..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Başkaldırı > Özcan Nevres




22 Ekim 2002
Sefaletin Batağında  
Özcan Nevres
Dün Cumartesi Pazarından alışverişimizi yaptıktan sonra, aldıklarımızı arabamızın bagajına yerleştirirken, arabamızın yanında genç bir kadın durdu. Bir eliyle üç yaşlarındaki çocuğunu elinden tutarken, koluyla bebeğine sarılmış, parmaklarıyla minik mavi r


:AGFD:
Sefaletin Batağında
Dün Cumartesi Pazarından alışverişimizi yaptıktan sonra, aldıklarımızı arabamızın bagajına yerleştirirken, arabamızın yanında genç bir kadın durdu. Bir eliyle üç yaşlarındaki çocuğunu elinden tutarken, koluyla bebeğine sarılmış, parmaklarıyla minik mavi renkli bir yeleği tutuyordu. Aldıklarımızı bagaja yerleştirdikten sonra, arabamıza binerken kadın acılı bir sesle eşime,
Abla bana beş yüz bin lira verebilir misin? Dedi. Kadının yüzüne dikkatle baktım. Ola ki pişkinlerdendir diye. Kadının yüzü kıpkırmızı kesilmişti. Görünen o ki yaptığından utanıyordu. Eşim çantasını açıp istediği parayı verdi. Kadın parayı alınca hemen bakkala doğru yöneldi. Belli ki eşinin ekmek alması için verdiği parayla çocuğuna elinde sımsıkı tuttuğu o yeleği almıştı. Aldıklarımızı evimize taşıdıktan sonra içimi bir azap kapladı. Neden o kadına daha fazla vermedik diye eşimle birlikte kahrolduk. Arabama binip Pazar yerine geri döndüm. Pazarı boydan boya dolaştım ama kadına rastlayamadım. Gece yatağa girdiğimizde ikimizi de uyku tutmadı. Kadının utançtan kızarmış yüzü, ezikliği, hele hele elinde sımsıkı tuttuğu yelek, bir sefaleti simgeleyen bir bayrak gibi, gözlerimin önünde dalgalandı durdu.
Yıllardır kalkınan Türkiye palavralarıyla avutulduk. Bu mu kalkınma? İnsanlar aç, üst baş perişan. Çöp bidonlarından, Pazar yerlerinde, Pazar dağıldıktan sonra, esnafın işe yaramaz diye attıklarından yiyebileceği bir şeyler arıyorlar. Korkunç bir utanç tablosu bu olanlar. Bu işin sorumlusu yalnızca iktidarlar mı? Seçmenlerin hiç mi suçu yok? Yıllardır bir tabu gibi hep aynı partilere oy vermekle, iktidarların beceriksizliklerine neden olmadık mı? Gerçi oy verdiğim parti bu dönem meclise girememişti ama, bu ülkenin yalnızca insanı değil, yazarı, politikacısı olarak olanlar karşısında suçluluk duygusu altında ezim ezim eziliyorum. Üzerimize düşen görevleri yapamadık mı? Yoksa bunun nedeni körü körüne her söyleme alkış tutan halk mı?
Yıllarca biz plan değil pilav istiyoruz söylemleriyle halkı uyutanlar ve de plansızlıklara alkış tutanlar, işte eseriniz. Koca ülkeyi plansızlıkla, plan değil pilav istiyoruz diyenlere tuttuğunuz alkışlarla yerin dibine batırdınız. Bu ülkeyi bu duruma düşürdüğünüz için hiç mi vicdanınız sızlamıyor. Uzantınız olan ortaklarınız, halkı artık pilavla aldatamadığı için yeni umutlar serdiler halkımızın önüne. Avrupa birliğine gireceğiz ve çok kısa zamanda zengin ülkelerin arasında olacağız. İMF den gelecek paralarla iş alanları açıp yoksulluğu yeneceğiz. Ceğiz, ceğiz......Çok geç kaldınız çok. Çok önce biz bu işi kıvıramadık diye havlu atacaktınız. Belki yerinize gelenler, Kemalizm’i anımsayıp, Atatürk’ün açtığı yola adımlarını atarlardı. Belki içlerinden yeni bir Atatürk çıkardı.
Bu iktidarın olağanüstü başarılarını yadsımak olası mı? Hangi iktidar zamanında bu denli bankalar hortumladı. Hangi iktidar bu dönemdeki kadar İMF ye avuç açtı? Hangi iktidar borç aldığı paraları banka kurtarmalarla heder etti. Demek ki beterin beteri varmış. Gerçekten gelen gideni aratıyor.
Bu ülkeyi sayın Oktay Sinanoğlu’nun dediği gibi tekrar Kuva-yı Milliye ruhu, Atatürk ruhu kurtaracaktır. Peki o ruhla ne zaman uyanacağız. Yoksa tüm bu olumsuzlukları bir yazgı olarak mı algılamaya devam edeceğiz. Ey ülkemin güzel ama kolay aldatılan insanları, uyanın artık uyanın. Bu yaşadıklarımız hiçbir şekilde yazgı değildir. Başımıza gelenlerin tümüne neden olan oylarımızı kullanmaktaki becerisizliğimizdir.
Görünen o ki, bu seçimin ardından yeni bir seçim gelecek. Zira hiçbir ekonomi ve kalkınma programı olmayan partiler meclise girecekler. Servetinin nereden geldiğini açıklayamayan lider ve ya liderlerle bu iş nereye kadar gider. Takiyyeciler gerçek yüzlerini gösterecekler mi? Gösterirlerse ne olacak? Göstermezlerse kendilerine oy veren tabanın desteğini yitirecekler. Gösterirlerse yeni bir 28 şubatın yaşanması kaçınılmaz olur.
                    Özcan Nevres 20 Ekim 2002



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın başkaldırı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Onlar Da İnsan

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muhabbet Kuşları Nasıl Üretilir
Onu Ölesiye Sevmişti
Severek Ayrılalım
Mutluluğu Ölümü Ararken Buldu
Mustafa Efe
Bir Zamanlar Ben De Politikacıydım
Neden Terk Ettin
Bağımsız Aday Deli Osman
Güz Gülleri Gibi
O Yalancının Biriydi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acılarla Yaşamak [Şiir]
Özleyiş [Şiir]
[Şiir]
Bir Dosta Mektuplar 1 - 12 [Şiir]
Sevgiliye [Şiir]
Seni Düşündüm Yine [Şiir]
Alın Götürün Beni Dalgalar [Şiir]
Ah Bu Sensizlik Yok Mu [Şiir]
Bir Rüzgardır Yaşamak [Şiir]
Uyan Be Memet [Şiir]


Özcan Nevres kimdir?

1958 de gazetecilige basladim. O zamandan beri yazmaktayim.

Etkilendiği Yazarlar:
Yaşar Kemal, Ümit Yaşar Oğuzcan Fazıl hüsnü Dağlarca


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Özcan Nevres, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.