Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Sürekli eleştiri, suçlama, tehdit ve zorbalık davranışlarını kapsayan duygusal şiddette aşağılama, utandırma, davranışları, yapmacık, hileli, rol nitelikli, davranışlar gibi ince taktikler içerir.. Duygusal şiddeti insanlar karşısındaki kişileri kontrol etmek ve onların üzerinde egemenlik kurmak için kullanırlar. Duygusal şiddeti uygulayan kişilerin çoğunun öyküsünde çocukluk travmaları ve herhangi bir şiddetin mağduru olduğu bilgisi vardır. Bu şekilde yetişen kişiler sağlıklı baş etme mekanizmaları öğrenmemişlerdir ve sağlıklı ilişkinin nasıl kurulacağını da bilmezler. Onun yerine sürekli öfkeli, korku dolu, güçsüz ve canı yanmış hissederek ilişkide bulundukları kişiye de bu duyguları yansıtırlar. Duygusal şiddete maruz kalan kişi bunu bir zorbalık olarak yorumlayamaz. Duygusal şiddetin yarattığı stresle baş etmek için durumu reddetmesini kolaylaştıracak savunma mekanizmaları geliştirirler. Uzun süren duygusal şiddetin sonunda kişide depresyon, kaygı, travma sonrası stres bozukluğu gibi rahatsızlıklar ortaya çıkabilir Manipülasyon nedir? Manipülasyon, başkalarını kontrol altına almak amacıyla yapılan bir akıl oyunudur. Çoğu zaman bilerek ve isteyerek, amacına hizmet eder şekilde yapılır. Ancak kimi zaman, kişi karşısındakini manipüle ettiğinin farkında olmayabilir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Odabaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |