Özgürlük sevdası insanın başkalarına duyduğu sevgidir; güç sevdası insanın kendine duyduğu sevgidir. -Hazlitt |
|
||||||||||
|
Nafile özleyişler... İçimden gitmez kış soğuğunu Nafile kovmalar canevimden... Özlemek bu olsa gerek seni Ölümü kabullenememek Sevdiğimden olsa gerek seni Bu soğuk yangın ne kadar yakacak babam Seninle beni? İlk gün yarılır için boylu boyunca Bir nehir akar tuzlu, Bunca yıl nerde saklanmış bilmezsin İkinci gün bir anı gelir konar dalına Okşarsın kanadını içli içli... Sonra bir sessizlik bırakılır kapına İçeri alır öpersin gözlerini Ölmeyi seversin, ölmeye söversin... Sevmekle sövmek karışır birbirine Doğmakla ölmek karıştığı gibi Hayatın sarmallarında... Sonra boş yatağına kayar gözün Ses tonunu hatırlarsın, unutmamalısın! Ama zaman örter tipiyle acıları Bir kürek alıp küreyemezsin Emzikteki bebek gibi yapışır çünkü eteğine yaşam Bir tekme vuramazsın Bir yanın ölenle ölür, bir yanına yaşam yürür Dostlar gelir yadeder, Bir melek uçmuştur avucundan Üstelik herkes şahittir Sağlığında kapatmadığına kızarsın kafesleri Oysa hep açıktır hayatın kafes telleri Uçup gidecektir hep birileri... Özlemek sarılmalarını, Sırtımı sıvazlamalarını... Özlemek sarılmalarımı... Ah özlemek yanağımdaki terli dudaklarını İşte özlemek böyle bir şey olsa gerek babam seni Ne vardı basacak tamgaz giderken hayat, freni? Ama geri gelmeyecek boşluğuna Aldığım dersleri dolduruyorum Hayatla ölümü koyuyorum Aynı kefeye Ölenle ölmemeyi, Kalanla gülmeyi... Anamla fidan dikmeyi... Ve ellerinle diktiğin saygınlık fidanını Sulayıp dallandırmayı... Yaşatmak bu olsa gerek seni...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SÜLEYMAN GÜNER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |