..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Leyla ÜNAL




15 Ekim 2020
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 1  
Leyla ÜNAL
Benimkisi bir yaşam hikayesidir. Bu hikayede aşk arayanlar, aşk Bodrumadır, beddua ise bugüne getirenlere.


:AJJI:
Günlerdir, yazayım, yazmaya başlayayım deyip de bir türlü başlayamadığım bir öykü, gerçek benimkisi.

Son ada romanını okuduğum günlere gittim. Livaneli’nin bu romanı beni çok etkilemişti. Bu nedenledir ki yazı dizimin adını Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı verdim.

Benim yaşadığım Bodrum ve Bodrum hikayesi tam da Livaneli’nin son adası gibi, aslında olmaması da dileğim.

Hikaye ya da yazı dizisi diyelim, Bodrum Ortakent, Yahşi sahillerinde başlar. Bu hikayede aşk bulacağını umanlar bu hikaye benim ve Bodrum’un aşkıdır.

Lise yıllarımda her yıl yaz tatillerini Bodrum’un Ortakent Yahşi yalısında bir pansiyonda bir iki oda tutarak geçirirdik. Pansiyonun adını reklam olmasın diye vermeyeceğim.

Önceleri neredeyse her yaz bu pansiyona giderdik, sonra ev kiralamaya başladık yahşi yalıda. Bodrum küçük bir kasaba, bakir ve masmavi denizi olan bir köy adeta. Sonbaharda mandalina bahçeleri muhteşem güzel. Sahilin biraz içlerinde domates, biber, patlıcan ve pek çok sebzelerinizi toplayacağınız, inciri ağacından toplayıp yiyebileceğiniz küçük bir kasaba. O günlerde Marmaris popüler, kimse suyu olmadığı için Bodrum’a bakmıyor, hatta Muğlalılar boklu Bodrum diyor. O günlerde Bodrum’un kalesi, Halikarnas Balıkçısı (Cevat Şakir), Halikarnas Diskosu, Su Altı Müzesi, Torba sahili meşhur, Türkbükü bir balıkçı köyü. İstanbul’un sosyetesi çok da gelmiyor Bodrum’a. Genelde Ankaralıların tercihi.

Yolculuklar Ankara'dan Mercedes 302 lerle yapılıyor, 13-15 saat süren yolculuklar.

O günlerde Fransız denizci Kaptan Gusto Bodrum’un denizini mahvetmeyin, bu deniz çok güzel, temiz, mavisi hiçbir yerde yok diyor. Ailecek pek çok kişi Alanya, Side, Manavgat’ı yaz tatilleri için tercih ederken biz Bodrum’u tercih etmişiz.

Devam edecek



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kapitalizmin Çılgınlığı İle İnsanoğlunun Tembelliği Birleşince
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 7
Aman Allahım!
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 6
Babalar Günü Hediyesi Babaya Özel de Anneler Günü Hediyesi Neden Eve Özel?
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 4
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 5
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 3
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korona Günlüğüm - 1
Korona Günlüğüm - 2
Gül Fidesi Dilekleri
Varlığımın Farkında mısın?
ve Doktorlar...
Google Bugüne Sonbaharın İlk Günü Demiş.
Kendimiz Ettik, Kendimiz Bulacağız! (1)
Ben, Leyla!
Sorular, Sorular, Sorular...
Yanıtları Ararken Kayboldum... (Son)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Bekledim Günlerce [Şiir]
Ben, Uyuyamıyorum... [Şiir]
Özür Dilerim [Şiir]
Ah Kedi [Şiir]
Yaşlanmaktan Korkuyorum [Şiir]
Korona Günlüğüm [Şiir]
Ah Kelepçem, Ah Sevdam [Şiir]
Ben Seni Çok Sevdim [Şiir]
Look Inside Yourself [Şiir]
Birliktelik [Şiir]


Leyla ÜNAL kimdir?

Ben, Leyla. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet Ran, Aziz Nesin, Cemal Süreya, Özdemir Asaf, Orhan Veli Kanık, Bedri Rahmi Eyüboğlu


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Leyla ÜNAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.