Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
Bir çocuğun üşüyen elleri gibidir bazan hayat, hiçbir şeyin moraran ellerini kendisine sunulan pırıl pırıl bir oyuncak, bir parça çikolata, bir külah dondurma kadar ısıtamayacağı gibi önünde ceketlerin düğmelenmesi, arkandan kalabalıkların usul adımlarla yürümesi, ceplerindeki şişkinlik, her yandan selamlanmak; bir gülü koklaman, yağmura dokunabilmen, bir kelebeğin omuzlarına konması, bir bebeğin yüzüne tebessüm etmesi kadar soğuyan yüreğini, kırağı düşmüş gençliğini, umudunu sevincini her şeyini ısıtamayabilir. Yoksun ve yoksulsundur, çiçekler arasında taş, böcekler içinde kuş. Bazan itibarlı bir orospudur. Gelir en güzel yerinde gecenin bırakır da etini alamazsın ruhunu, geçen yıllar kadar vefasızdır. Hazırsındır; filizlenen gençliğini, pas tutmuş umudunu, göveren direncini avuçlarına bırakmaya, başını koyup dizlerine bir ömür ağlamaya, bir ceylan gibi vurulmaya. Oysa inanamazsın kelimelerin yalan suretin hayal olduğuna. Bir nisan yağmuru gibi birkaç damla yağar geçer de sende biriken bir nehirlik hüzündür sadece. Çoğu zaman sırnaşık bir sevgili gibi gelir sokulur en zayıf anında. Tutmak istersin ellerini, bastırmak için yüreğine, yüreğindeki öfkeli sese sesteki kedere.Tutamazsın kayıp gider avuçlarından kalakalırsın.Yalnız aynalarda suretin duvarlarda sesin kalır. Bir güle kıyamadığın, bir çocuğu ağlatamadığın, güneşe borçlu, insanlara dost hissettiğin,ölmeden öldüğün içindir hepsi. Boşver aldırma, kazanan hayat olsa da yenilen sen değilsin. Al yüreğini eline, sevincini tazele, gülümse...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Muhittin Ulupınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |