..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Selcan Tokgöz




21 Ağustos 2002
Tüm Aşklar; Aynısıydı Birbirinin  
Kapılar açılana kadardı..

Selcan Tokgöz


Oysa ne ben ona, ne o bana şöyle olursan seni daha çok severim demiştik. Kuraldı bu, farkında olmadan, sana ait olmayana ulaşmanın gizli anahtarlarını bir bir bulmuştuk.


:BAFB:

Kadın erkeğe, erkek kadına yüklüyor tüm suçları. Üzerindeki ağırlığı azaltmak, vicdan karalarını aklamak içindir, bunca arayış.
Suçlar arıyoruz, bir ilişkinin bitiminde. Şu suçtan, şu sebepten, şu şekilde ayrıldık. İşte hepsi bu.
Başlarken iki taraf da harikadır. O en iyi, o en mükemmel, ona göre sen, sana göre de o mükemmeldir.
Olmasını istediğin gibi görmeyi başarmaktır karşındakini. Senin olmasını istediğin şekilde, davrandığı içindir karşındakine aşık oluşun. Yorucu ve hiçbir zaman sonsuzluğu olmayan. İlk günler yerini aylara bıraktığında iki yorgun bedenin hesaplaşması başlar kendi içlerinde, yüreğinde, aynalara gelir sıra. Sabahları aynada baktığının sen olmadığını gördüğünde, kendini nerede bıraktığını düşünmeye başlar, nasıl olurda onun istediği gibi davranmakla geçecek bu yaşam, bu ömür demeye başlarsın. Hepimiz değiştik, onun için, O da bizim için. Yorulduk işte.
İnkar etsin herkes, ben buyum hep böyle kalacağım! Çok zor. Bütünüyle olmasa da bir yanımız mutlaka onun için değişikliğe uğramadı mı? Onun sevdiği kıyafetler, onun sevdiği müzik, onun sevdiği gibi kokmak, hatta onun istediği saatlerde yanında olmak. Kendimiz olmaktan çıkmak. En zoru buydu ilişkilerimizin.
Zamanla her şey yerini başka bir alışkanlığa bıraktı yavaş yavaş; Onun istediği zamanlarda aranmak, görüşmek, uyumak, uyanmak, beklemek, çünkü önce o sıkılmıştı, benim istediğim gibi olmaktan.
Oysa ne ben ona, ne o bana şöyle olursan seni daha çok severim demiştik. Kuraldı bu, farkında olmadan, sana ait olmayana ulaşmanın gizli anahtarlarını bir bir bulmuştuk. Ne çok anahtar vardı şimdi elimizde, tüm kapılar açık.
Hepsi benim, istediğim zaman girer çıkarım hepsinden, kapılar açık olduğu için de anahtarları teker teker unutmaya başlamıştık bir yerlerde. Günün birinde kapıların kapandığını fark ettik. Sana ait olan kapıları kapatan ondan başkası değildi, rüzgar mı esecekti bunca sevginin üzerine. Alışkanlıklara bıraktı sevmeler yerini.
O gitti, sen gittin, ben de gittim. Sonsuza dek sürsün istedik bu ayrılıklar. Bir daha açılmasın kapılar.
Karanlıklar bastırınca, şafaklar sökmeyince yokladık bir bir kapıları.
Kimileri açıldı, kimilerinden biz giremedik. Bir karanlığın içinde yeni birilerinin düşlerini çektik içimize. Yeniden yaşandı, yeniden geldik o aynanın önüne, hiçbir elveda sonsuza dek sürmedi. Senin yerin başkaydı diye söyledik hepsine, hepsi için aynıydı.
Tüm aşklar böyle bitmemiş miydi? “Sen farklıydın, en çok seni sevmiştim ..” . Seni hep seveceğim (!) Aklanmış vicdanlar
...ve tüm aşklar aynıydı, değişen bizdik.

SeLcaN`t
-=-
21.AgustoS.2oo2



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi
Bir Yağmak, Binlerce Yazmak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hayat Bugün!
Uzaklarımız Var
Saklı Aşk
Elele Sonlardan Vazgeçtim
Beyaz Giymek
Aşk İle
Yoksa Senin de Pembe miydi Düşlerin?
Sırasını Kim Biliyor ki?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kibrit Kutusu [Şiir]
Kayıp Yıldızlara [Şiir]
Damlıyor Gözlerin [Şiir]
Cuma'ları Yok Ömrümün [Şiir]
Yağmura Tutsak - X [Şiir]
Yağmura Tutsak - I [Şiir]
Yağmura Tutsak - VIII [Şiir]
Yağmura Tutsak - XI [Şiir]
Yağmura Tutsak - XXIV [Şiir]
Yağmura Tutsak - II [Şiir]


Selcan Tokgöz kimdir?

"an gelir attila ilhan ölür" . . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Selcan Tokgöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.