Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine |
|
||||||||||
|
Daha da kötüsü aslında bir gölge olmak... Yaşam böyle mi gerçekten? Yani gerçeklerle yaşayamayanların sığındığı yer gölgeler dünyası mı? Asıllarının sürekli dinlendiği, gölgelerin ise hep çabaladığı bir dünya... Peki zor mu gölgelerle yaşamak? Evet... Hem de çok zor. Ama zoru başaran insanlar olarak gölgelerle yaşıyoruz işte. Üstelik bu gölgeler bazen öyle mutlu ediyorlar ki, asılları olsa sanırım bu kadar mutlu kılamazlar bizi. Üzdüklerinde ise asıllarından daha çok canını yakıyorlar insanın. Asıllarını tek gülümsemeyle affedebilecekken gölgeyi ne yapsa affedemiyoruz. Sanki yanıbaşında olan gölge değilmiş gibi! Koyamıyorsun işte gölgeyi aslının yerine. Ama asıllarıyla da yaşayamıyorsun. Her düştüğünde gölge tutup kaldırır seni.Elini sana uzatan hep aynı gölgedir. Bilirsin hep bıraktığın yerdedir gölge. Güvenirsin ona. Ama aslı gibi sevemezsin bir türlü. İstemekle olmadığı için çoğu şey, istesen de sevemezsin! Hep asıl olanı özler, hayalinde hep asıl olanla konuşur, yaşarsın. Bir gün gelir bakarsın ki sen de bir gölge olmuşsun... "Körle yatan şaşı kalkar" atasözünü doğrular bir şekilde gölge olursun farketmeden. Artık istesen de asıl olana kavuşamazsın. Çok uzaklaşmıştır senden. Ve belki de bir gölgeyle yaşamak istemeyecektir. Ve sen yine özlemle beklersin gelmeyeni... Beklesen de gelen Gölgedir,asıl olan artık hiç gelmeyecektir... Beklediğini bile bile gelmez...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Serpil Başol, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |