..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Eğer bir kelebeği sevebiliyorsak, tırtıllara da değer vermemiz gerekir. -Antonie de Saint-Exupery
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumbilim > osman demircan




11 Şubat 2012
Hangi Erkek, Hangi Kadın  
osman demircan
Kadınlar tosunları beğenmez, onları öküzlerle aldatır. Aldatmaktan imtina eden ise otlanır. Kadınların otlanması mı daha iyi yoksa tosununu bir öküzle aldatması mı daha iyi sorusuna cevap veremeyen kadından da uzak durun.


:AIAC:
Ağzı çok iyi laf yapan, karizmatik görünümlü, ortama hakim, çok kibar, düşünceli gibi görünen; ama aslında kaba ruhsuz adamlardan; karşısındaki kadını önemsiyor görünen, kadınları çok iyi tanıyan, nabza göre şerbet veren; ama özlerinde kadına değer vermeyenlerden; bileklik takan, ben kelimesini çok kullanan, canım, cicim, hayatım, aşkım gibi abartılı sözcükler kullanan, özür dilemesini bilmeyen, ortalama erkek hareketleri gösteren( yere tüküren, tespih taşıyan, yürürken kollarını iki yana açan, spor manşetlerinden başka gazetenin bir başka bölümüne bakmayan, hiç şiir okumayan, kadının koluna girmeyen, kadının kendisine para vermesinden tiksinen); sürekli kendine imaj veren, otururken yayılarak ve bacaklarını açarak oturan erkeklerden uzak durun.
Kadınlık duygularını taşımayan, anaç olmayan, affetmesini bilmeyen, utanma duygusu olmayan, kendini teşhir ettirmekten hoşlanan, öz güveni olmayan, temiz olmayan kadından uzak durun. Kadınlar tosunları beğenmez, onları öküzlerle aldatır. Aldatmaktan imtina eden ise otlanır. Kadınların otlanması mı daha iyi yoksa tosununu bir öküzle aldatması mı daha iyi sorusuna cevap veremeyen kadından da uzak durun.
Bir kadına kıyafetten çok hanımefendilik yakışır. Bir erkeğe elinin sertliğinden çok, gönlünün mertliği yakışır. Aşk yürek meselesi değildir. Beyninize uymayan, yüreğinizde fazla barınamaz. Sizin beyin ölümünüzü gerçekleştiren, sizi asla yaşatmaz. Kadın kafasının dışını süslediği kadar içini de süslemeli. Bir erkek sadece imaj peşinde koşmamalı. Sağdan, soldan, yukardan, aşağıdan profil verirken; dairenin ne sağı ne solu tam belli olur bunu unutmamalı. Erkekler sadece kendi bencil dairelerinde yuvarlanıp durmamalı. Kendisini gorile benzetmeye çalışan şempanzeler gibi zeki görünmeye çalışmamalı. Husumetin bile bir asaleti olmalı. Kadınlar ve erkekler sürekli birilerine çamur atanlar, işte o vakit bataklıkta tepinen domuza benzerler. Oysa dağda, şehirde domuz sürüsü gibi dolaşmak ve etrafa sataşmak insanlık değildir. En medeni davranış bu olmamalı. Tek başına ne düşünebilir ne de fikir üretemezken, topluca birleşince küçük bir beyin olabilmek marifet olmamalı. İnsanlara ibne derken, orospu derken, piç derken ne kadar adamız düşünmeli. Kadın ve erkek birbirini tanımlarken birbirlerinin kalem ve kağıt olduğunu düşünmeli.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ekmek Parası
İslami Sosyalizm
Ermeni Türkleri
Teoman ve Elif Şafak
Şiir Nasıl Olmalı
Hiç Şüphesiz ki Gazeteciden Terörist Olmaz; Ama Ajan Olur
Evrim Vardır; Teorisi Yanlıştır
Seni Saraya Götürsem Ağıl Nerede Dersin
Ama Sen Bir Çocuğun Topusun Hala Dünya
Sokrates

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.