..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan melek olsaydı dünya cennet olurdu. -Tevfik Fikret
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Leyla ÜNAL




15 Ekim 2020
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 2  
Leyla ÜNAL
Öyle bir aşk hikayesi işte!


:IBA:
Yahşi Yalı’nın denizi çok güzel, çok seviyorum. Hayatımda ilk denizi Ayvalık, Küçükkuyu köyünde gördüm. İlk algım nasıldı hatırlamıyorum, 5 yaşındaydım. Sonrası hep Akçakoca’ya, Karayollarının kampına gittik. Eniştem, teyzemin eşi, karayolcuydu, 4. Bl. Md. çalışırdı ve dolayısı ile bu kampa teyzemlerle, anneannemlerle, kuzenlerle çok giderdik. Yüzmeyi orada, dalgalı denizinde öğrendim. Ortaokul yıllarımın sonrası hayatıma Bodrum girdi.

Akçakoca gibi bir denizde yüzmeyi öğrenen biri için Yahşi Yalı muhteşem düzdü, yüzmek çok kolaydı. Denize girerken çakıl taşlarına basardınız, gözünüzle pırıl pırıl denizin dibini görürdünüz o günlerde. Biraz ilerleyip kendinizi Bodrum’un serin sularına bıraktın mı, işte tadına doyum olmaz anlar, küçük ama oldukça doyurucu mutluluklar. Bu tatiller aile ile birlikte olunca ayrı, apayrı güzel olurdu. Öyle kumsallarda şezlong falan olmazdı, kuma örtünü serersin, hatta kocaman örtülere aile boyu yerleşirsin. Doğayla iç içesin, denizi, kumu, güneşi harika bir histir. Güneş seni ısıtırken sadece bedenin değil ruhun da ısınır. Kumsal sohbetleri ayrı, tadına doyulmazdı o günlerde. Anneannemi kuma gömerdik mesela.

Karşıda İstanköy adası. O günlerde kimse İstanköy’e Kos demezdi, yıllar sonra İstanbul sosyetesi gelince sanki bir maharetmiş gibi Kos denmeye başladı adaya. Hatırladığım kolu kopmuş bir balıkçı vardı, sanırım mübadele döneminde ya da sonrasında Türkiye’ye Yahşi Yalıya gelmiş, hep karşı adaya bakıp iç çekerdi, evimiz orada diyerek. Kolunu balıkçılık yaparken kaybetmişti. İlk “Yılmaz Güney Yunanistan’a yüzerek gitmiş” sözünü duyduğumda onun bu kadar yakın bir ada ve İstanköy olduğunu bilmiyordum. Horoz ötse sesini duyarsınız.

Sahilde, kumsalda uzanırken, yanınıza çingeneler yaklaşıp “Fal bakarım, bakla açarım” derler, sizde baktırırdınız. Babam böyle bir fal baktırmıştı da, unutmam, annemle olan o kısa tatlı atışmalarını. Sahile her şeyinizi bırakıp giderdiniz denize, kimse kimsenin hiçbir şeyine dokunmazdı. Hırsızlık ayrı bir boyutta bugünün dünyasında, insanlar birilerinin geleceğini bile çalıyor umursamadan. Suyu nasıl getirir içerdik hatırlamıyorum. Pet şişeler çok sonrasında girmişti hayatımıza çünkü. Galiba cam şişelerle getirirdik ve cam bardaklarla içerdik. Sepette öğlen yiyeceklerimiz olur, öğle yemeğimizi sahilde yerdik. Duş almadan akşama kadar sahilde nasıl vakit geçirirdik bilmiyorum. Akşam sahilde tek bir çöp göremezdiniz, herkes çöpünü toplar giderdi. Akşamları sahilde kumsalda yürümek ayrı keyifliydi, şarkılar mırıldanırdık, yakamoza bakarak.

Sonrası bir süre Alanya, Manavgat, Side sahillerine gittik bizde modaya uyarak. 2-3 yıl sonra yelkeni yine Bodrum’a çevirdik ailecek. Aslında bunun bir sebebi vardı, aktaracağım sonra. Çalışmaya başlamıştım. Kalıcı mekanımız ismini veremeyeceğim Pansiyon. 80’li yılların sonlarıydı. Yahşi Yalıda öyle şimdiki gibi marketler yok, Bakkallar var. Kaktüs Motel var, Ilgın Motel var, yani moteller ve Pansiyonlar, öyle büyük oteller ve tatil köyleri yok, Bodrum Ankaralıların tercihi hala. Çalışmaya başladığım için tatillerim daha kısa. Ufak şeylerden mutlu olan insanlardık ve Bodrum şimdiki gibi beton şehir olmamıştı, bakir ve çok sevimli bir köydü hala..

Devam edecek.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kapitalizmin Çılgınlığı İle İnsanoğlunun Tembelliği Birleşince
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 7
Aman Allahım!
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 6
Babalar Günü Hediyesi Babaya Özel de Anneler Günü Hediyesi Neden Eve Özel?
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 1
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 4
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 5
Son (Yarım) Ada, Bir Bodrum Masalı - 3

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korona Günlüğüm - 1
Korona Günlüğüm - 2
Gül Fidesi Dilekleri
Varlığımın Farkında mısın?
ve Doktorlar...
Google Bugüne Sonbaharın İlk Günü Demiş.
Kendimiz Ettik, Kendimiz Bulacağız! (1)
Ben, Leyla!
Sorular, Sorular, Sorular...
Yanıtları Ararken Kayboldum... (Son)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Bekledim Günlerce [Şiir]
Ben, Uyuyamıyorum... [Şiir]
Özür Dilerim [Şiir]
Ah Kedi [Şiir]
Yaşlanmaktan Korkuyorum [Şiir]
Korona Günlüğüm [Şiir]
Ah Kelepçem, Ah Sevdam [Şiir]
Ben Seni Çok Sevdim [Şiir]
Look Inside Yourself [Şiir]
Birliktelik [Şiir]


Leyla ÜNAL kimdir?

Ben, Leyla. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet Ran, Aziz Nesin, Cemal Süreya, Özdemir Asaf, Orhan Veli Kanık, Bedri Rahmi Eyüboğlu


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Leyla ÜNAL, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.