..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > mehmed arif




30 Eylül 2007
Nedir Senin Sermayen?  
mehmed arif
Kişinin gerçek sermayesini sorguluyor bu yazı, nedir insanın en önemli sermayesi sorusuna cevap arıyoruz


:BJDI:
İnsan'ın en önemli sermayesi nedir? sorusuna verilecek en uygun cevap sağlıktır bence, çünkü sağlığı yerinde olmayan bir insan için hayat elem ve ızdıraptan ibarettir, ancak yaradan buna da bir sabır ve dayanma gücü vermiştir fıtratımıza, konuyu en güzel özetleyen söz hepimizin bildiği Kanuni Sultan Süleyman Han'ın dizesidir.



Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi

Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi



İçinde can incisini taşıdığımız bedenimiz bize Rabbimizin emanetidir. Bu emanetin uyumak, çalışmak, dinlenmek, yemek-içmek, cinsel ihtiyaçlarını gidermek, temiz tutulmak, egzersiz yapmak, korunmak gibi ihtiyaç ve tatmin hususları sözkonusudur, bunların hepsinin ayrıca Kuran ve sünnete uygun olarak yapılmak zaruriyeti vardır.



Peygamber efendimiz sav.'in çok bilinen ... hastalıktan önce sağlığın, fakirlikten önce zenginliğin ..... kıymetini biliniz diye nasihat eden hadisi şerifi sağlığın bize bahşedilen bir hazine olduğunu ve beden emanetini hor kullanmamamız gerektiğini ifade etmektedir.



Bu cümleden olarak kim ki sigara, nargile, alkol, esrar, hap, uyuşturucu, keyif verici ve şuuru bulandırıcı maddeler kullanıyorsa Allah'ın emrine ve Peygamberin tavsiyesine aykırı davranıyor demektir, toplumun önemli bir yüzdesinin sigaranın esiri olduğunu düşünecek olursak vay halimize dostlarım, Beş vakit namaz kıl, umre, hac yap ama günde paket paket sigara iç, olmadı değerli kardeşim, emanete hiyanet ediyoruz, bize düşen bu emaneti sahibine onun rızası dairesinde vakti saati geldiğinde rızasına uygun bir halde iade etmek.



Hüvelbaki şiirimde ifade ettiğim gibi



Tene sıcaklık veren can

Damarlarda dolaşansa kan

Etle tırnak ve kemiklerdir

Ruhumu emanet ettiğin mekan



Bu emaneti hızlandırılmış amortismana tabi tutmamız bizi ahirette cevabı zor sorularla başbaşa bırakacaktır. Bu konuda bütün kardeşlerimi Kuran ve sünnet dairesinde bir hayat sürmeye davet ediyorum.



İnsan için sağlıktan sonra gelen en büyük ikinci sermaye Zaman'dır sevigli dostlarım. Çünkü bu hazinemizin bizim için tayin edilmiş miktarı yüce Allah'ın bilgisi dahilindedir. O halde her an ölümle karşı karşıya olan bizler için sağlıklı bir bedene sahip olduktan sonra önem vermemiz gereken uyanık olarak geçirdiğimiz zaman dilimini ne ile nasıl ve nerede, hangi iş ve amellerle tükettiğimizdir.



Allah'ın rızası dairesinde bu sermayeyi kullanmaya gayret etmeli,bu tayin edilmiş zaman dilimi boyunca insan, elinden ve dilinden hayır ve hizmete matuf işlerin çıkmasını sağlamalıdır.



İsrafın en büyüğü zamanı boşa harcanmasıdır, kahve köşelerinde oyunlar oynayarak, hem kendisinin hem de başkalarının hazinesini boşa akıtan insanlara sesleniyorum, okumak, ilim yolunda gayret etmek, başka insanlara yardım etmek, kötü yoldaki insanlara ve hak kelamının kalplerine tesir etmediği insanlara hakkı tebliğ etmek, emr-i bil maruf ve nehy-i anil münker çerçevesinde bir duruş sergilemek varken, insanın zaman sermayesini boş işlere sarfetmesi anlaşılır şey değil. Bu insanları hazine üstünde oturan dilencilere benzetiyorum. Allah zamanını en güzel şekilde değerlendirenlerden eylesin bizleri inşaallah.



Sıhhat ve zamandan sonra gelen sermaye mi?



İnsanın iki sermayesinin dışında sermayem diye atıfta bulunduğu şeyler onun zannıdır, cümlesi ev bark, çoluk çocuk, mal mülk, mevkii makam, izzet ikram vs.. hepsi sermayeden değildir, sağlık ve zaman olmadan bunlara önem atfetmek mümkün değildir.



Sağlık ve zaman ile bunlar değerli olur ve insan için önemli konuma gelirler.



Bütün bu anlatılanlardan sonra sevgili okuyucu sen kararını ver



Nedir senin sermayen?












Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat Hepimize Fırsatlar Sunar
Hayatın Anlamı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Niçin Allaha İnanıyoruz
Aldatmak ve Aldatılmak Üzerine
Sabır Meselesi
İz Bırakanlar
Kabil - Habil ve Şeytan Meselesine Dair
Şükür Niçin Gerekli
Affet;nefsi Kahret
Tefrika

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Mahkumun Anatomisi [Şiir]
Çocuk II [Şiir]
Şehir [Şiir]
Çocuk IV [Şiir]
Serçe [Şiir]
Yalınız Bizim İçin [Şiir]
İrfan Bey [Şiir]
Bir Mahkumun Anatomisi [Şiir]
Çocuk I [Şiir]
Çocuk III [Şiir]


mehmed arif kimdir?

yerinde yeller esmesin diye eser vermeye çalışan bir ademoğluyum. Yüzleşi isimli Ferfir yayınlarından yayınlanmış bir şiir kitabım var

Etkilendiği Yazarlar:
ismet özel, necip fazıl, mehmed akif


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © mehmed arif, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.