..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Sami Güzel




1 Mart 2004
Kırmızıya Mektuplar / Gökyüzü ve Yeryüzü Bembeyazdı  
Gökyüzü ve Yeryüzü Bembeyazdı

Sami Güzel


Gökyüzü ve yeryüzü bembeyazdı. Gecenin tam ortasında, soğuk beyazlık tarlasında yürüyordum. Ölmek ne kolaydı ve sensizliği taşımak ne zor


:BEAE:
Gökyüzü ve yeryüzü bembeyazdı. Her yerde ufacık pamuk taneleri uçuşuyor, üstelik hiç biri birbirine değmeden dansediyordu. Kışın en tatlı günüydü o gün, herkes evinde, soğuktan kaçmış sıcak sobasının yanındayken biz sokaktaydık. Parkta delice kartopu oynuyor, habire koşuyorduk. Atılan kartopular sadece fırlatılmakla kalıyordu aslında, çünkü ne sana kıyabilirdim, seni beyazlatacak kartopuna.. Önemli olan koşmaktı, dizlerimize kadar beyaza bulanmak ve karların içinde, sevgi sıcağını kucağında bulmaktı.. Sıradışı bir gündü..

Gökyüzü ve yeryüzü bembeyazdı. Senden ayrılalı henüz bir kaç ay olmuştu. Kırmızı ışıkta durmuş penceremden parkı seyretmekteydim. İnsanlar cıvıl cıvıl sesler çıkarıyorlar, neşeyle kartopu oynuyorlardı. Kocaman bir kardan adam yapmışlar, burnunada üşümüş bir havuç yerleşmişlerdi. Herkes gidince aşağı indim, kardan adamı ziyaret ettim. Az önceki coşkulu topluluk gitmiş, derin bir yalnızlığa terkedilmişti. Gözündeki yaşları sildim, sırtını sıvazlayıp sarıldım. Ayrıldığımda yanakları hafifçe kızarmıştı..

Gökyüzü ve yeryüzü bembeyazdı. Ellerimde taşınması zor bir yük vardı. Balyozu yüreğimdeydi ve anıları zihnimde. Kadifemsi bir yumuşaklığı, gülümseyen bir yüzü vardı. Başının altına topraktan yastık yaptım, yücelik timsalimi yatağına yatırdım. Elimizde kürekler, yorganını örttük. Hoca birşeyler okuyordu, ellerimiz buz, yüreğimiz tuz buz, gözlerimiz yangına tütüyordu. Geç kalmış bir kaç damla gözyaşını, erken davranmış beyazlıklara damlattım. Ağaçlar hüzünle titredi, bir kaç zifiri karanlık yaprak dedemin mezarına düştü..

Gökyüzü ve yeryüzü bembeyazdı. Gecenin tam ortasında, soğuk beyazlık tarlasında yürüyordum. Ölmek ne kolaydı ve sensizliği taşımak ne zor. Hasret tadında yağan karlar, başımı ve ellerimi tamamen örtmüştü. Tanınmayacak kadar beyazlamış, tutkum kadar kırmızılaşmıştım. Bu gece beni ben yapan sensizliğe, ne kadar konuşsam boştu. Zamanın hangi başıboş vaktindeydim ve karlarla ne fısıldaşıyordum hep bilinmeyen olarak kaldı. İncinmişlerin ilacıydı siyah gökyüzü ve yalnızların tek beyazlığıydı karların diğer yüzü..

Gökyüzü ve yeryüzü bembeyaz kırmızı. Bugün harbiden kar yağdı ve özlemimin rengine bulandı... Kan kırmızı olup, yüreğimde ki vakitsiz bir harabenin tam ortasında kaldı..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kırmızıya Mektuplar / Yanmanın Başka Bir Tadısın
Kırmızıya Mektuplar
Kırmızıya Mektuplar / İştahı Kaçmış Sevdaların
Kırmızıya Mektuplar / Sessiz ve Dilsiz Dostlardı Kaldırımlar

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyi ki Gittin
Yağmurumsun
Yalnızlık Krampları
Mutluluk Görünür Mü?
Sadece Bir Damlayım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gözyaşım Kırılmış [Şiir]
Sarhoş [Şiir]
Yağmursuz Bir Sonbahar [Şiir]
Hasrettik [Şiir]
Rüzgar [Şiir]
Uçurum [Şiir]
Ona Yürüdüm [Şiir]
Dile Geliş [Şiir]
Hayat [Şiir]
Kavuşma [Şiir]


Sami Güzel kimdir?

Çatlamış dudaklara yapılan, sulu ve pamuklu pansumandı belki yazılarım. . Belki de çoktan ölmüş hislere yapılan bir otopsi. . Okumadan yaşanmaz, yazmadan anlatılmaz. .

Etkilendiği Yazarlar:
Hersey


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sami Güzel, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.