Aþk eski bir masaldýr ama her zaman yepyenidir. -Heine |
|
||||||||||
|
Merhaba. Evet, öncelikle, bu ülke için “ ÝYÝ NÝYETLE” kim taþ üstüne taþ koyuyorsa veya vesile oluyorsa Allah ondan razý olsun. Bilindiði üzere, YAP, ÝÞLET, DEVRET MODELÝ ile ülkemizde pek çok, KÖPRÜ, YOL, HASTANE, HAVALÝMANI vesair yatýrýmlar yapýlmýþtýr ve yapýlmaktadýr. Öncelikle bu yatýrýmlarýn ihale sözleþmelerinde ÝNGÝLÝZ MAHKEMELERÝ YETKÝLÝ KILINMIÞLARDIR, yatýrýmlar, Türkiye’de yapýldýlar, yapýlýyorlar , ihaleye çýkan Türkiye Hükümeti, ihaleyi alan Türk Þirketleri, neden TÜRKÝYE MAHKEMELERÝ deðil de , ÝNGÝLÝZ MAHKEMELERÝ yetkili, hükümet bu konuda neden açýklama yapmýyor, bu konunun hukuki durumu nedir, böyle bir þey mümkün mü hukuksal açýdan, hemen aklýma þu geldi, zamanýnda GSM OPERATÖRÜ TELSÝM’in sahibi Cem Uzan , hükümetle sorun yaþamýþtý ve sözleþmesinde sanýrým Amerika Birleþik Devletleri veya Ýsviçre mahkemelerinin yetkili olduðu þeklinde madde bulunduðunu söylemiþti ama hükümet bunu kabul etmemiþti, eðer bu doðruysa , o zaman neden öyle de , þimdi neden böyle, hükümetin bunu açýklamasý gerekmez mi ? Diðer bir konu da, özellikle yol ve köprü gibi ulaþým yatýrýmlarýnda bazý araç geçiþ garantileri verildi, öncelikle bu yapýlarýn dünyadaki benzerleri için ne gibi maliyetler söz konusudur, bu modelle bizde yapýlanlarda ne gibi maliyetler söz konusudur, bunun açýklanmasý lazým, Baþkan Erdoðan bu yatýrýmlarda milletin cebinden tek kuruþ çýkmayacak dedi, ama misal Çanakkale 18 Mart Köprüsü için ne kadar araç geçiþ garantisi verildi ve geçiþ miktarý ne kadardýr, misal 5 aylýk olarak, bir habere göre, 16 milyon 425 bin / yýl geçiþ garantisi verildi, 5 aylýk sürede geçiþ sayýsý 6 milyon 843 bin olmalýydý, oysa Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Adil Karaismailoðlu'nun yaptýðý açýklamaya göre köprüden, 5 ayda, geçen toplam araç sayýsý ancak 2 milyonu (VERÝLEN GARANTÝNÝN ÜÇTE BÝRÝNDEN DAHA AZ) buldu, bu durumda aradaki fark devlet hazinesinden karþýlandý, yani milletin ödediði vergilerden karþýlandý, öncelikle Baþkan Erdoðan’ýn dediði, “ MÝLLLETÝN CEBÝNDEN TEK KURUÞ ÇIKMAYACAK “ sözüyle , mevcut durum karþýlaþtýrýldýðýnda siz nasýl yorumlarsýnýz bu konuyu. Konunun hukuksal, siyasi ve iktisadi / ekonomik boyutlarý hakkýnda bir deðerlendirme yapmaya çalýþtým, konunun mühendislik kýsmýný ilgilendiren teknik boyutu hakkýnda ise ilerde bir deðerlendirme yazýsý hazýrlamaya çalýþacaðým inþaallah. Fatih Taner Vural / Ýnþaat ( Medeniyet – Civil ) Mühendisi / vuralfatihtaner@gmail.com
ÝzEdebiyat yazarý olarak seçeceðiniz yazýlarý kendi kiþisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluþturmak için burayý týklayýn.
|
|
| Þiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleþtiri | Ýnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babýali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratýcý Yazarlýk | Katýlým | Ýletiþim | Yasallýk | Saklýlýk & Gizlilik | Yayýn Ýlkeleri | ÝzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Giriþi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
ÝzEdebiyat bir Ýzlenim Yapým sitesidir. © Ýzlenim
Yapým, 2024 | © FATÝH TANER VURAL, 2024
ÝzEdebiyat'da yayýnlanan bütün yazýlar, telif haklarý yasalarýnca korunmaktadýr. Tümü yazarlarýnýn ya da telif hakký sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadýr. Yazarlarýn ya da telif hakký sahiplerinin izni olmaksýzýn sitede yer alan metinlerin -kýsa alýntý ve tanýtýmlar dýþýnda- herhangi bir biçimde basýlmasý/yayýnlanmasý kesinlikle yasaktýr. Ayrýntýlý bilgi icin Yasallýk bölümüne bkz. |