..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Yeşim Şahin




23 Nisan 2005
23 Nisan Neşe Doluyor İnsan  
Yeşim Şahin
Her 23 Nisanda yağan yağmur, tören beklerken ıslanmalar. Bir bayramda kelebeğim, incecik mayomun üzerinde kanatlarım yağmurdan ıslanmış.


:DACF:
“TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği” 1. Bölüm

“47 ülkenin çocuklarıyla "TRT 27. Uluslararası Çocuk Şenliği"

UNESCO tarafından “Dünya Çocuk Yılı” olarak ilan edilen 1979 yılında başlayan ve o tarihten bu yana kesintisiz olarak her yıl düzenlenen “TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği” dünya çocuklarını Türkiye’de buluşturmaya devam ediyor. Türkiye Radyo Televizyon Kurumu’nun ev sahipliğinde gerçekleştirilen bu dev organizasyon, dünya çocuklarını her yıl Türkiye’de, Türk konukseverliğiyle ağırlamayı sürdürüyor. “TRT Uluslararası 23 Nisan Çocuk Şenliği”, 2005’te tarihinin en büyük katılımını yaşıyor. Şenliğe bu yıl 47 ülkeden konuk geliyor.

Dünyanın dört bir yanından gelen yüzlerce çocuk İstanbul’da ilköğretim öğrencilerinin evlerinde ağırlanacak. 10 gün boyunca misafir çocuklar ve ev sahibi çocuklar, pek çok etkinliğe katılacaklar. Çocuklar; sevgide, dostlukta, barışta buluşup kaynaşacaklar ve geleceğe umut tohumları ekecekler........”

diye devam eden bir basın bülteni. JIANGXINYI’ nin “mama” diyerek telefonda kesik kesik ağlamaları. Farklı kültürlerin buluşması, yaşadığımız farklı deneyim, diğerleri bu bültende yer almıyor. Çinli bir kızım daha oluyor...

İçimden “23 Nisan Neşe Doluyor İnsan “ diye haykırmak geliyor. Çocukluğumdan yaşadığım onca 23 Nisandan hatırladığım ve yıllarca unutamayacağım dize...

“23 Nisan kutlu olsun
Sevinin küçükler
Övünün büyükler
23 Nisan kutlu olsun” şarkısı da bir diğeri...

Her 23 Nisanda yağan yağmur, tören beklerken ıslanmalar. Bir bayramda kelebeğim, incecik mayomun üzerinde kanatlarım yağmurdan ıslanmış. Annem üzerime pembe bir hırka giydirmeye çalışıyor istemem ağlayışlarım. Kıyafetim bozulacak kanatlarım kırılır. Annemin hasta olmandan iyidir sözleri... Kızımın “Anneeee” diye seslenmesi arkamdaki arabadan çalan korna sesi kırmızı ışıkta durmam. Yarım kalan 23 Nisan şarkım...

JIANGXINYI’yi Marmara Eğitim Köyü’ n den canlı yayınlanacak gala gösterisi için kızımın okuluna bırakıyoruz. Arkadaşlarıyla buluştuğu an yıllardan beri görmemiş gibi kucaklaşıyor.

Devam edecek...

23 Nisan Neşe Doluyor İnsan






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ada Yalnızlığı
Elbette Döneceğim
Döneceğim Sana

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk Kendi Kendine Konuşmaktır
Üşüyorum
Yokluğunu Hissettiğim duygulara
Gönderilmemiş Mektuplar
Aşk
Sevdanın Gözleri Ne Renk?
Kim Özlerdi Avuç İçlerinin Kokusunu
Aşk Benim İçin Her Şeydi
Ayazlar Vurur Yüreğimi
Yaşama Döndüren İnanılmaz Hayal Aşkıma

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gozleri Sevda Olan Sevgili [Şiir]
Bir Gün [Şiir]
Yaşam Tadında [Şiir]
Yesimce [Şiir]
Asos'ta Yalnız Bir Balıkçı [Öykü]
Hülya [Öykü]
Kar Beyazdır Ölüm [Öykü]
Melekler şehri [Öykü]


Yeşim Şahin kimdir?

Yaşamı gülümseyerek yaşayan ve her zaman her şeye rağmen yaşamayı çok seven bir deli kız.

Etkilendiği Yazarlar:
Murathan Mungan, Cezmi Ersöz, Herman Hesse, Nietchze,İrvin Yalom.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yeşim Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.