..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Betül Yiğin




15 Nisan 2008
Bir (Çayd) Anlık  
Betül Yiğin
Karla karışık yağmalandı çocukluğumdan bu yana yüreğimde biriktirdiklerim...


:BACC:
Ocakta çay demlenirken,gözlerimizi televizyona dikip,asla yakalanmayacağını bildiğimiz bir farenin kediden kaçışlarını izlemenin güveninde günlerdi yaşadıklarımız.Kedi her pençe sallayışında irkilirken,yakalanmayacağını bildiğimizden,rahattık aslında...
Çay demlenirdi ocakta.Kedi,fareyi kovalardı.Esnerdik arada sabah mahmurluğuyla.Sıcacıktı oda.Dışarıda kar bile yağsa,evin sıcak olacağını bilmenin güveniydi yaşadığımız.Ve her üşüyüp irkilmemizde bilirdik zaten yaşadığımız yere kolay kolay kar yağmayacağını.Sırf laf olsun diyeydi "Kar mı yağacak acaba?"larımız...
O günlerde dikkatle televizyona diktiğim gözlerimin,bir gün uzaklara dalıp,o günlere ağlayacağını bilmediğim yaşlardaydım.Zaman kaynıyordu,ocaktaki çaydanlık gibi...Kaynıyor,buhar olup havaya karışıyordu.Büyüyordum,kaynayan zamanın buharına karışarak.Kediler,fareler kovalıyordu beynimde,bir an bile durmadan.Ve artık eskisi gibi emin değildim yakalanmayacaklarından,tıpkı kar yağmayacağından da emin olmadığım gibi...
Öğrendim sonradan; her yere kar yağabileceğini.Karla karışık yağmalandı çocukluğumdan bu yana yüreğimde biriktirdiklerim.Bir çaydanlık kaldı geriye ,ocakta kaynayan,bir kedi,bir fare...
Hani piknik dönüşlerinde,hepimiz bir şeyler alırdık da elimize, tek sıra uzaklaşırdık anılarımıza anı eklediğimiz bir günden daha.Arabaya binmeden,elimde sepetle son bir kez dönüp bakardım,az önce ayak izlerimizi bıraktığımız kırlara.İşte öyle,elimde bir sepet,dönüp baktım bir geçmişime,bir yarınlarıma.Bir çaydanlık sepetin içinde,bir anlık görüntüler,bir kedi,bir fareyi kovalıyor göz kapaklarımda.Git gide artarkan, "Daha dün gibi" adını verdiğimiz anılarımız ,acılarımız da artıyor. Bir çaydanlık kaynıyor ocakta, kediler fareleri kovalıyor,günler günleri...Karışıp gidiyorum çaydanlığın buharına...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Tebrikler...
Gönderen: Necat Dilaver / /Türkiye
18 Nisan 2008
Yazınız duru ve içten... Tebrikler




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bardaktaki Ihlamur Ağacı
Yalnız Adam Öyküleri

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bin Parçaydım Yüzünden Düşerken
Bir Gün Bir Yağmur Yağdı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ayna - II [Şiir]
Ayna - I [Şiir]
Bir Şehrin Terk Ediliş Öyküsü [Deneme]
Buluş (Ma) [Deneme]
Aynı Farklılık [Deneme]
Ağladıkça Ağlamışız [Deneme]
Buluş (Ma) - 2 [Deneme]


Betül Yiğin kimdir?

Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği,4. sınıf öğrencisi

Etkilendiği Yazarlar:
Özdemir Asaf,Yılmaz Odabaşı,Ömer Hayyam,Sunay Akın...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Betül Yiğin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.