasında düzenlenen törenle Başbakan Recep Bey’e ‘Cesaret Ödülü’ vermişti. Ödül tüm dünya basınında yankı bulmuş, “Erdoğan, Yahudi Kongresi’nden cesaret ödülü alan dünyadaki tek Müslüman devlet adamı” olarak bahsedilmişti.

Ampuldeki ışınların sayısını biliyor musunuz? Ben söyleyeyim yedi tane. Bunun anlamı nedir? Yedi Yahudiler için kutsal bir rakamdır. Yedi kollu şamdanın anlamı büyüktür. Bir düşünün yedi kollu şamdan bir aydınlatma aracıdır. Ampul de günümüzün aydınlatma aracıdır. Yahudilikte bu tür simgesel yaklaşımlar çoktur.

Ergun Poyraz bildiğim kadarıyla hala çıkmadı. Ne suçtan içerde olduğu da söylenmiyor. Sakın Musa’nın çocukları adlı kitabında birilerinin atalarının Yahudiliğe uzandığını ispat etmiş olmasın.

Ampulün şifreleri çözüldü. Patladı patlayacak. Yeni güvenlik sistemi göz acaba gelecekteki yüce divan sürecini de görebiliyor mu?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: adalet ve kalkınmanın babası kim?
Gönderen: Levent Ölçer / , Türkiye
25 Temmuz 2010
http://www.pjd.ma/pjdstat/ Bunların Paşababaları hep aynı. Amblemleri ve hatta isimleri bile aynı. Hala oynanan oyunu göremeyenler var.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Barış Kültürünü Egemen Kılmak
Ülkemizde Gazetecilik Nasıl Yapılıyor?
Türkiye Ekonomi - Poltikasına Genel Bir Projeksiyon.

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Günün Bilimi Nereye Kime Hizmet Ediyor
Ben Selfi'ye Karşıyım.
Terör Kaos Siyaset Ekonomi ve İnsan.
Hanefi Avcı’nın Kutsal Görevi Devam Ediyor.
Düşünceler Sermaye Bulamazlar Ama Sermayeler Düşünceleri Seçebilirler
Barışın Turşusu Kaç Kuruş? Olmadı, Barışın Turşusu Kaç Kurşun Diyecektim.
Referandum'un Bana Öğrettikleri
Bir Garip Kampanya
Ak / Kara Ayrımı Dayatması.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Git Kendinde Kaybol Arama Beni [Şiir]
Keşiş Dağında Erguvan Kokusu [Şiir]
Müşküre [Şiir]
Topraktan Gelen Sesler [Şiir]
İçimde Bir Şiir Ölüyor [Şiir]
Yavaş Yavaş Ölürler Neruda"yı Nazım"ı Tanımayanlar [Şiir]
Hava Kar Yağıp Buz Kesiyor [Şiir]
Kayıp Şiirler Şehrinde Yitirdiklerim [Şiir]
Geceye Saçlarından Dökülenler [Şiir]
Filler ve Çimen (*) [Şiir]


Taner kimdir?

Yakamozları yazmaktan çok, içine girmemin getirdiği duyguyu yazmayı tercih ederim.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Taner, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.