Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana |
|
||||||||||
|
''Bir Köy Delikanlısının Ağzından '' Başımız da onca yoksulluk varken masalların devlerini hiç kafaya takmadık bilesiniz mum ışıklarının bizim gibi titreyen alevlerinde ders çalışırdık ha babam de babam... Benim küçülen elbiselerimi kardeşim kardeşimin küçülen elbiselerini onun küçüğü giyerdi yer sofralarında bir tencereye kaşık sallar cenk ederdik bilirdik nimetin kıymetini zaten bilmeyen babamdan kabasına şaplağı yerdi hiç bir zaman aç kalkmadık sofradan gözümüz toktu şükürdü en büyük sermayemiz... Bir müddet gıslavet denen lastik ayakkabılarla karda kışta okula gittik çoğu zaman sınıflarımızı tezekle o olmadı mı nefesimizle yüreğimizle ısıtırdık bütün çabamız bir gram daha fazla bilgi içindi yine de birileri gibi isyan etmedik işte bu yüzdendir ki ninelerimizin dedelerimizin yüzlerini pırıl pırıl nurlu görürsünüz beyazcamda... Şimdilerde tarlalarımızı sürdüğümüz traktörler hem mazot ile çalışır hem de alın teri ile öğle vakti dayadığımız zaman ağızlarımızı testi denen sebile yüreğimiz ile birlikte ruhumuz da serinler... Dev gibi şehirleri biz besleriz ekeriz biçeriz biz olmasak nice olur haliniz yüreğimiz doruklanır bazen de havalara uçarız... Çoğu zaman horozlar ötmeden kalkarız atalarımızdan böyle öğrendik ''Rızıklar sabah dağıtılır''derlerdi... Gökten üç elma düşer belki bir yere birisi kafama birisini de sen havada yakala...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |