Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot |
|
||||||||||
|
"Ona şekil verdiğim ve ona ruhumdan üflediğim zaman, ona secde edin." Bu ayet, insanın fiziksel bir varlık olmanın ötesinde, Allah'ın ruhundan üflemesinden yani ruha sahip olmasından dolayı manevi bir varlık olduğunu açıkça ifade eder. Modern nörobilim, bilinç ve dış dünyayı algılamamız arasındaki ilişkiyi açıklamak için karmaşık modeller geliştiriyor. Birçok nörobilimci, dış dünyayı doğrudan deneyimlemediğimizi, beynimizin bir model aracılığıyla dış dünyayı "gördüğümüzü" savunur. Beyin, sinirsel uyarıları ve ışık dalgalarını anlamlandırarak algılarımızı oluşturur. Örneğin: Bir cismi "görmek", aslında beynimizin ışık sinyallerini yorumlama şeklidir. Renkler, dış dünyanın özelliği değil, beynimizin ışığın farklı dalga boylarını yorumlama biçimidir. Bu durum, En’am Suresi 103. Ayet ile paralellik taşır: "Gözler O’nu göremez, ama O bütün gözleri görür. O, latif ve habîrdir." Ayetten de anlaşılacağı üzere, bizim algılarımız sınırlıdır ve gerçekliğin nihai doğasına ulaşmamız mümkün değildir. Bu, evrimin temel dayanaklarını da sorgular. Eğer fosiller, beynimizin oluşturduğu modellerden ibaretse, o zaman evrimsel süreçlerin gerçekliği de bir yorumdan öteye geçemez. Nörobilimsel açıdan da, beynin dış dünya ile kurduğu bağlantı, "gerçeklik" kavramının, yalnızca biyolojik bir modelin ürünü olduğunu gösterir. Evrim teorisi, insan ve hayvanları benzer bir şekilde ele alırken, insanın bilinçli bir varlık olduğunu ve ruh taşıdığını göz ardı etmektedir. Ancak, kuantum fiziği ve nörobilim, bilinçli varlıklar olarak insanın evrimsel sürecindeki yerini sorgulamamıza olanak tanır. İnsanın bilinçli varlığı, diğer hayvanlardan ve organik varlıklardan belirgin bir fark oluşturur. İnsan, çevresini sadece biyolojik olarak algılamakla kalmaz, aynı zamanda bilinçli bir şekilde anlamlandırır. Kur’an, insanın bu özel yapısını birçok ayette vurgular. Örneğin, Sad Suresi 72. Ayet şöyle der: "Ona şekil verdiğimde ve ruhumdan üflediğimde ona secde edin." Bu ayet, insanın fiziksel bir varlık olmanın ötesinde, Allah’ın ruhundan üfleme ile yaratıldığını ve bu nedenle manevi bir varlık olduğunu vurgular. Evrimsel bakış açısına göre, insanın bilinçli varlık oluşu, evrimsel süreçlerle açıklanamaz. Bilinç, insanın evrimsel gelişiminin sadece biyolojik değil, aynı zamanda metafiziksel bir yönünü de barındırır. Hayvanlar bilinçten yoksun olduğu için yalnızca birer "görüntü" olarak varlık gösterir. İnsan ise ruhu sayesinde dünyayı anlamlandırır ve bilinçli bir gerçeklik oluşturur. Eğer ruh yalnızca insana özgü bir yapıysa, o zaman evrimsel bir bağ kurmak mümkün değildir. Kuantum mekaniği, evrimsel süreçlerin rastlantısal ya da mekanik değil, bilinçli bir yönlendirme ile şekillenen bir deneyim olduğunu gösteriyor. Kuantum fiziği, evrim teorisinin mekanik ve rastlantısal süreçlere dayalı varsayımlarını çürütmektedir. Gerçeklik, gözlemcinin bilinçli müdahalesine bağlı olarak şekillenir. Bu, evrimin olmadığını gösterir. Kur’an, insanın bu bilinçli varoluşunu ve yaratılış sürecini şöyle ifade eder: "Sizi yeryüzünde halifeler kılan O’dur." (Fatır Suresi 39. Ayet) Bu ayet, insanın bilinçli bir varlık olarak yaratıldığını ve dünyadaki özel konumunu ifade eder. Bilinç, insanın yaratıcı bir şekilde evreni anlamlandırmasını ve gerçekliği yorumlamasını sağlar. Evrim teorisi, bilinç ve ruhsal yapıyı göz ardı ettiği için insanın varoluşunu açıklamada yetersizdir. Kuantum fiziği ve nörobilim ise gerçekliğin yalnızca fiziksel olmadığını, bilincin ve ruhsal algıların temel bir rol oynadığını ortaya koymaktadır. Kur’an’da ifade edilen Allah'ın ruhundan insana üflemesi insanın manevi bir varlık olduğunu vurgular ve yaratılışın rastlantısal olmadığını, Allah’ın bilinçli bir müdahalesiyle gerçekleştiğini gösterir. Bakara Suresi 117. Ayet: "O, gökleri ve yeri yoktan var edendir. Bir şeyin olmasını dilerse, ona sadece 'Ol' der, o da hemen oluverir." Bu ayet, yaratılışın tesadüfi olmadığını ve Allah'ın iradesiyle şekillendiğini açıklar. İnsan, ruhu ve bilinci sayesinde Allah’ın yarattığı evreni anlamlandırır ve deneyimler. Bu da evrim teorisinin öne sürdüğü rastlantısallığı tamamen geçersiz kılar. Yaratılış, ruhun ve bilincin merkezinde olduğu bir süreçtir ve insanın Allah’a olan imanı, bu sürecin gerçek doğasını anlamamıza olanak tanır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Rıdvan Kaya , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |