..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > 21. YÜZYIL > ömer akşahan




11 Eylül 2003
Eğitimde Dijital Gelecek Nedir?  
Bill Gates'in Sihirli Dünyasına Kısa Bir Yolculuk...

ömer akşahan


Western Heights’da bir yurttaşlık bilgisi öğretmeni her sabah dersine İnternetten taze haberlerle başlıyordu.


:AIFJ:
Bill GATES
Microsoft Başkanı
(Derleyen: Ömer AKŞAHAN)

Ülkedeki her okulun her sınıfını İnternete bağlama kararlılığımız, eğitimde eşitlik ve gelişme açısından bu yüzyılın en önemli adımı olacaktır.
Read Hundt, ABD Federal İletişim Kom. Bşk.


Eğitimde Kağıtsız Bürokrasi

Hükümetler kağıt akışı yerine dijital akış kullanmak için politikalar üretmek zorundadır. İnternet yayıncılığı hükümet standardı olması gerekir.
Basılı belgeler istisna olmalıdır, kural değil. Buradan gerçekleştirilecek tasarruf akıl almaz boyutta olacaktır.
Basılı nüshaların büyük bir bölümünün sonu başkentte bir çöp kovasıdır. Hükümetin bir kargo uçağı için hazırladığı teknik şartnamenin kağıda basılmış ağırlığı 3,5 tondur. Oysa aynı belge kolaylıkla iki CD’ye sığdırılabilir.
Öğretmenler eğitilmedikçe ve bilgisayarlar ders programının bir parçası olmadıkça, PC’lerin çok önemli bir etki yapması beklenemez.
Okullar, PC’leri bütün öğretim süreci boyunca programın bir parçası haline getirerek eğitimin teknolojiyle birlikte yapılmasını sağlamalıdır.
Western Heights’da bir yurttaşlık bilgisi öğretmeni her sabah dersine İnternetten taze haberlerle başlıyordu.
Öğretmenler ortak konularda birbirleriyle iletişim kurmak için e-postadan yararlanırlar. Ayrıca öğretmenler müfettişlerle de aynı yöntemle iletişim kurabiliyor.
Öğrenciler, video konferans sisteminden yararlanarak Doğu Kıyısı’na, İngiltere’ye ya da Avrupa’nın diğer bölgelerine sanal geziler düzenlediler, müzeleri ziyaret ettiler, kardeş okullarla ortak dersler hazırladılar.
Uzaktan öğrenim, hastalık ya da sakatlık nedeniyle evlerinden çıkamayan çocukların derslerinden geri kalmamalarına da, ayrıca öğretmenin de sınıfındaki geçici öğretmen ve öğrencileriyle iletişim kurmasına olanak sağladı.
Böylece sakat öğrenci tüm derslerini izleyebilmiş ve sınavlarda başarılı olmuş, arkadaşları da onu kendi aralarındaymışçasına bir hisle derse katılmasını sağlayarak iletişimlerini sürdürmüşlerdi.



EĞİTİMDE DİJİTAL GELECEĞE HAZIRLANMA

*Teknolojiye dayalı eğitimin altı yararı:

1.     Konuyu öğrenmede gelişme
2.     “ağ” kullanımında gelişme (öğrenmek için PC’lerden ve İnternetten yararlanma)
3.     Mesleki eğitimde gelişme
4.     Öğrenmeye daha ilgili ve istekli yaklaşım
5.     Bağımsız öğrenme ve araştırma becerilerinin gelişmesi
6.     Daha iyi bir sosyal gelişim

Bilgisayarla Her Zaman Her Yerde Öğrenme

Her öğrenciye bir diz üstü bilgisayar!

Öğrencilere diz üstü bilgisayar veriliyor. Makinelerin kullanımı konusunda eğitiliyor ve teknolojiyi öğrenim programının bir parçası yapıyor.

Bu programın sonuçları

·     Çocuklar daha sık ve daha iyi yazıyor.
·     Gelişmiş araştırma ve inceleme becerisine sahip oluyor.
·     Kendilerini daha yaratıcı şekilde ifade ediyorlar.
·     Hem daha bağımsız hem de grup içinde işbirliğine daha açık çalışıyor.
·     Aktif öğrenime daha fazla güvenip öğrenme stratejileri geliştiriyor.
·     Eleştirel düşünceye ve sorun çözmeye daha yatkın oluyor.
·     Daha yüksek dereceli düşünme becerileri geliştirebiliyor.
·     Öğrenci motivasyonunu ve çocukların okul çalışmalarına ilgilerini artırıyor. Saul Rockman/”Okullar İçin Güçlü Araçlar:Diz Üstü Bilgisayar Programının İkinci Yıl İncelemesi”

Dünya üzerindeki eğitim sistemlerinin büyük bir çoğunluğu PC’leri sınıfa sokmaya yeni yeni başlıyor. Bu programa başlamak için gerekli olan, okul yönetiminin önderliğiyle birlikte, teknik alt yapıyı geliştirip yönetecek, teknolojiyi öğretim programının parçası haline getirecek ve öğretmenleri eğitecek bir programdır. En sonunda ise, toplumun desteğini almak en önemli şarttır.
Teknoloji okulların sabit giderlerini de azaltabilir ve eğitim faaliyetlerinin sonuçlarının kıyaslanmasını kolaylaştırır.
Önemli konularda verilmiş ünlü derslerin tümü ve konferanslar yakında İnternette yer alacak.
Tek bir CD bir öğrencinin bütün ihtiyaç duyacağı malzemeyi kapsayabilir. (Kitap, dergi vb.) Gerekli görülecek ek bilgi ve araştırmalar on-line uygulamalarla sağlanabilir.

PC’leri Sınıfa Sokmak İçin Atılacak Adımlar

1.     Altyapıyı oluşturun, öğrencileri / öğretmenleri eğitin. Toplumun desteğini alınız.
2.     PC kullanarak mevcut öğretme ve öğrenme yöntemlerini geliştirin. İnternet programın bir parçası olmalı.
3.     PC kullanarak öğretme ve öğrenme yöntemlerinin değiştirin.

Okullardaki bilgisayarlar hakkında on güç ders

1.     Bilgisayar laboratuvarları bilgisayarlar için yanlış yerdir. Bilgisayarlar sınıfta bulunması gerekir.
2.     Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler, bilgisayarlardan genellikle başarılı öğrencilere oranla daha iyi yararlanır.
3.     Çoğu öğretmen bilgisayarların sınıfta nasıl kullanılacağı konusunda eğitim görmemiştir.
4.     Okullar bilgisayar kullanımını dikkatle planlamalıdır.
5.     Bilgisayarlar birer araçtır, konu değil. Bilgisayarların başka konular hakkında verilen derslerin bir parçası olması gerekir.
6.     Herkesin bir bilgisayarı olduğunda, çocuklar çok başarılı olur.
7.     Bilgisayarlar, geleneksel becerileri azaltmaz.
8.     İkinci el bilgisayarlar, okul kullanımı için uygun değildir.
9.     İnternet ve e-posta, çocuklara bir okuyucu kitlesi sağladığından onları heyecanlandırır.
10.     Çocuklar bilgisayarlara aşıktır.

PC ve İnternet bir tek gerçeği temelden değiştirir: Hangi okulda olursa olsun, hangi çevreden gelirse gelsin, her öğrenci, daha önce en iyi okullarda bile olmadığı kadar çok bilgiye ve işbirliğine ulaşacak.
PC’lere yeni bir öğretme ve öğrenme aracı olarak bakan eğitimciler değişimin mimarları olacak.

Kaynak: Dijital Sinir Sistemi / Düşünce Hızında Çalışmak / Bill Gates / Doğan Yayınevi /İST.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Eleştiri Ya Da...
Yazar Adaylarına...
Dilek Kutusu! Peri Olmak İstiyorum!
Aforizmalar, Kafka
Eğitim, Ama Nasıl?
Eleştiri mi Özeleştiri mi?
Öğretmen Benisa
Seçim Potporisi
Tazlar Köyünden Borusan'a
25'le 35 Kelimelik Bir Yaşam

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hiçliğe Övgü [Şiir]
Kayıtdışı Şiir [Şiir]
Gece Dokunuşları [Şiir]
kalem [Şiir]
Meğer [Şiir]
Güz Yağmurları [Şiir]
Küçük Mariya İçin Kar Senfonisi [Şiir]
Giderken Düşürdünüz 'Ben'i Çantanızdan [Şiir]
Issız Sokak [Şiir]
ayrılıklar [Şiir]


ömer akşahan kimdir?

Kendini nasıl anlatır ki insan… Oturup yazılmaya kalkılsa, her edebiyat işçisinin yaşamı kalın bir roman olur. Ben bunu zaman zaman yazdığım denemelerde ve şiirlerimde yansıtmaya çalışıyorum. Yapıtlarımı izleyenlere küçük birer ipucudur; söylenen her bir sözcüğümüz, tümcemiz. . Kendimi şiirde ilk keşfedişim beni aynı zamanda büyük bir hayal kırıklığı yaşattı ve düzene yenik düştüm. Yol göstericim de yoktu yanımda; düzene isyan edeceğime, şiire küsüp öyküye yöneldim. Bütün bu yaşananlar ortaokul dönemime rastlar. Yine bir gün düzen beni aldı, bir sonbahar yaprağı gibi Aydın Dağlarının zirvesine fırlattı. Yıl 1981. Ve beni yeniden hayata bağlayan sihirli gücün şiir olduğunu orada anladım. O gün bugündür, can yoldaşım, arkadaşım, sırdaşım ve en büyük sığınağımdır ŞİİR! İnanıyor ve haykırıyorum; şiir mabedinde yanmayan hiç kimse, ben buyum, ben şuyum diyemez. Tek inancım, ömrüm oldukça yazmaya, gerekirse yazdırarak da olsa şiire ihanet etmeyeceğim. Aydın’ın İncirliova ilçesinde, ‘53 yılının Ocak ayında, bir Kova erkeği ve sevgili annemin tek eşinden 14. yavrusu olarak dünyaya gelmişim. Babam ve annem ümmiydi. Okul yüzü görmemiş bir ailenin ilk üniversite mezunu olarak kutsal öğretmenlik uğraşımı resmi düzeyde ‘99 yılına dek sürdürdüm. Halen özel sektörde işimden arta kalan zamanlarda, öğrencilere Türkiye’nin hemen her noktasında şiir dersleri veriyorum, gönüllü. Yeni Türk şiirini mevcut Türkçe ve Edebiyat kitaplarından öğrenemeyen gençlere yeni Türk şiirinin kapısını aralamaya çalışıyorum. İnanın bu çalışmalarda şiir adına öyle ilginç olaylara tanık oluyorum ki, gözyaşlarınızı inanın tutamazsınız. Tüm uğraşlarımdan edindiğim çok önemli bir gerçeğin altını kalınca çizmek istiyorum: ŞİİR ÖYLESİNE SİHİRLİ BİR ANAHTAR Kİ, AÇMADIĞI BİR KAPIYI GÖSTEREN HENÜZ ÇIKMAMIŞTIR! Bugüne dek, bir çok edebiyat dergilerinde şiir, deneme, öykü, inceleme, gezi , anı yazılarımla yer aldım. ‘90’da Ödemiş EFE dergisi yöneticiliği, Almanya’da Almanca yayımlanan GEMEİNSAM adlı yayının sorumluluğunu yaptım. Almanca şiir, öykü denemelerinin yanı sıra yurda döndükten sonra da Almancadan Türkçeye şiir kazandırma çalışmalarımı yayımladım. ‘90’da “Nasıl Çalışalım? Nasıl başaralım?” adlı çalışmam M. E. B. ca tavsiye edildi. Egebank tarafından 3000 adet basıldı. ‘98’de ilk şiir kitabımı Sivas’ta yakılan 37 güzel insana adadığım için yalnızca 37 şiir içermektedir. Evliyim. Eşim de emekli sınıf öğretmeni olup, bir oğlum ve bir kızımla beraber yaşamımızı renklendirmeye çalışmaktayız.

Etkilendiği Yazarlar:
Mayakovski, Cemal Süreya, Sabahattin Ali, Cahit Tanyol


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ömer akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.