Bir takım şeyler görürsünüz ve "Niye?" diye sorarsınız. Ben ise bir takım şeyler düşlerim ve "Niye olmasın?" diye sorarım. -George Bernard Shaw |
|
||||||||||
|
Mehmet Avcı Evet,bir bebek nasıl katil olur?Her katil bebek olarak Dünyaya gelmiyor mu?Nedir bu bebekleri katil eden sebep?Hangi düşünce,hangi ideolojik görüş kişiyi katil edebilir?Dünyanın ve insanlığın ortak dili ve görüşünü üretmek yerine,sağcılık,solculuk,liberalizm,faşizim,komünizim,ulusalcı şucu bucu vesairciliğe teslim olmuşuz.Kendi fikrini yaşayabilir insan.Ve bu bağlamda gruplar da oluşturabilirler.Başkasına dayatmak,kabul etmediğim.Keşke ideoloji,beyin yıkamak yerine ortak bir ideoloji var edebilse. Sorulacak onca soru var aslında.Ertuğrul Özkökün dediği gibi,okey masalarında oturan genç insanlar nasıl oluyorda faşizmin sıradanlaşmış katilleri olabiliyor?Her katil geçmişinde günahsız bir bebekti.İnsanı katil eden sebepler Dünyasında suç unsurları,enaz suçlular kadar ceza görmesi gerekmiyor mu?Üniversitelerde okumaya gönderilen gençler idealist olmak yerine ideolojik ayrımların ayıraçları oluyorlar. Dini bütün bir hayat sürmeleri için kurslara gönderilen çocuklar yine farklı ideolojik etki altında kalıyorlar.Başkalarının fikirleri enjekte edildiğinde kendi fikirlerini üretme kabızlığına yakalanıyorlar.Muhafazakar camiayla muhafazakar karşıtı camia kavram olarak ayrı olsada pratikte aynılar aslında.İkiside kendi görüşlerinin doğruluğunu hıfz etmiş.Taraf belirlemekten öteye gidemiyor kısır döngüleri.Dolayısıyla farklı pencerelerden ortak bakış anlayışından uzak kalıyorlar.Devletin bu konuda özellikle eğitim camiasında köklü revizyona gitme zarureti hasıl olmuştur kanımca.Ötekileştiren,ayrıştıran,bölen bir zihniyet kıskacından insanların kişisel mücadelesiyle kurtulması oldukça zordur.Toplum olarak sürü pisikolojisi sopasıyla sürülmekteyiz.Hiç bir anne baba evladını katil olsun diye büyütmez. Masumluğun simgesi olan bebeklerimizi katile dönüştüren,gerek yazılı gerekse görsel medya nasıl bir katil yarattıklarının farkında değiller yada bu kandan beslenenlerin güdümüne girmişlerdir.Hayatı sadece yemeden ve eğlenmekten ibaret sayanların bu argümanlarını,yaptıklarI,kadınlara yönelik olanlar için aldatma hikayeleriyle dolu diziler erkeklere yönelik kolay kazanımcılığı zihniyetleriyle besleyen mafya vari dizileri seyretmek zorunda bırakılan bu nesilden nasıl bebek kalmaları beklenebilir?Kendi realitelerini hemde para kazanarak toplumuna satan yada yamayan yönetmenler oyuncularından adil olmalarını bekleyebilir mi?Başkalarının ürettiğini tüketen toplumlar kendi değerlerini üretebilir mi?Başkalarını alkışlamayı kendine şiar edinenler alkışlanmayı hak edebilir mi?Kendi üretimini,kendi değerlerini üreten bir toplum bilinci başkalarının güdümüne giremez. Sonuç olarak ideoloji çöplüğüne dönmüş Dünya,bebeği katile dönüştürüyor.Toplum uzlaşma istiyor,çok seslilik istiyor.Lakin ideolofik görüşü ve yaşam felsefesi ne olursa olsun birlikte yaşamak istiyor.Laikçiler,Kemalistler,Ateistler,alevi ve sunni Müslümanlar bu Ülkede yaşayan insanlar olarak yeniden barış içinde farklı görüşleri birbirine dayatmadan birlikte yaşamanın yollarını bulabiliriz.Farklılıklarımızı reddetmeden,onları bir hak olarak tanıyarak da bağlarımızı güçlendirebiliriz ..Sadece dilimizle değil,aynı zamanda yüreğimizle ve bedenimizle...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © mehmet avcı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |