Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand |
|
||||||||||
|
dışarıda korkutan zifir, odamda neon lambası; ışığından gözlerin gelir... “korkma” der titreyen bedenime hücrelerimde gezinir... saat sıfır iki: dışarıda üşüyen rüzgar, ruhumda özlemin saltanatı... sıcacık göğsünü düşündükçe, bir türlü uyuyamadı.. saat sıfır üç: dışarıda bülbül sesi, odamda inilti... ne söyler acaba duvarlara? sesin gibi!.. saat sıfır dört: dışarıda çiy yağmuru, odamda çöl kuraklığı.. yeşerecek savan bekledi de cismim yandı... saat sıfır beş: dışarıda kızıl şafak, soyunan toprak, odamda kapanan kapı, giyinen yatak; kurgusu bozulan bir hayalin son damlası... çaresi yok güneşe karışmalıyım artık, yalınayak.. saat sıfır altı: dışarıda kuzu sürüye katıldı, odamda seninle başlayan kalabalık dağıldı!.. komşuya gitmeliyim hemen, kahve içmeye (en acı) fala baktırmalıyım, ne derse desin geleceği bilmeliyim; seninle miyim? yoksa kapımı mı çalacak bir başkası!.. saat sıfır yedi, sekiz, dokuz... on olunca rakamlar ikilendi. yenilenen rakamlar gibi yenilenmeli bu sevda; ben yenilenmeliyim, sen yenilenmelisin, bir değil iki kez sevmeliyiz birbirimizi... ister gün ortası, ister gece yarısı, isterse ölüm anında olsun; bitmemeli içtiğimiz suyun son damlası!... Resim N.Can ......
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |