..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Hilâl Erboyacı




29 Haziran 2010
Bir Rejim Denemesi  
Bir Rejim Denemesi

Hilâl Erboyacı


Gecenin bir yarısı Edebiyat Siteleri’ ni tararken birkaç şiir gönlüme su serpti. Hüzün yerini yaşama sevincine bıraktı. Beni çocukluk anılarıma götürdü...


:BBBJ:
Gecenin bir yarısı Edebiyat Siteleri’ ni tararken birkaç şiir gönlüme su serpti. Hüzün yerini yaşama sevincine bıraktı. Beni çocukluk anılarıma götürdü: Sanırım on üç, on dört yaşlarındaydım. Genç kızlığa doğru emeklediğimiz yıllar. Ablam benden çok güzel olmasına rağmen biraz daha kiloluydu. Aramızda sadece iki yaş olduğu için her şeyi birlikte yapardık.
O zamanlar -fi tarihinde!- dergiler,gazeteler, cep fotoromanlar şimdikinden daha çok okunurdu. En büyük zevkimiz artırdığımız harçlıklarla bunları alıp okumaktı. Bir gün ablam gazetede verilen bir tarif üzerine rejim yapmaya karar verdi.
Tabii bensiz olmaz.
Beni de ’Gücenirim,kırılırım.’ gibi dayanamayacağımı bildiği sözcükleri kullanarak ikna etti.Yapacağımız rejimin formülü şuydu: Sabah haşlanmış bir patates ve portakal suyu, öğle kor ateşte pişmiş bir patates -nedenini hala bilmiyorum- ve bir bardak portakal suyu, akşam yine haşlanmış bir patates ve - artık anlamışsınızdır - bir bardak portakal suyu. Çay ve kahve yasak. Bolca su içilecek. Zinhar başka hiçbir şey yenmeyecek. Ağzımı bıçak açmıyor, susuyorum.
Hangi akla hizmet ettiğimizi bilmeden başladık rejime. Her gün tartının üstündeyiz. Bir gün, iki gün ben sararıp, solmaya başladım, ibre ablam üstüne çıkınca zerre hareket etmiyor. Olduğu yerde sayıyor. Annem isyanlarda. Babam nerede marul var doldurmuş gelmiş eve, yememiz konusunda bizi ikna etmeye çalışıyor. Her şeye hayır diyoruz.
Artık ayakta duracak mecalim kalmadığında bir haftayı doldurmuştuk. Yavaş yavaş ben de isyanlardayım ama ablamda tık yok. Hiç unutmuyorum bir cumartesi gecesiydi annem odamıza geldi yalvardı yakardı; doktora gitmiş,anlatmış her şeyi. Doktor, kesinlikle tek yönlü beslenerek hele aç kalınarak rejim yapılmayacağını söylemiş. Ben dünden hazırım rejimi bozmaya ama ablama ayıp olur düşüncesiyle
Gecenin bir yarısı açlıktan uyuyamıyoruz. İlk hamleyi ablam yapıyor: ’Ne yapalım Hilâl bozalım mı rejimi? Ben çok acıktım.’ diyiveriyor.Ben dünden hazırım. İkimiz de fırlıyoruz yerimizden aç kurtlar gibiyiz ne bulsak yiyebiliriz. Mutfağa yöneliyorum, ablam:’ Dur!’ diyor.Ne olup bittiğini anlamadan odanın köşesinde pek de kullanmadığımız küçük -eskiden gömme dolaplar olurdu evlerde- dolaba doğru yöneliyor. Kapağı açınca bir de ne göreyim? Çikolatalar, bisküviler, fındık, fıstık daha şu an hatırlayamadığım bir sürü yiyecek bize gülen yüzleriyle selam veriyor.
Sabaha kadar gözümüz dönmüş, kıtlıktan çıkmış bir vaziyette tıkıştırıyoruz. Sonra da hazımsızlık, mide kırampları çekerek her şeye rağmen mutlu ancak gizli bir vicdan azabıyla uyuyoruz. Sabah kalktığımızda ikimizin de eli yüzü şiş, berbat görünüyoruz. Bu işe en çok annem seviniyor. Böylece bizim de bilinçsizce yaptığımız bir rejim denemesi daha başarısızlıkla sonuçlanıyor.
Ancak hep aklıma takılan bir soru var. Ben sararıp solarken ablam neden benim kadar bu rejimden etkilenmiyor? Yoksa yoksa o dolap?!… Yok canım ablam böyle bir şey yapmamıştır. Ablama soruyorum ama her seferinde ’İnan hiç hatırlamıyorum diyor..’
Azıcık da yüzü kızarıyor.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: --
Gönderen: Şenol Durmuş / , Türkiye
29 Haziran 2010
Güzel bir anlatım tarzınız var..Tebrikler




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Elini Uzatsa Elime Değecekti
... ve Kederi de Yaşamalısın
Bir Kadın
Meydan Okuyuş
Ne Saçma Hayal (!)
İşte Gidiyorsun
Ruh Eşim
Hani Benim Gençliğim Anne
Gökse
Yeter ki Çocuklarımız Mutlu Olsun

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Har Elinden [Şiir]
Kutsi ve Asi [Şiir]
Erteledik [Şiir]
Orantısız Güç [Şiir]
Yirmi Birinci Asra Hicviye [Şiir]
Nerede Ölmeden Önce Ölüm [Şiir]
Çanakkale'de Zafer Muştulanmıştı [Şiir]
Sessiz Kahramanlarımız [Şiir]
Yapay Tanrılar [Şiir]
Üç Çocuk / Üç Can [Şiir]


Hilâl Erboyacı kimdir?

Yaşam söz üzerine kurulmuş. Yazı sözü kalıcı kılmış. Bir Edebiyat neferi olarak seksenli yıllarda başladığım serüvenime bir iz bırakmak ve geleceğe katkıda bulunmak üzere çıktım. . Bir hoş sada bırakabilirsem ne mutlu. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Türk şiirinin tüm isimlerinden etkilenmiş olmam mümkün..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hilâl Erboyacı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.