..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > oldu




28 Mart 2005
Şiir Yeni Baştan  
oldu
Aşkı unutan şairler yılgı veriyor bize. Şiir! Sokağa in ve delicesine vurul birine.


:BFHA:
Bildiğimiz sözcükler, eskitilmiş bir onuru koruyor. Bu onur şiirin kirletilmemiş hayali mi? Hem Rimbaud bu hayalin ırzına geçmemiş miydi?
Gitmek, bütün zamanlarda ve dillerde cehennem. Aynı yerde pineklemek cinnet. Şiir kapalı cenneti “ortaikidenayrılançocuklar”ın.
Şiirin manifestosu bu ülkede asla kanla yazılmadı. Hem buna gerek var mı ki zaten?
Cesur olan korkaklar aynı kıyıda durarak tasavvufi denilebilecek bir kalp yolculuğuna çıktılar. Artık kimse yok şairler kervanında hüznün şarkısını söyleyenlerden başka.
Türkiye’de şiir nerede kaybetti? “Kaybedenler Kulübü”ne kayıtlı şairler zar atmayı bilmiyorlar mı?
Şairi yitirmek, şiiri unutmak anlamına geliyor. Bu yüzden ana haber bültenlerine konuk olunuz sayın şairler.
Mütevazı şair olunur mu? Mütevazı şiir belki! Bu soru kişisel bir erdem içerdiğinden yanıt verilmeyebilir. Kendi adıma mütevazılığın can sıkıcı olmadan taşınabileceğine inanıyor ve taşıyorum.
Aşkı unutan şairler yılgı veriyor bize. Şiir! Sokağa in ve delicesine vurul birine.
Çocukluğunu yitirmiş bir dünyalının öç almaya hakkı var mı? Yoksa hatırlamak intikam değil arzu beslemeli deneyimlere.
Okuruna saygı duymayan şairler topluluğu: Sessizliği kırıp dokunun ten kafesine. Yaşayan şiir unutulan değil; gerçek şiir oyun değil.
Postmodernizmin soluğu kadarız. Ansiklopediler, eski yazıtlar, kazıcıların kazdıkları yetmiyor bize. Tüketiyoruz birbirimizi savunacakken.
Ölümü aldatış sanıp hafife aldık, oysa; bir şair gider bin çiçek solar.
Nabzımızın sıkıntılı tiktaklarını kesmeden bir yalvarış gibi hayata yeni baştan başlamanın telaşı ile şiir yeni baştan. Çatışarak, dövüşerek, sevişerek, hırsla… yeniden, kirlenmiş her şeye uzak, kirlenmişliğin içinden sevip koruyarak.
ŞİİR YENİ BAŞTAN!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Iskalama [Şiir]
Uzletin Son Dansı [Şiir]
Bitmiş Mümkünler Durağı [Şiir]
Vazgeçtim [Şiir]
Hep Aynı Yerdeyiz Denizlerin Nehirlere Taştığı Yerde [Şiir]
Bahar Aslında Kıştır [Şiir]
Silindi İstek [Şiir]
Dön/dün [Öykü]
Yalnızlık Mezarda Olur [Öykü]
Ben, Mevsimler, Yağmur ve Hayat [Öykü]


oldu kimdir?

Tanıdığım bütün alçaklar adına konuşuyorum; bütün ezikler, bütün sevgisizler, bütün sarhoşlar, bütün aşıklar, bütün salaklar. . . adına. Kuşkusuz pek çok şeyi abartacağım anlatırken. Biri hariç; biz hep sevgisizdik. Ve hep sevgisiz kalacağız. Kısa sürmesi kuvvetle muhtemel olan ömrümüzde saçlarımız doyasıya okşanamadan (bu arada pek çoğumuz keliz, ama olsun) biz ölmüş olacağız. Hatta tuhaf gelecek size ama çoğumuzun ölüm nedeni “dokunulma eksikliği” olacak. Tıp literatürüne pek çok ölüm nedeni katacağız; dokunulma eksikliği, seni seviyorum noksanlığı, aşk çarpması, az gülümsenme. . . ve bildik bir şey akciğer kanseri (mümkünse). Korkaklığından uzun yaşayanlarımız da olacak (ki bu bir çeşit cezadır).

Etkilendiği Yazarlar:
vüs'at bener, tezer özlü, pavase, celal gözütok, gide...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © oldu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.