..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam hoştur, ölüm rahat ve huzurludur. Zor olan geçiştir. -Asimov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Başak İşur




28 Ekim 2008
Yasemin Zamanları...  
Başak İşur
Yazılmamış masallara..


:BCIB:


Sana bilmediğin bişey söylemeyeceğim..

Bir Çingene kadının elinde en güzel oyun şimdi yasemin falı..Ve dizerken avucundakileri incecik bir ipliğe seviyor-sevmiyor fısıltılarında gülümseyerek.. Bu koskoca bir şehrin ve zaman sıkışmışlarının önceden kalan hikayesi….

Birazdan kulağına takacak kadın yaseminleri.. Birini O na verecek gülümseyerek.. Biri beklediğine, diğeri hiç gelmeyecek olana..Üç ağıt yakılacak az sonra.. Kimse bilmeyecek.. İkisi kulağına küpe olacak ve sallanırken yasemin kokuları karışacak saçlarına.. Her kokuyu duyduğunda tekrar hatırlayacak.. Ve koşarcasına kaçarak yanındakine varacak.. Hep gülümseyerek.. Hiçbir yere gitmeden yasemin kokularında kaybolacak..Tüm şehir yasemin kokarken bir –ada- aniden yok olacak atlastan.. Bu şehir yasemin kokar, tüm caddelerinde.. Ve varacak hiçbir yer yokken dört tarafı deniz kimsesizliklerde tüm limanlar gene aynı caddelere çıkacak… Tüm kokuların deniz(l)e karışması gibi..

Şarap zamanlarının en bilinen ritüeli.. Ve müzik sarar dört bir yandan.. Keman en tiz çığlığını atarken yedi kat göklere insanların kalabalılardaki kahkahaları, kemanların ağlama zamanıdır..Ve kimse bilmez zamansız ateşlerde yanarken gözlerin acısını, yanmasını..Duman bulut gibi kaplar her yeri, ağlamak buluttan değildir..Üç gözyaşı düşecek kadından.. Biri geçmişine, biri bugününe diğeri -hiç gelmeyecek olana- en geniş zamanına… İkisi tuzu olacak dudaklarının. Akamayan o tek damla kristal izi hep kalacak bakışlarında.. Ve zaman diyecek.. Kaç yasemin zamanı daha bekler ömrümü..Ve kaç yasemin kokusu daha duyabilmektir nasibim?..

Oyun-baz mevsimlerin dildeki en tuzlusu ZAMAN.. Şimdi buruşmuş ellerinde avucuna dolan yaseminlerde kadının dilinde acı bir tat, pas.. Eğilip kokluyor yaseminleri içinden sorarak - kaç nasibim kalmıştır hatırlamaktan?-.. Kemanlar susmuş şimdiki zamanlarda kayıt müziklerin tınılarında, aklı kaybolmayan hatıralarının en canlısında hatırladığı en güzel surette.. Üç ipliği var gene elinde, bu seferkiler sitem.. Biri hiç gitmeyene, diğeri zamana ve sonuncusu hep beklediğine..

İkisini gene kulağına takıyor, yaşlı saçları toplanmış arka yanına bir topuzla çoktan..Ve beklediği avuçlarında sımsıkı… Kokluyor.. Hiç gelmeyecek olanı hayatının tek –acaba sını- “kadere tüküreyim” diyerek kokluyor, içine çekiyor.. Sonra yanından geçen gençliğini hatırlatan birine uzatıyor yaseminlerini, “-iyi bak emi..”

Kadın masalını avuçlarından tanımadığı birine bırakıyor.. Ve bu genç yazılmamış tarihi söylenmemiş onca sözü bilmediğinden avucunda yaseminlerle kalakalıyor cadde ortasında.. Yaşlı kadın tüm geçen zamanlara inat gene gülümserken “Nasip belli olmaz ki”diyor

Masal zamanlarının herhangi bir AN ında, bir adanın sokağının herhangi bir köşesinde..Bir avuç yasemin de bir masal bitti ve kimse bilmiyor…





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Adın Alnımın İlk Hüzün Çizgisi [Şiir]
Sarmaşık Hüznü [Şiir]
Yalnızlık Sure (T) Leri [Şiir]
Kehanet [Şiir]
Yorgun [Şiir]
Kendini Sarar Her Yara [Şiir]
Kırık Atlas Hikayesi [Şiir]
Minör... [Şiir]
Üç Su Sırrı III. Nefes [Şiir]
Hayat Kapılarını Viran Gecelere Açar... [Şiir]


Başak İşur kimdir?

Sarkacın ucunda salınan, devinen, evrilen OLdan sonra ÖLden önce bir noktada,her yerde. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca, Murathan Mungan,Duras,Stoppard,Tennesse Wiilliams


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Başak İşur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.