..E-posta: Þifre:
ÝzEdebiyat'a Üye Ol
Sýkça Sorulanlar
Þifrenizi mi unuttunuz?..
Özgürlük sevdasý insanýn baþkalarýna duyduðu sevgidir; güç sevdasý insanýn kendine duyduðu sevgidir. -Hazlitt
þiir
öykü
roman
deneme
eleþtiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katýlýmý
Yazar Kütüphaneleri



Þu Anda Ne Yazýyorsunuz?
Ýnternet ve Yazarlýk
Yazarlýk Kaynaklarý
Yazma Süreci
Ýlk Roman
Kitap Yayýnlatmak
Yeni Bir Dünya Düþlemek
Niçin Yazýyorum?
Yazarlar Hakkýnda Her Þey
Ben Bir Yazarým!
Þu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm baþlýklar  


 


 

 




Arama Motoru

ÝzEdebiyat > Eleþtiri > Kesinlikle Karþýyým! > Hacer Aktaþ




9 Haziran 2011
Kültürümüzle Barýþmak  
Kültürümüzü bilmek vce tanýmak adýna bir yazý...Bir doðu ve batý kýyaslamasý

Hacer Aktaþ


Araþtýrmanýn, sorgulamanýn ve haksýzlýklara karþý çýkarak sesimizi duyurmanýn önemini kavradýðýmýz ve bunun bilinciyle bu ülkeyi daha iyi yerlere getirdiðimiz bir gelecek duasý ve ümidiyle…


:AHIJ:
Yaþadýðýmýz hayatý sorgulamadýðýmýz müddetçe kazanan deðil kaybeden taraf olmaya mahkum olacaðýz.Ýþte bu düþünceden hareketle bu yazýda sizleri batý dünyasý bizlere medeniyet dersi verirken ödevini yapmayan öðrenci gibi susup kalmamýzý (ve hatta onlara alkýþ tutmamýzý) sorgulamaya davet ediyorum.Türkleri soykýrým yapan barbarlar olarak tanýyan ve tanýtan batý,geçmiþinin -ve aslýnda bugününün-kanlý yüzüne taktýðý insan haklarý savunucusu maskesiyle bir tiyatro oyunu sergilerken sesimizi çýkarmamamýzýn nedenlerini sorgulamayý unutmaksa korkarým ki büyük bir hata olur..
Oysa onlarýn tarihini incelerseniz;özellikle 18.yüzyýlda Fransa'nýn Nantes, Rochele ,Bordeaux Ýngiltere'nin Liverpol ve Bristol;Hollanda'nýn Amsterdam ve Portekiz'in Lizbon limanlarýndan kalkan incik-boncuk ve kömür yüklü büyük gemiler Afrika'ya giderek kabile reislerini bu mallarla kandýrýp karþý kabileden yakalana esirleri çýplak ve ayaklarý baðlý þekilde gemilere yükleyip dönerlerdi.siyahiler Amerika’ya ayak basar basmaz pazarda satýlan hayvanlarýn uðradýðý muameleye uðrarlardý.kime ait olduklarý bilinsin diye kýzgýn demirlerle daðlanýrlardý.Yük hayvanlarý gibi çalýþtýrýlýr,Gemilerde kürek çektirilir,bir iþe yaramayacak hale gelenlerse öldürülürdü.her türlü eziyeti gören,aþaðýlanan kölelerden kaçmaya kalkanlarýn cezasýysa bir bacaklarýný kesilmesiydi.görüldüðü gibi bizleri kaba ve barbar olarak nitelendirenlerin tarihi kabalýk ve barbarlýk kelimelerinin bile anlatmakta yetersiz kaldýðý insanlýk dýþý faaliyetlerle doludur.eðer tarihin tozlu sayfalarýna deðil de yakýn geçmiþimize bakacak olursak durumun deðiþmediði ortadadýr.hâla kelimenin tam anlamýyla Irak,Filistin..vahþeti yaþamakta...ve Avrupa'nýn en büyük yardýmlaþma örgütleri yardým adý altýnda Afrika'da ,Endonezya'da misyonerlik yapmakta...ülkemize gelen Rumlarýn Sümela manastýrýnda yasalarýmýzý çiðneyerek dini tören düzenlemeye kalkmalarý da onlarýn ne kadar medeni olduklarýnýn bir göstergesi olsa gerek...( Bu yazý Sümela Manastýrý’nda dini tören yapmanýn yasak olduðu zamanda kaleme alýnmýþtýr.Mesele dini tören yapýlmaya kalkýþýlmasý deðil, bunun için yasal olmayan yollara baþvurulmasýdýr.)
Örnekleri çoðaltmak mümkün, fakat gereksiz,tarihin kanlý sayfalarýna sömürgeci,soykýrýmcý olarak adlarý kazýnan da onlar,bizim ülkemizde bizim yasalarýmýzý çiðnemeye kalkanda onlar...bizleri soykýrýmla barbarlýkla suçlayýp insanlýk dersi vermeye kalkanda onlar.Peki biz bu konuda üstümüze düþeni layýkýyla yerine getiriyor muyuz?Elbette,cevap vermek için fazla düþünmeye gerek yok.Aldýðýmýz ürünlerin % de kaçý Türk malý?Elbette Dünya klasiklerini de okuyacaðýz ama kendi edebiyatýmýzý ne kadar biliyoruz?Yabancý müzik dinleyip Türk müziðini dinlemediðini söylemeyi, ayrýcalýk bilen bir gençlik,dilini Ýngilizce kelimelere boðarak konuþmayý ayrýcalýk sayan dini deðerlerden habersiz bir gençlik olarak ve bu gençliði yetiþtirenler olarak üstümüze düþeni ne kadar yerine getiriyoruz?Az veya...hiç, deðil mi?Oysa bilmeliyiz ki bir ülkeyi bölmenin,yýkmanýn,zayýf düþürmenin en kolay yolu onun kültürünü ve inancýný ele geçirmektir.Ýnancý yönetilen insan efendisinin her emrini yerine getirmekle yükümlü bir köleden farksýzdýr.Özgürlüðümüzü kaybetmek istemiyorsak ,içi boþ reklamlarýn etkisinde kalmamalý kültürel deðerlerimizi benimsemeli ve onlarý korumalýyýz.
Tüm bunlarý hatýrladýktan sonra(öðrendikten sonra demiyorum çünkü:hepimiz bunlarý zaten biliyoruz.Ama sadece bilmekle kalýyor uygulamýyoruz) sizce de artýk kendi dilimize,dinimize,kültürümüze sahip çýkmamýz,daha çok okumamýz ve araþtýrmamýz gerekmiyor mu?
Araþtýrmanýn, sorgulamanýn ve haksýzlýklara karþý çýkarak sesimizi duyurmanýn önemini kavradýðýmýz ve bunun bilinciyle bu ülkeyi daha iyi yerlere getirdiðimiz bir gelecek duasý ve ümidiyle…

