..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Mustafa Kemal İzgi




11 Temmuz 2012
Türk Milleti'nin Öz'ü  
Fikri Hür, Vicdanı Hür Bir Nesil İçin

Mustafa Kemal İzgi


...Atatürk, insanlara özgürlük verdi, İslam ülkelerindeki gibi yasaklardan bunalıp üstlendikleri sıfata rağmen, içinde bulundukları duruma riya katan insanların olduğu bir toplum istemedi. Bırakın, insanlar istediği gibi yaşasın, sonuçta onları değerlendirecek olan Allah'tır, doğrusunu, yanlışını, hatasını Allah bilir. Tabi ki gönül ister ki herkes hakikati seçsin. Yine de insanlar gönüllerini temiz tuttular, büyük hatalardan kaçındılar, ufak tefek nefsi hatalarını da azaltmaya çalıştılar, daima iyilik ve insan haklarını koruyarak yaşadılar. Bu kadarı bile belki de o insanların cennete gitmesine yetecek, bunu sadece Allah bilir. Yine de hakikati okumak ve neyin ne demek olduğunu, nasıl düşünmemiz gerektiğinin ilmini anlayabildiğimiz kadar anlamak gerekir...


:AHDH:
Türk Milleti'nin özünü, aslını, değerini, önemini bilenleri,
Türk Milleti'ni derinden sevip gözleyenleri,
Türk Milleti'ni, Irkını anlatanları, sevdirenleri,
Türk Kültür ve Sanat Medeniyetini yüceltenleri...
Irkçı olarak görmek cahilliktir.
İlim bilen insan, Türk Milleti'nin Kur'an'a değer veren,
Allah'a değer veren, bu yüzden de adam gibi insan'a değer veren köklü bir millet olduğunu anlar.
Din ile siyaseti karıştırıyorum sanmayın,
Niyetim bazıları gibi çıkar, menfaat değil.
Fikri hür, vicdanı hür nesillere saygılıyım, değer veririm.
Ahlaklı, saygılı, zeki, çevik, çalışkan bir milletin neslindenim.
Kimseye zarar vermeden, özgürlüklere karşı çıkmadan yaşamak, buna rağmen iyi niyetle (kibarca) hakikati, Hakk'ı söylemek bizim Milleti'mizin köklerine ait bir özelliktir.
Bu yüzdendir ki Türk Milleti , İslam'ı korumaya ve yüceltmeye devam edecektir.
Şöyle bir düşünecek olursak, eskiden, 10 Milyon Yıl Önce, Türklerin köklerinin başladığı yıllarda Kur'an indirilmemişti. Yine de Türkler, Kur'an'la müjdeleneceği o yıllarda bilinmeyen ahlakı, merhameti, iyi niyeti savundular, korudular. Tanrı olarak da görseler, gökyüzünün mavilerine inandılar, Gök Tanrı dediler adına, ben bu inanca hiç yoktan iyi gözüyle bakıyorum. Ancak, Şamanizm'de son derece büyük yanlışlar vardı, büyü gibi. Yine de bunu iyi niyetli olarak kullanan ve iyiliğe hizmet etmeye çalışan, evrenin iyi niyetli enerjileri için dileyişlerde ve düşleyişlerde bulunan Türkler de vardı. İşte bu iyi niyet, bu dileyişler, Türk Milleti'nin Öz'ünü oluşturdu. İşte bu ÖZ, Kur'an'la hakikate dönüştü.
Atatürk, insanlara özgürlük verdi, İslam ülkelerindeki gibi yasaklardan bunalıp üstlendikleri sıfata rağmen, içinde bulundukları duruma riya katan insanların olduğu bir toplum istemedi. Bırakın, insanlar istediği gibi yaşasın, sonuçta onları değerlendirecek olan Allah'tır, doğrusunu, yanlışını, hatasını Allah bilir. Tabi ki gönül ister ki herkes hakikati seçsin. Yine de insanlar gönüllerini temiz tuttular, büyük hatalardan kaçındılar, ufak tefek nefsi hatalarını da azaltmaya çalıştılar, daima iyilik ve insan haklarını koruyarak yaşadılar. Bu kadarı bile belki de o insanların cennete gitmesine yetecek, bunu sadece Allah bilir.
Yine de hakikati okumak ve neyin ne demek olduğunu, nasıl düşünmemiz gerektiğinin ilmini anlayabildiğimiz kadar anlamak gerekir. Hatta bana göre Kur'an Hakikati'nin derinlerini araştırmalıyız ve anlamaya çalışmalıyız. Kur'an hakikatini bilmek sadece islam esaslarına göre yaşamak değildir, elbette o da vardır hatta en üst sıralardadır. İlk önce Allah'ın tekliğine inanmak ve rasulü Hz. Muhammed (S.A.V.)'e inanmak gerekir, sonra da İslam'ın hak din olduğuna. Ayrıca, Tüm peygamberlerin varlığına, düşüncelerine, öğütlerine de değer vermeliyiz. Yine de hayatta başka, insani ve iyi niyetli olan dünyevi değerler de vardır. Bu değerlerden bazıları, insan sevgisi, cumhuriyetçilik, halkçılık, milletçilik... Demek istediğim, vatanı, milleti sevmek de iyi niyetli bir olgudur. İyi niyetli her şey değerlidir. Değerli olan her şeye iyi niyetle sarılmak ve onları korumak bizim yegane görevimizdir.
Vatanımızı, milletimizi, iyi niyetli, saygılı her insanı sevelim. Hak olan her şeyi sevelim. Hepsinden evvel, Allah'ı, Peygamberini, bütün peygamberleri ve İslam'ı sevelim.
Sonsuz Sevgi ve Saygılarımla.

Mustafa Kemal İzgi
10 Tem Çrş 2012 13:30



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türk Kültür ve Sanat Medeniyeti

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Göstergebilim ve Sanat
Hüzün, Heyecan ve Aşk'ın Derinlikleri
Evrensel ve Rahmani Değerler
Kimleri Sevdin?
İnandım
Sonsuz Değerler
Cennet'in Hakikati
Şiir Nedir?
Seslenişim Bitmedi
Cennette Gibi Oluşlarımız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Nergisin Kokusu [Şiir]
Sevinçlerin Çağrısı [Şiir]
Işıltılar Arasında [Şiir]
Çocuk Kapli Büyükler [Şiir]
Günışığının İlhamı [Şiir]
Sonu Olmayan Bir Filmin, Sonu Olmayan Şiiri... [Şiir]
Her Şey An'da [Şiir]
... Okuduk... [Şiir]
Rahmani Varlıklara [Şiir]
Yeni Çağ'a Serzeniş [Şiir]


Mustafa Kemal İzgi kimdir?

Aynı sevgiden aynı sevgiye bir bağ aramızdaki, Düşler ötesinden seslenen gönüllerin sahnesi.

Etkilendiği Yazarlar:
Barış Manço, Timur Selçuk, Elif Şafak


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Kemal İzgi, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.