..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Meslekler & İş Yaşamı > YUSUF ALPASLAN ÖZDEMİR




7 Haziran 2018
Kendini Geliştirmek  
YUSUF ALPASLAN ÖZDEMİR
Kibir ve duayenlik mevzusu gelişmenin önünde büyük bir engele dönüşebilir


:ADJH:
Bilginin, bilmenin sonu yoktur. ‘ Ben her şeyi ve en doğrusunu biliyorum’ demek ise en büyük ahmaklıktır zannımca.
Mesleğine yıllarını vermiş pek çok ismin kıdemini öne sürerek kendilerini en tepede konumlandırmalarına sıkça şahit oluyoruz. Çalışma arkadaşlarına ya da mesleğindeki diğer insanlara karşı küçük düşeceği kaygısıyla yeni şeyler öğrenmek, yanlışlarını kabul etmek, düzeltmek, bilmediklerini sormak bu tip insanlara zor gelir. ‘ Ben duayenim, herkesten daha tecrübeliyim, bilgiliyim, öğreneceğim her şeyi öğrendim, benim öğreneceğim hiçbir konu kalmamıştır’ cakası satmak kişiyi hem gerçeklerinden uzaklaştırmakta, hem de yenilenmesini, gelişmesini engellemektedir.
İlme, okumaya çok büyük değer veren ve ilk emri ‘ Oku’ olan bir dinin mensupları olarak önce geçmiş ve geleceği, her şeyi en doğru yüce yaradan bilir felsefesiyle hareket etmek, bilginin sınırlarının sonsuz olduğunun ve öğrenmenin de hiçbir zaman bitmeyeceğinin farkında olmak atacağımız ilk adım olmalı bu konuda.
Konuya somut örnek olması babından yazı kalem erbabından bir misal verelim müsaadenizle sevgili okuyucum: Yılların deneyimli yazarı mesleğine 40-50 yılını vermiştir. Herkes tarafından tanınan, çevresi geniş muteber görülen biridir. Yazarlığa başladığı yıllar, çevreler, ortamlar, teknoloji değişmiştir, imla değişmiştir. Fakat yazarımız yukarıda aktardığım kaygılarla mesleğini icra etmiştir. Geldiği noktada paragrafları dağınık, konu bütünlüğü yoktur, cümlelerinde ne anlatmaya çalıştığı fludur, imla noktalama hak getire. Mesleğine duyduğu saygıdan ve geçmişine duyduğu saygıdan(!) olsa gerek yazılarını daktiloyla yazmaktadır, ne de olsa bir klasiktir, duayendir, kendince istikrarlıdır, kağıdın, mürekkebin kokusunu tüm benliğiyle duyumsayan bir ulu kişidir o. Kimse, duydukları saygıdan onun moralini bozacak, üzecek bir uyarı görevini yapmaz, yapamaz. Her şey yolunda, istediği gibidir. Herkese akıl verir, öğütler verir, nasihatlerde bulunur.
Bu kimseler pek uzak gelmedi size değil mi? Ama güzel olan şu ki, her şey hızla değişmektedir ve değişecektir de. İnsanlar daha bilinçli ve kararlıdır. İşini iyi yapmayanlar eninde sonunda elenecek ve tarihin tozlu sayfalarına isimlerini yazdıracaklardır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim Haklı, Kim Haksız!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
‘gerçekler Romanda, Hakikatse Kur’an - I Kerimdedir’ [Roman]
Roman Okumaları [Roman]
Tanklar Kabeye Dayanmadan [Eleştiri]
Türkiye'nin Zihin Tarihi [Eleştiri]
Memet Fuat [Eleştiri]
Mevlana’yı Doğru Anlamak [İnceleme]
Yüzyıl Önce Yüzyıl Sonra [İnceleme]


YUSUF ALPASLAN ÖZDEMİR kimdir?

Edebiyat eleştirisinin edebiyatımızın hem yazar hem de okuyucu bağlamında önemsenmesinin büyük nimetler getireceğine inanıyorum kültür hayatımıza ve bunu merkeze alarak yazmak istiyorum

Etkilendiği Yazarlar:
Memet Fuat, Mehmet Kaplan, Enis Batur


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © YUSUF ALPASLAN ÖZDEMİR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.