.Eleþtiriler & Yorumlar

:: Teþekürler...
Gönderen: Hacer Aktaþ / , Türkiye
25 Haziran 2011
Merhaba Taner Bey; Öncelikle bu detaylý ve anlamlý yorumunuz için teþekkür ederim.Sorularýnýza gelince elbette bizlerin de her þeyi mükemmel yapmasý söz konusu deðil ama elimizden geldiðince cümledeki "nesne" deðil "özne" olmaya çalýþmalýyýz.Paylaþtýðýnýz sözü söyleyene ben de hak veriyorum.Nitekim eðitim sistemimizde büyük hatalar var.Ama bizler yani bir þeyleri - olumlu anlamda - deðiþtirmeyi hedefleyenler KENDÝ KÜLTÜRÜMÜZE DEÐER VEREREK,ONA SAHÝP ÇIKARAK,ONU TANITARAK ülkemizin geleceðine katký saðlayabilir daha saðlýklý nesillerin tyetiþmesine yardýmcý olabiliriz... Saygýlar...

:: Ayný ümitleri taþýyorum.
Gönderen: Taner SARGIN / , Türkiye
12 Haziran 2011
Peki ne yapmalý? Nasýl yapmalý? Bizler burada veya baþka Ýnternet sayfalarýnda bir birimizin yazýlarýný okuyup yorum yaparken ezici bir çoðunluk iki satýr yazý okumaktan aciz bir biçimde zaman öldürüyor. Ya imkaný olmayanlar? imkaný olup da hazlarýnýn esaretinde uyuþmuþ olanlar? biz insanlara ulaþamýyoruz. kitle iletiþim araçlarýndaki kirlilik hat safhada ve ne yazýk ki eðitim sistemimiz felç olmuþ durumda. Deðinmeden geçemeyeceðim, çok deðerli eðitimciler olsa da ezici çoðunlukta boþ insanlar çocuklarýmýzý eðitiyor. bir sohbet esnasýnda biri þöyle demiþti:'' memleketin bu gün geldiði durumun sorumlusu birinci olarak öðretmenler ikinci olarak müteahhitlerdir.'' çok deðerli eðitimcilerimizi tenzih ederim. Ama bu sözü söyleyen kiþinin haklýlýk payý da var.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazýda yazanlara katýlýyor musunuz? Eklemek istediðiniz bir þey var mý? Katýlmadýðýnýz, beðenmediðiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düþündüðünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazýlarý yorumlayabilmek için üye olmalýsýnýz. Neden mi? Ýnanýyoruz ki, yüreklerini ve düþüncelerini çekinmeden okurlarýna açan yazarlarýmýz, yazýlarý hakkýnda fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloða geçebilmeliler.

Daha önceden kayýt olduysanýz, burayý týklayýn.


 


ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.


Yazarýn diðer ana kümelerde yazmýþ olduðu yazýlar...
Yokluðum Sen [Þiir]
Gece,hiç Bitmeyen Gece (Tek Gerçeðim Olur Musun) [Öykü]
Mavi Gül Dalý ve Uçuruma Atýlan Taþlar - 3 [Öykü]
Yaðmurdan Sonra [Öykü]
Yýldýz Kaydý: Hadi Bir Dilek Tut! [Öykü]
Uçuruma Atýlan Taþlar [Öykü]
Uçuruma Atýlan Taþlar - 2 [Öykü]
Bir Mavi Kelebek [Öykü]
Uçuruma Atýlan Taþlar [Öykü]
Mutlu Prens [Deneme]


Hacer Aktaþ kimdir?

Hayata umuduyla,hayalleriyle ve kalemiyle sarýlan biri. . . Bazen ateþte denizlerde ilerleyen mumdan bir gemi. . .

Etkilendiði Yazarlar:
Nazan BEKÝROÐLU,Cemil MERÝÇ,Ýskender PALA,Elif ÞAFAK,Oscar Wilde,Kemal SAYAR,Sezai KARAKOÇ


yazardan son gelenler

 




| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk

| Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim Yapým, 2024 | © Hacer Aktaþ, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr.
Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz.