..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En tatlı sevinçler, en hiddetli kederler sevgidedir. -Pearl Bailey
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Zeynep Küçük




18 Nisan 2005
Ayrık Otu İle Menekşe Ayrıldı  
Zeynep Küçük
Ayrık Otu İle Menekşe'nin Aşkı; çok sevildi, çok beğenildi, tebrikler aldı... Bunun üzerine bu öyküyü kaleme aldım. İnşallah bu bölümü de beğenirsiniz.


:CJEH:
Ayrık Otu ile Menekşe hasret dolu yıllardan sonra kavuşmuş, şimdi her ikisi de mutluluktan uçuyormuş. Artık bir ten bir can olmuş, bu çiftin mutluluğunu masmavi gök, kapkara toprak hayranlıkla seyrediyormuş. Tüm köşk, aşıkların kavuşmasını kutlamış.
Ama bu sevdayı kıskananlarda varmış. Bunlardan biri de komşuları Lale imiş. “Davul bile dengi dengine çalar” diye dalga geçmek istermiş. Ama Menekşe “Gönül ne davul bilir, ne de zurna!” diyerek Laleyi saf dışı bırakırmış.
Ayrık Otu, Menekşe’yi çok sever, gölgesinden bile kıskanırmış. Havada uçan kuştan, yerde gezen çekirgeden kıskanırmış. Ne zaman Menekşe’nin üstüne bir kelebek konsa, kıyametleri koparırmış. “Etme Ayrık Otu, yapma Ayrık Otu onlar benim dostlarım…” dese de Menekşe, Ayrık Otuna dinletemezmiş.
Üstlerinden uçan arılara, yerde gezen karıncalara, örümceklere kızarmış: “Buradan geçmeyin, başka yol mu yok? Benim çiçeğime yaklaşmayın.” Diye bağırırmış.
Bu kıskançlık günden güne Menekşeyi sıkmaya başlamış.
Menekşe başını yukarı kaldırsa, gökyüzündeki Ay’dan, yıldızlardan, aşağıya indirse otlardan, böceklerden kıskanırmış.
Ayrık Otundaki bu değişiklik Menekşeyi çok üzermiş ama “Ah aşk… Her derde deva aşk, aşklım için buna da katlanırım.” Dermiş.
Bir sonbahar sabahı, rüzgarın yüzünü soğuk soğuk öpmesi ile uyanmış Menekşe. “Merhaba güzelim” demiş rüzgar. Menekşe uykulu gözlerle bakmış rüzgara. “Bugün buralarda gezeceğim, üstünü kalın giyin.” demiş. Bu arada çiçeklerin arkasından gür bir ses duyulmuş: “Koca bahçede gezecek yer kalmadı mı da burada geziyorsun?!..” Rüzgar sesin geldiği yere doğru ilerlemiş, Ayrık Otunun tepesinde bir iki tur attıktan sonra “Sana demedim çalı, senin giyinmene gerek yok. Zaten yaprakların odun gibi…” diye hakaret edecek olmuş. “Hop hop… Orada dur bakalım, rüzgar bozuntusu…” diye bağırmış Ayrık Otu. Bu arada Menekşenin hıçkırıkları duyulmuş.”Yeter, yeter artık… Artık dayanamayacağım. Ya bu kıskançlığı unut, ya da beni Ayrık Otu.” Demiş. Küsmüş Menekşe sevdiğine…
Rüzgarda olanlara üzgün üzgün çekmiş gitmiş. Ayrık Otu tüm bahçe sakinlerinin karşısında ezilmiş, büzülmüş. Tüm dostları onu suçluyormuş. Gitmiş bahçenin bir köşesine kös kös oturmuş.
Menekşenin bir daha sesini duyan olmamış. Çekilmiş kabuğuna, ne Ay’a güneşe, ne ota, toprağa bakmış. Sararmış samana dönmüş.
Ayrık Otu da çok üzgünmüş. Böyle olmasını istememiş. Amacı sevdiğini üzmek değil, korumakmış. Kurutmak değil, kollamakmış…
Tüm bahçe seferber olmuş Menekşeyi güldürmek, eski neşeli günlerine döndürmek için. Ama ne cırcır böceğinin türküleri, ne kanaryanın nameleri ne de ateş böceğinin gösterileri fayda etmemiş.
Sevdiğini uzaktan seyreden Ayrık Otunun da yüreği yanıyor, dalları soluyormuş. Ama gururuna yedirip özür de dileyememiş. Sevdiğine dokunamamak, koklayamamak, güçlü kolları ile sarılamamak çok acı geliyormuş.
Menekşe’nin solduğunu gören Bahçıvan hastalandığını düşünerek ilaç vermiş. Sararan yapraklarını almış. Toprağını havalandırmış. Ama Menekşe hiçbir iyileşme belirtisi göstermemiş.
Bunun üzerine bahçıvan Menekşeyi sökerek, arkadaşlarından çok uzakta, bahçe duvarının yanına, saçakların altındaki gölgeliğe dikmiş.
Bu ayrılığa tüm arkadaşları çok üzülmüş, ama içlerinden biri, yani sevgilisi Ayrık Otu kendini tutamayarak hüngür hüngür ağlamaya başlamış. Bütün vücudu zangır zangır titremeye başlamış. Dudaklarından acı bir sözcük dökülmüş “AYRILIK”

