..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsanların arasında yaşadığımız sürece, onları sevelim. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sürrealizm > İlker Fıçıcılar




12 Haziran 2010
Mezarımın Bekçisi  
İlker Fıçıcılar
Bir mandalina ağacının dilinden ölümsüzlük.


:BGDF:
Sen öldürdün o mandalina ağacını. Uzak ışıkların aydınlattığı parlak bir kayaya yaslanmış o ağacı. Senden tek arzusu meyvelerine uzanmandı oysa. Ne vardı sana ihtiyacı, ne de sendin ilacı. Zaten sen yokken de vardı ezelden. Ama şimdi kendin gibi kuruttuklarınla kalmış, bir kuru dal sen varsın.

Konuşuyorsun tepeme dikilmiş, bakıyorsun toprağıma kurumuş, ama duymuyorsun mezardaki ne konuşmuş... Her gün buraya gelişin. Biliyorum pişmanlıktan. Avucundaki kuru mandalina kabuklarını, kokusunu çektikten sonra içine, bırakışın üzerime, biliyorum arayıştan. Bir kuru dalsın, ne kadar çeksen de içine yaşamı, biliyorsun yaşatamıyorsun.

Anımsa bak, şu yanımdaki kayaya zıplamaya çalıştığın günü. O güzel dolunayın biraz ilerdeki dereyle karışıp bana aktığı günü. Susuzluktan solmuş o gözlerinin meyvelerime baktığı günü. Bir görmemişin gözleriyle uzandığın o günler çoktan dün oldu. Ama işte bak değişen yıllara rağmen nasıl da değişmiyor gözlerin.

Bırak artık her gece gelip gizli gizli mezarıma bakmayı. Görmüyor musun, birazdan ay batacak güneş çıkacak. Bak şu yandaki kayaya. Nasıl da tam ortası çatlamış. Hâlâ görmüyor musun, anımsa o ilk gün ısırıp hoyratça fırlattığın meyvemi. Bak oraya, bak o hiç göremediğin çekirdeğimden ben yine çıkıyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ekmek Tahtası ve Tahta Kaşıktan Sonra

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir İnsan, Yaşamı Boyunca Kaç Kitap Okuyabilir? [Deneme]
İnsanlık Kültürünü Yedeklemek - V0. 0 [Deneme]
Ekitap Teknolojisi Hakkında Kısa Kısa [İnceleme]
Soyadları Tarihçesi 1 - - Koptagel Üstünidman Kop Ta Gel! [İnceleme]
Dilimi Dilmemeyi Bileyim (Prof. Efrasiyap Gemalmaz'dan Alıntı) [İnceleme]
Bask Dili [Bilimsel]
Dahilerle Dolu Bernoulli Ailesi'nin Ünlü Jeoloğu Daniel Bernoulli ile Söyleşi [Bilimsel]
Bubba Kiki Etkisi [Bilimsel]
Çevrilebilir Yazı Yazmak [Bilimsel]
Bilim... Nedir... Ne Değildir... Çok Kısa Kısa... [Bilimsel]


İlker Fıçıcılar kimdir?

Bir yazar değil. Yalnızca bir anlatmak istediği olduğunda en uygun sözcükleri seçip yan yana dizmeye çalışıyor. Aslen fizik kökenli ve yazılarında bunun etkisi hissediliyor.

Etkilendiği Yazarlar:
Memduh Şevket Esendal, Salah Birsel, Douglas Adams


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İlker Fıçıcılar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.