..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Yaşar ÇETİNKAYA




3 Ağustos 2011
Resim Altı - Pencere -  
-Önce gördük, sonra düşündük ve deyiverdik dil ucuyla işte-

Yaşar ÇETİNKAYA


Yeni denemeler, insanın ruhunu ve ufkunu açarmış... İstidatları zorlayalım biraz; bakalım neler çıkacak...


:BEIH:














Mahallenin arka sokaklarında biri… Sokağın en sonundaki evin tek kanadı açık penceresinde dışarıları seyreden gözler… Burası Anadolu’nun herhangi bir şehrinin herhangi bir mahallesi. Ve herhangi bir evi. Bir tanıdık görme edasıyla mıdır, içerinin verdiği hüznü dışarının enerjisinde eritmek için midir bilinmez, yorgun gözlerin arayış sebebi. Kimbilir hangi yaşanmışlıkların anıları vardır, hangi gerçekleşmesine ramak kalmışken bitivermiş ümitlerin özlemi bekleşmektedirler bu meskun dimağda şimdi. Ellerin birbirine kenetlenmesi, birbirinden ayrılamaması hangi zemheri soğuğun hediyesidir acaba? Yoksa yaşama olan sımsıkı bağlarını mı dillendirmiş, ağacın yeşilinin yanında. Sanki biraz da kızmış ağaca, pencereye eğilip evinin en mahrem yerlerine bakmaya çalıştığından. Belki de ona inat olsun diye dışarıları, öteleri izliyor gözleri. Bu mahallede ip atladığı, seksek oynadığı, koşuşturduğu, evlendiği, çocuklarını sokaktan çağırdığı ve yemekler sofrada baba yolu bekledikleri o anlar geçiyordur gözünün önünden şimdi. İşte şu köşeden -tam da şuradan- döner ve ceketi omzunda, sefer tası elinde ağır adımlarla yaklaşırdı eve merhamet abidesi, hayat yoldaşı. En çok da etli kuru fasulyeyi severdi ya. Nasıl da özlemişti. Belki de kokusunu duysun kuru fasulyenin de hemen geliversin diye açmştır bugün pencereyi. “Gelir mi ki?” diye sormadan da edemez yanıbaşından hiç ayrılmayan tek dostu, kediciği Sadık’a. “Bugün de bekliyorum. En sevdiği yemeği yaptım, saçımı onun istediği gibi taradım… Ağacın altındaki pencereye çıktım, her zamanki yerimde bekliyorum bak. Hı, ne dersin? Gelir mi ki bugün Sadık?” Cevap veremez ki ona Sadık. Verecek olsa bile veremez işte. Bulutlar susturur onu, rüzgar susturur, çocuklar susturur… Sadık susar yine mecbur. Şimdi gözler uzakta, uzaklar yakında, yakın ise ötelerdedir. O yüzden bakışları hep ufkadır. Beklenenin geleceği, hem de sevdiklerin gittiği yöne…

Yaşar Çetinkaya

19.07.2011

(Alıntı yaptığınızda lütfen kaynak ve isim belirtiniz.)



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Resim Altı - Çay -
Ege'de Yaz Başkadır
Resim Altı - Sultan Ana -
Dönme Dolap
Kestane Masalı
Resim Altı - Söz Sizde -
Beni Kandıran Çocuklar
Teşekkürü Tefekkür Maksadıyla...
Elienor ve Darcy
Sonunda Bulduk...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Timsal-i Hal
Sessizliğin Feryadı
Sana Gitme Demeyeceğim, Ama...
Yıllar Sonra
Hayat Notları
İyi ki Varsın...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Zamansız [Şiir]
Konstantinapol'de Bir Sabah [Şiir]
İnsanlar [Şiir]
Nisan Özlemi [Şiir]
Humar Sancısı [Şiir]
Değişiyoruz 2 [Şiir]
Zaman [Şiir]
Dünya Esiri [Şiir]
Mirza ile Meryem... [Şiir]
Merhabâ... [Şiir]


Yaşar ÇETİNKAYA kimdir?

Yazmak. . . Önce hissetmek sonradan kenara köşeye iliştirdiklerini not almak işte. . . Yani 'kâtibiyiz aslında ruhumuzun'. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Fuzûlî, Nefî, Şeyhî, Yahya Kemal, Necip Fazıl, Cahit Sıtkı, Özdemir Asaf, Orhan Veli Kanık


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yaşar ÇETİNKAYA, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.