..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Hilâl Erboyacı




24 Kasım 2011
'Zekanı Unut Daima Çalışkan Ol'  
'Zekanı Unut Daima Çalışkan Ol'

Hilâl Erboyacı


Ben öğretmenim. Başlangıçta ben varım. Ama ben ’ben’ değilim sınıfa girdiğimde. Ben demokrasinin ışığı, özgürlüğün sembolü, adaletin savunucusuyum. Ben evrensellikle birleşmiş, ileriye umutla bakan, doğruyu görebilen bir sevgi yumağıyım. Adım şu ya bu ne farkeder?


:BAAF:



Aylardan hangi ay, yıllardan hangi yıl bilmiyorum. Gökyüzünün gizemli esmerliğinden dolunay, hiç yitirmeden parlaklığını süzüldü, indi ayaklarıma. Okuldayım, öğrenciler her zaman oldukları yerde sıra olmuşlar, belli ki bayrak töreni. Parmak uçlarıma iyice yerleşen dolunayın ağırlığını hissediyorum. Sonra onu öğrencilerin üzerinde gezdiriyorum üç kez...Uyanan bedenim hala o rüyanın etkisinde gezinir sık sık, hala o rüyada anlamlı bir mesaj arar.

Ben öğretmen olmak için yaratılmışım. Buna daha lise yıllarında nasıl inanmışsam şimdi de aynı coşku ve heyecanla inanıyorum. Öğrenme azmiyle yanan gözlerde görüyorum: düşüncelerini hiç çekinmeden ifade edebilme isteğini. Okşadığım her başta, öptüğüm her yanakta’ fikri hür,vicdanı hür, irfanı hür’ bir kuşağın elektriğini alıyorum. Sormayın, içimde öyle bir yangın, yanıp tutuşuyorum.

’Fikren, ilmen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular’ yetiştirebilme sorumluluğunun ağırlığını hissediyorum omuzlarımda. Rüyamı hatırlıyorum ve ’Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.’ söylemini. Titreyip bir daha kendime geliyorum. Biliyorum, ben öğretmen olmak için yaratılmışım. Bir eser oluşturma görevi verilmiş bana. Devraldığım kuşağı aydınlatma; doğruya, iyiye ve güzele yönlendirme peşindeyim. Bireysel tutkularım yok benim. Çoktan ’biz’ bilincine erişmişim. Büyük düşünen, nesnel olabilen, ulusunu çağdaş uygarlık seviyesine çıkarma mücadelesi veren, bağımsızlık ve özgürlük aşkıyla dolu; vatanına, bayrağına, cumhuriyetine sahip çıkan bir kuşağın yetişmesine baş koymuşum.

‘Önce insan olmak!’ dedim öğrencilerime. Saygı ve sevgiyi kaybetmeden birbirimizi anlayabilmek demokrasi çizgisinde ve paylaşmak güzelim dünyayı savaşsız, kavgasız olabildiğince mutlu. ’Sonra güçlü olmak! dedim. Kolay kolay mücadeledenkaçmamak. Örnek verdim Kurtuluş Savaşı’nı ve yeni hayatın müjdecisi olan, halka rağmen değil, halk için kurulan Cumhuriyeti. Yüreği kan ağlayan bir ulusun azmiyle, cesaretiyle Ata’sının peşinde aydınlığa çıkışını.

Ben öğretmenim. Başlangıçta ben varım. Ama ben ’ben’ değilim sınıfa girdiğimde. Ben demokrasinin ışığı, özgürlüğün sembolü, adaletin savunucusuyum. Ben evrensellikle birleşmiş, ileriye umutla bakan, doğruyu görebilen bir sevgi yumağıyım. Adım şu ya bu ne farkeder? ’Ben Türkiye Cumhuriyeti’nin özellikle bugünkü gençliğine ve yetişmekte olan çocuklarına hitap ediyorum. Batı senden, Türk’ten çok geri idi. Manada, fikirde, tarihte bu böyleydi. Eğer bugün batı nihayet teknikte bir yükselme gösteriyorsa Ey Türk Çocuğu,o kabahat senin değil, senden evvelkilerin affolunmaz ihmalinin neticesidir. Şunu da söyleyeyim ki, çok zekisin malum! Fakat zekanı unut daima çalışkan ol.’ diyen Başöğretmen Atatürk’ün yılmaz takipçisiyim.

Kızımın adını Dolunay koydum, sınırsız ufuklar açsın diye ülkeme. Bıraktığımız yerden emaneti, aydınlığıyla ulaştırsın kendisinden sonra gelecek kuşaklara. Gözümüz arkada kalmayacak biliyorum. Nice asırlar yücelecek, yükselecek Türkiye ve nice Dolunaylar taşıyacak ay-yıldızlı bayrağı büyüyen omuzlarında. Ve biz öğretmenler dudaklarımızda sıcacık bir tebessüm , alnımız ak, başımız dik, gurur duyacağız sonsuza dek bıraktığımız eserle...


2001



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah! Ahmet Haşim...
21 Mart Dünya Şiir Günü
Çınar
Pembe Panjurlu Ev
Sızlanmalar
Arena
İnşirah
Yüreğimi X Işınlarına Kapadım
Sürgünlerim Oldu
Ne Çok Ortak Yanımız Var

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Har Elinden [Şiir]
Kutsi ve Asi [Şiir]
Erteledik [Şiir]
Orantısız Güç [Şiir]
Yirmi Birinci Asra Hicviye [Şiir]
Nerede Ölmeden Önce Ölüm [Şiir]
Çanakkale'de Zafer Muştulanmıştı [Şiir]
Sessiz Kahramanlarımız [Şiir]
Yapay Tanrılar [Şiir]
Üç Çocuk / Üç Can [Şiir]


Hilâl Erboyacı kimdir?

Yaşam söz üzerine kurulmuş. Yazı sözü kalıcı kılmış. Bir Edebiyat neferi olarak seksenli yıllarda başladığım serüvenime bir iz bırakmak ve geleceğe katkıda bulunmak üzere çıktım. . Bir hoş sada bırakabilirsem ne mutlu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk şiirinin tüm isimlerinden etkilenmiş olmam mümkün..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilâl Erboyacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.