..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada insandan çok aptal var. -Heinrich Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Mustafa Kemal İzgi




28 Haziran 2012
Sonsuz Değerler  
Saygı ve Muhafaza

Mustafa Kemal İzgi


'Maneviyat, İslam, Türklük, Hümanizm, Vicdan, Ahlâk ... gibi kavramların sonsuz değerinin ve öneminin muhafaza edilmesi kesinlikle doğru ve gereklidir. Öncelikle, bu kavramları menfaatleri için kötüye kullananlarda, çarpıtanlarda, saygısızlık yapanlarda mevcut olan değersizlik her insan tarafından fark edilmelidir. Tüm Dünya'da değerlere (iyi niyetli her kavrama) saygı duyulması ve muhafaza edilmesi dileklerimle...' Dualarımız bitmesin...


:AFCE:
Sanatın geçmişten günümüze gelen özünü keşfedebilmek ve sanatı hakikat için, öğreticilik için ortaya çıkarabilmek, insanlığa fayda sağlamak için çalışmak ve üretmek bana göre çok değerli ve çok önemlidir.
Sanatı anlayabilmek için, derinlere, eski ozanlarımıza, atalarımıza ve Dünya'dan tüm iyi niyetli sanatçıların
bize hitap eden eserlerini derinlemesine araştırmak gerekir.

Tuvaldeki bir resimle düşlere, gönüllere hitap etmek imgelerin dizilimi ile gerçek sevgiyi hatırlatmak insana. Kim bilir, belki de bir fotoğraftaki derinlikte aramak düşlerin sonsuzluğunu, hislerin derinliklerini bulmak. Ya da bir filmin sahneleri arasında düşler kurmak, iyiliğe dair bir çıkış yolu, bir nihayet aramak düşlerde. Düşlerin müziğini keşfetmek, rüyalardan gerçeğe en güzel melodileri taşımak...

Topluma ve bireylere değer verdikçe, onların değerlerini korudukça, sanatın değeri de artar, hatta sonsuza ulaşır. İşte, böyle eserlerin eskimesi ya da o eserlerle ilgili herhangi bir zaman kavramından bahsedilmesi doğru değildir, ândan başka. Her değerli ve gönülden âna yayılmıştır bu tür eserlerin hissettirdikleri. Hissettikçe açılır maneviyatın kapıları, kalp odacıklarımızdan semâya ulaşırız belki de.

Sanatın iyi niyetine ve sanatçının da sanatseverlere iyi örnek olduğu, gerçekten değerli olan kendi özünü kaybetmediği, Aşk'a da 'yok' diyenlerin olmadığı bir sonsuzlukta yaşamak isterdim. Birlikte, iyilikle, tüm iyi niyetli değerlerle yaşamak, sevginin huzurlu sonsuzluğunda, cennete açılan kapılar bulmak ve birlikte hissetmek, hak olanı, hakikat olanı, düşlemek için...


Mustafa Kemâl İzgi



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Göstergebilim ve Sanat
Şiir Nedir?
Gönül Sahnesi

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hüzün, Heyecan ve Aşk'ın Derinlikleri
Türk Milleti'nin Öz'ü
Evrensel ve Rahmani Değerler
Kimleri Sevdin?
İnandım
Cennet'in Hakikati
Türk Kültür ve Sanat Medeniyeti
Seslenişim Bitmedi
Cennette Gibi Oluşlarımız
Aşk'ın İlkbahar Cenneti

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nergisin Kokusu [Şiir]
Sevinçlerin Çağrısı [Şiir]
Işıltılar Arasında [Şiir]
Çocuk Kapli Büyükler [Şiir]
Günışığının İlhamı [Şiir]
Sonu Olmayan Bir Filmin, Sonu Olmayan Şiiri... [Şiir]
Her Şey An'da [Şiir]
... Okuduk... [Şiir]
Rahmani Varlıklara [Şiir]
Yeni Çağ'a Serzeniş [Şiir]


Mustafa Kemal İzgi kimdir?

Aynı sevgiden aynı sevgiye bir bağ aramızdaki, Düşler ötesinden seslenen gönüllerin sahnesi.

Etkilendiği Yazarlar:
Barış Manço, Timur Selçuk, Elif Şafak


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Kemal İzgi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.