..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamdan korkmayın çocuklar. İyi, doğru bir şey yaptınız mı yaşam öyle güzel ki. - Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Esin




5 Nisan 2007
Arap Saçı  
Esin
Orta Doğu'nun bitmek bilmeyen çilesi...


:BAFH:
Uzun bir süredir gerek sınır komşularımızda gerek ülkemizde fırtınalı bir hava hakimken insanların ve hatta bu konuda en büyük sorumluluğa sahip devlet ‘büyükleri’nin soğukkanlılığı karşısında kanım donuyor. Ve nedense bazı şeyler tamamen açık ve ortadayken Türkiye’nin hala iyi niyet taraftarı olması gözlerimi yaşartıyor ve canımı yakıyor. Amerika’yla arada sert rüzgarlar esmemesi için sürdürülen müttefiklik olayının uzun vadede bizim büyük zararımıza olacağı her açıdan belli. Yavaş yavaş zararlarını da görüyoruz zaten. Pkk’nin abd malı silahlar kullanması, abd’nin de isteğiyle kurulan ‘özel temsilcilik’in hiçbir işe yaramaması sadece süs olarak bir kenarda sözde iş yapılıyor gibi durması, abd’nin stratejik müttefiğimiz olarak sadece kendi çıkarlarını düşündüğünün apaçık kanıtı.


Abd, Celal Talabani ile iki sıkı dost olarak yoluna devam ederken bizim yaptığımız tüm bunlara gözlerimizi kapamak. Kürdistan’ın kurulmasının gerek Talabani’ye, gerekse abd’ye birçok yararı var. Birlik olmamaları için hiçbir neden yok gibi. Türkiye zaten uyuyor, kandırmak kolay. Talabani’nin peşmergelerini güçlendiren biziz, abd ile müttefikliği sürdüren biziz, Amerika’nın gelip Talabani’yi başkan yapmasına göz yuman biziz, senelerdir Kuzey Irak’ta belli bir düzenin oturtulmasını oturduğu yerden güzel güzel seyredip ‘bir şey olmaz yahu’ diyen biziz, pkk'nın canını yaktığı kişiler yine biziz. Ülkemizin üstüne oynanan oyunlara göz yumduğumuz kesin gibi görünüyor. Talabani çok zeki bir adam besbelli. Nerden iş çıkacağını biliyor ve ona göre yavaş ve fazla göze batmadan ilerliyor. Tabii adını anmamak olmaz, Mesut Barzani'nin de ondan geri kalır yanı yok. Bush’la aralarında tam siyasete yaraşır bir ilişki var. İkisi de birbirini kullanıyor çünkü ortak bir amaçta birleşiyorlar…işlerine yarayacak noktada. Birinin gözünü para, diğerinin gözünü hırs bürümüş. Türkiye ise tam anlamıyla mahallenin saf çocuğu durumunda. Sözde Talabani pkk’ya engel olacak, onlarla bir anlaşma sağlayacak. Buna inanmak, güvenmek için salak olmak gerekir bence. Hele ki boyuna bakmadan Türkiye’yi tehdit eden biri bunu diyorsa. Senelerdir Irak hükümetine göre zaten pkk olayı son bulacak! Türkiye azıcık sesini yükselttiği an, Amerika’nın hafif itmesiyle ‘kesin bir şey yapacağım, anlaşma sağlayacağım’ diyen Talabani’nin tek yaptığı şey oyalamak. Amerika’nın uzun bir süredir yaptığını Talabani de yapıyor tabii.


Kerkük’te araplar artık sınır dışı ediliyor, Türkmenler ağlıyor, zor durumda olduklarını söylüyor ve yardım bekliyorlar. Her gün mutlaka bir bomba patlıyor ve artık çocuklar da öldürülüyor. İşin garip yanı bunu yapanlar aynı dinden insanlar. Mezhep çatışmasından daha saçma bir çatışma düşünemiyorum ben. Türkmen ve Araplara karşı kurulan baskı ve sindirme politikası artık çığırından çıktı. Birçok kürt tekrar Kerkük’e döndü yakın zamanda ama işin tuhaf yanı, ne tuhaftır ki dönen Kürtler, Saddam iktidarı zamanında uzaklaştırılan Kürtler değil. Her şey apaçık ortada; Farklı mezheplerin bir arada yaşadığı Kerkük’te artık farklı mezheplere izin yok noktasına gelindi.


Başından beri Amerika’nın Türkiye’ye öyle ya da böyle Kuzey Irak’a girecek gözüyle bakması ve bu yüzden de bunu sadece geciktirmeye çalışması bizim de, onların da suçu. Demek başından hissettirememişiz Kuzey Irak’a girmeye meraklı olmadığımızı ama olay bizi rahatsız edecek boyuta gelirse girmekten kaçınmayacağımızı. Belki hissettirseydik olaylar bu noktaya gelmezdi…belki. Belki zamanında hareket etseydik şu anda meydana gelen karmaşalar engelenebilirdi biraz.


Her zaman arap saçı olan Orta Doğu yine çok karışık. Tüm bunların yanı başımızda olması ve bizim hiçbir şey yapamamamız ise en sinir bozucu olanı. Zamanında bir şeyler yapabilirdik bence. ama artık her şey parçalanıyor...Çok geç kaldık, kalıyoruz ama daha da kötüsü olmadan, ülkemiz de bu kargaşaya batmadan, bağımsız bir ülke gibi davranmalı ve Amerika'nın sadık müttefiği modundan çıkmalıyız. Artık olay 'yapsak mı?' , 'girsek mi?' noktasından çıkmalı. Yapmalıyız, Kuzey Irak'a girmeliyiz daha da geç olmadan.






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaz Geldi, Pkk da Geldi!
Benim Hala Umudum Var

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Saçmalık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Anti Kahraman [Şiir]
Hedef: Bulutlar [Öykü]
Mutlu Olmak İçin Kendini Kandır [Öykü]
Son Mektup ve Gerçek Ben [Deneme]
Olası Geçmişler [Deneme]
Bir Başka Dünyanın Aşkı [Deneme]
Nesli Tükenen Uyumsuzlar [Deneme]
Sanatseverler İş Başında [İnceleme]


Esin kimdir?

Yazar!? Ben!? ahaha. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Esin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.