"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
Bi telefon gelir Hüznün ve boşa geçen günlerin Bi vagona tıkılır Uzaklara gider… Bi sabah bakarsın Çiy düşmüştür tek şeritli hayatının İki yanındaki çorak tarlalara… Bi yıldırım düşmüştür içine, Mavi-beyaz, apaydınlık, ay-beyaz… Bi kedi çöreklenmiştir yüreğinin eşiğine Isıtır içini mırıltılı türküsüyle Kovmaya kıyamazsın… Müebbetlikte ismin okunmuş gibi ağlarsın İsmini yazmıştır güneş güncesine Senin içini ısıtır yalnızca kış günü… Kupkuru dallarına Cıvıl cıvıl bir kuş konar Deniz kabarır, alı al moru mor Köpürür şampanyası Kayalara vurur Şşşerefe! Şşşerefe diye… Mor çiçekler basar bi yanını Bi yanında koşturur beyaz kısraklar… Bi yunus parlatır Dingin yalnızlık denizinde sırtını Bi tek sen görürsün… Bi yıldız kayar Açılır samanyolunun fermuarı Eteklerine yıldız dolar… Bi el çalar kapını bi sabah İnanamazsın O tanıdık ses Vurgunun olur… Anıların bir ordu olup Dayanır kapına… Bi şiir düşer beyninin rahmine Kağıt kalem bulunmaz Bulsan da hızına yetişmez… Bi şarkı çalar içinde günboyu Kalkıp değiştirmezsin plağı… Bi çiçek düşer yıllar önce okuduğun Kitabının arasından… Katlanmış sayfayı açar İlk satırı okursun Bir daha bir daha okursun O anı en iyi o satır anlatır Tesadüfe şaşırırsın… Bi martı süzülür Siyah-beyaz bi film karesinde Gökkuşağıyla kuşatarak Geçtiği yerleri… Bi sabah bi bakarsın Her yer bahar Ne ilkbahardır o Ne sonbahar Dostluğun sıcak iklimindeki bahar… Baharı doğurur yeniden İçindeki tarlalar… Bi sabah bi telefon gelir Hayatın, Makas değiştirir…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SÜLEYMAN GÜNER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |