..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > İronik > Mehmet Önder




7 Mayıs 2011
Bunları Biliyorsunuz  
Mehmet Önder
- Doğal olarak, çalışa çalışa, sınavları aşa aşa bir mevkiye gelenlerin halka hizmet ettiğini; torpille, haksızlık yaparak gelenlerin halktan hizmet beklediğini


:BEFI:


BUNLARI BİLİYORSUNUZ



- Eski Türk filmlerinde yargıç bir şey söylesin ya da söylemesin, kendi kendine durmadan tuşlara vuran kızın aslında daktilo bilmediğini.
- Gelen geçenin sürekli hacetini gördüğü duvara “Buraya işeyen eşşektir” yazıldıktan sonra da hiçbir şey değişmediğini.

     …

- Bayındır’da ne hikmetse kaldırımların yollardan daha geniş yapıldığını, ama halkın yine de araç yolundan yürüdüğünü.
- Yurtseverliğin, insan sevgisinin, sanatseverliğin ayıplanacak bir şeymiş gibi görüldüğünü; vatan hainliğinin, halkı büyük büyük kazıklayıp, ucundan sadaka dağıtmanın prim yaptığını.
- Bundan sonraki iktidarlar döneminde, en iyi olasılıkla küffara yüz yıl borç ödeyeceğimizi.
- Komşulara şirin görünmek için kendi çoluk çocuğunu dövenlere madalya takılmadığını.
- “Bal tutan parmağını yalar” sözünü makul karşılayanların, birileri kovanları götürürken ardından bakıp kaldıklarını.
- “Elini vicdanına koy, oyunu bana ver” diyenlerin vicdandan anladığının, Vicdan adlı bir bayan olduğunu.
- “Yardımseverler Derneğindeniz”deyip, yardım toplayanların, gerçekten yardıma muhtaç insanlarla bir ilgilerinin olmadığını; kendileri için topladıklarını..
- Yetkili bir makama getirilen bazı kişilerin, ilelebet o makamda kalacakmış duygusuna kapıldığını.
- Doğal olarak, çalışa çalışa, sınavları aşa aşa bir mevkiye gelenlerin halka hizmet ettiğini; torpille, haksızlık yaparak gelenlerin halktan hizmet beklediğini.
- Tanrıya ulaşmak için, aracıya tefeciye gereksinim olmadığını.

     …

- Meteorolojiye kulak asmadan çiçek şenliği tarihi belirleyenlerin, gece, özellikle topsahasındaki konserlere gelen halkı üşütüp hasta edebileceğini.
- Vefa borcunu ödemeyenlerin hep borçlu kalacağını.



     Tüm bunları kuşkusuz sizler de biliyorsunuz.


av.mehmetonder@hotmail.com

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Öncelikle ilginize çok teşekkür ederim.
Gönderen: Mehmet Önder / , Türkiye
18 Mayıs 2011
Sizin de tespit ettiğiniz gibi, öykü değil doğallıkla. Bu yazı Küçük Menderes yöremizde yayınlanan Yerel Güç Gazetesi'nde yayınlanan bir köşe yazısı idi. Zaten öykü değil, ironi yazan kısmı tıklamıştım. Yeniden teşekkür ederim.

:: Öykü mü?
Gönderen: Bülent Özgün / , Türkiye
17 Mayıs 2011
Öykü niyetine mi okumalıyım bu yazılanları, bilemedim. Olsa olsa bir köşe yazısı.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İronik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ödemeler Camız Kırkımına
Göz Üstünde Kaş Olmasa
Borç Yiğidin Kamçısı
Çanak Yalamada İleri Teknoloji
Seçim Gitti Geçim Geldi
Tilkinin Sitemi

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eşekistan
Çekinme Ye!
Döve Döve Demokrasi
Hükümet Yıkıldı
Kaybettiğin Dava Temyizden Döndü Mü
Eşek Anırır Biz Ağlarız
Beni Görünce İşleri Akkın Giden Adam
Dipnot Yapma Memet
Okumuş Adam
Fıkralar Yeterli


Mehmet Önder kimdir?

30. 11. 1959'da İzmir'in Bayındır ilçesine bağlı Furunlu Köyü'nde doğdum. İlkokulu köyde, lortaokulu Çırpı Mustafa Adanır Ortaokulu'da okudum. Bayındır Lisesi'nde bir dönem okuduysam da devam edemedim. Sonra radyo tamirciliği başta olmak üzere birçok işte çalıştım. Ege Tıp Fakültesi'nde memur olarak işe başladım. Buradaki on bir yıla yakın çalışmam süresinde önce İzmir Namık Kemal Akşam Lisesi'ni, ardından Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesini bitirdim. İlk Beş yılını İzmr merkezde, kalanını Bayındır'da olmak üzere yirmi iki yıla yakın bir süredir serbest avukatlık yapmaktayım. Evliyim, Alp Deniz adında sekizinci sınıf öğrencisi bir oğlum var.

Etkilendiği Yazarlar:
Aziz Nesin, Rıfat Ilgaz, Muzaffer İzgü


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet Önder, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.