..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Avukatlar da bir zamanlar çocuktular herhalde. -Charles Lamb
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > osman demircan




16 Ekim 2010
Türban Sorunu Nasıl Çözülür  
Türban Sorunu Nasıl Çözülür

osman demircan


Bir eve pencereden de girilir, bacadan da. Kapıyı çalmadan da eve girilir, kapıyı kırarak da. Türkiye'de tüm sorunlara kapılar kırılarak ya da bacadan girilerek çözüm bulunmaya çalışılmakta. Ters durumlar bunlar. Hak yolu varken tersten girişi tercih etmek, Türkiye'de sapkınlığa yol açmakta. Türban sorunu iki şekilde çözülür. Birincisi, türban direk laikliğin ve Atatürk'ün simgeleriyle bağdaştırılmamalı. İkincisi yeni bir anayasa yapılmalı.


:AGDI:
Bir eve pencereden de girilir, bacadan da. Kapıyı çalmadan da eve girilir, kapıyı kırarak da. Türkiye'de tüm sorunlara kapılar kırılarak ya da bacadan girilerek çözüm bulunmaya çalışılmakta. Ters durumlar bunlar. Hak yolu varken tersten girişi tercih etmek, Türkiye'de sapkınlığa yol açmakta. Türban sorunu iki şekilde çözülür. Birincisi, türban direk laikliğin ve Atatürk'ün simgeleriyle bağdaştırılmamalı. İkincisi yeni bir anayasa yapılmalı. Anayasaya tüm kimlikleri koruma altına alan maddesi konulursa ülke bölünür, bunun yerine tüm yaşam tarzlarını koruma altına alan bir madde konulmalı. İnsanlar o zaman birbirlerinden korkmaktan vazgeçer, yaşam tarzlarının güvende olduğunu hisseder. Türbanı serbest bırakmak, sel sularını koyuvermek gibi olmamalı. Önce alt yapısı hazırlanmalı. Başkalarına zarar vermeyecek veya başkalarını alıp götürecek bir durum yaratmamalı. İnsanlar arasında köprüler kurulmadan, türban serbest bırakılmamalı. Bu köprüleri kuracak olan ise hükümettir. Üniversite hocaları, ya da tüm eğitim camiası türbanlılarla karşı karşıya getirilmemelidir. Bir hukuk devletinde herkes kanunlara uymalıdır. Kimse kafasına göre hareket etmemelidir. Kafasına göre hareket edenlere hödük derler. Türkiye hödüklerin ülkesi olmamalıdır. Bunun için tüm yaşam tarzlarını güvence altına alan bir anayasa yapılmalıdır. Başka türlü olursa ya biri birisinin saçını çeker veya birisi birisinin örtüsünü açmaya çalışır. Yapılacak tek şey soruna doğru noktadan girmektir. Ters yoldan çözümler sapkın bir yaşam tarzı getirir. Hak yoldan yapılacak çözümler, herkesi hakkına da kavuşturur. Medeni toplumlarda saygı mı, yoksa kanunlar mı daha önceliklidir. İnsanları başkalarının vicdanına bırakmaktır saygı. Örneğin biri der ki; ben türbanlıya saygı duyamam, çünkü türban takmak sapıklıktır. Başka biri de der ki; ben açıklara saygı duymam çünkü onlar erkekleri tahrik eden orospulardır. Kalkıp bunlara birbirinize saygı duyun demek, tam bir komedidir. Toplumda böyle gülünç durumlar yaratmamak için, kişilere haddini bildirecek kanunlar olmalıdır. Medeni toplumlar saygıyı kanunlarla belirlerler. Kanunun, kuralın olmadığı yer dağ başı gibi olur. Kurt ulur, çakal kudurur, isteyen istediğini kapıp götürür. "Allah iradesini hakim kılmak için yeryüzündeki iyi insanları kullanır, kötü insanlar ise kendi iradelerini hakim kılmak için iyi insanlar üzerinden dini kullanır." Türkiye'ye hödükler ülkesi olmasın.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gelecek kümesinde bulunan diğer yazıları...
Al Beni Sen Kurtar Anne
Hayat
Umut Denizinin Ta Orta Yerinde
Çağır Beni Hayat
Çocuğum
Ah Bana Korku Ne Acılar Yaşatır
Soyunmalısın
Mutluluğu Duada Arıyorum

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.