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Meşhurdur ayrık otu
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
27 Nisan 2005
Göçmenler gelmiş bir köye. Köylüler üzülmüşler onları sefil haline. Konuk etmişler kış bitimine. Kışlar geçmiş aradan konukların yerlerinden ayrılacağı yok. Köylüler, artık gitseniz, nüfusunuz gittikçe artıyor,dar gelmeye başladı topraklarımız derler. Konuklar, biz halimizden memenunuz, rahatsız oluyorsanız siz gidin der. İşte ayrık otu böyle bir ottur, gelir ve kovar. Yaşamın "gerçekleri" bunlar, niyetlerden azede.

:: Hayatı biz mutsuz kılıyoruz
Gönderen: Mehmet Atılgan / Kırşehir/Türkiye
21 Nisan 2005
Sevgili Zeynep, Madem kalem senin elinde, madem sen kendi beyninle düşünerek ayrık otu ile menekşeyi birleştirdin; bu ayrılığı niye yaptın. Hayatı mutsuz kılan herhalde biraz da bizleriz. Menekşe ve ayrıkotunun şahsında mutlulukları yüceltsen de, insanlar da bundan zevk ve keyif alsa.. Hayata iyi pencereden bakarsak, hayatı daha yaşanır hâle getiririz. Bir sonraki yazında mutluluk ve güzellikler olsun emi? Sevgiyle kal, başarılar ve mutluluklar...

:: Ayrık Otu İle Menekşe Ayrıldı
Gönderen: gönül sevinç / türkiye/Türkiye
21 Nisan 2005
Ah Zeynep'ciğim oldumu şimdi... ayrıldılar he.ne kadarda keyifliydi okuması bana sorarsan birşeyler yap bu yazı dizisine ve devam etsin lütfen ama lütfen mutlu sonla bitir hatta bitirme devam et. devamını bekliyorum. bileğine, yüreğine, kalemine sağlık. sağlıcakla




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Aşkı
Ayrık Otu ile Menekşe"nin Mutluluğu

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çalış Aytekin Usta Çalış
Biz Seninle Ayrılmaz Bir Dörtlüyüz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İstanbul - Kırşehir Otobanı [Şiir]
Özledim Annem [Şiir]
Gel Kağıt Kalem Dertleşelim [Şiir]
Bırak Beni Anne [Şiir]
Gelin, Kaynana - Kayınbaba Geçimsizliğine Son [Deneme]
Köylüm [Deneme]
Karı - Koca Kavgasına Son! [Deneme]
Eşinizin Kalbini Feth Edin [Deneme]
Müşteri Hizmetin En İyisine Layıktır [Deneme]
Kuyruğun Önemi [Deneme]


Zeynep Küçük kimdir?

Okumayı ve yazmayı çok seviyorum. Sevdiklerim için zaman aramıyor, zaman üretiyorum. Bazen karanlık geceleri aydınlatıyor sevdiklerim. Bazen uykumu renklendiriyor. Bazen bir sözcük oluyor sevdiğim, Bazen de bitmiş bir kalem. Bazen kızgın bir surat oluyor: "Çayım nerde kaldı?" diye bağırıyor. Ama biz herşeye rağmen seviyoruz birbirimizi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazıda kendime ait birşeyler ararım. Özellikle; Ömer Seyfettin, Necip Fazıl, Doğan Cüceloğlu, Üstün Dökmen, Muhammet Bozdağ, Halit Ertuğrul, Dr.Lynn Weiss, Ali Erkan Kavaklı, Hasan Yılmaz


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Zeynep Küçük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.