Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal |
|
||||||||||
|
Çarşamba günü Ödemiş, yerel seçimlerin başlamasından bu yana bence en hareketli gününü yaşadı. AKP’li Belediye Başkan Adayı Mahmut Badem’in, “AK Karnem” adını verdiği ve Mehmet Eriş dönemini itham eden bir broşürü seçmenlere dağıttırması Ödemiş’te çok büyük bir tepkiye neden oldu. Farklı partilerden birçok Ödemişli Atatürk heykeli önünde saat 14.00’de Mehmet Eriş’le Mahmut Badem’in hesaplaşmasını merakla bekledi. Başkan Badem gelmeyince Sayın Eriş, belki de seçimin kaderini değiştirecek bir konuşmayı elindeki metne de aldırış etmeden ve mikrofonsuz olarak yaptı. Konuşma sırasında AKP seçim koordinasyon merkezindeki yayın cihazından yükselen sesler Eriş’in sesini zorlasa da duyulmasını etkileyemedi. Eriş’in hesaplaşma restini göremeyen Badem, sanırım, olayı kameralardan izlemekle yetindi. O basın toplantısından belleğime yalnızca şu söz yazıldı: “Bir tarafta AKP, bir tarafta Ödemiş!” *** Bana kalırsa, Sayın Badem, en büyük hatayı bu broşürü dağıtmakla yaptı. Çünkü “AK Karne” Ödemiş’te seçimin bir simgesi oldu. Bu da gösteriyor ki, bütün stratejilerini Sayın Eriş’in aday olacağı varsayımına göre planlayan Badem ekibi, Bekir Keskin’in oylarının yükselişi karşısında son mermilerini Eriş üzerinden sıkmakta buldular. Ama AK Karne bumeranga dönüştü ve kendilerini vuracak görünüyor. Mehmet Eriş’in Atatürk anıtı önünde bir miting havasında geçen basın toplantısına MHP’lisi, DSP’lisi, ANAP’lısı, DP’lisi yani AKP dışında hemen her partiden Ödemişli yurttaş katıldı. Kimileri meraktan olsa da büyük çoğunluk Eriş’i destek için oradaydı ve bunu da alkışlarla ve sloganlarla gösterdi. Basın toplantısının görülmeye değer bir noktası da MHP’nin Ovakent Belediye Başkan Adayı Yavuz Taşdemir ile MHP’li İl Genel Meclis Adayı Ayhan Koru’nun Eriş’le beraber destek mesajı vermeleriydi. O birliktelik, aynı akşam saat 24 sularında Saraçoğlu Caddesinde kendiliğinden oluşan CHP ve MHP konvoylarıyla tekrarlandı. CHP adayı Bekir Keskin çok dostane bir şekilde MHP adayı Mehmet Dumanlı ile caddede kucaklaşarak, CHP’nin seçim koordinasyon merkezine kadar birlikte yürüyüşleriyle noktalandı. Sayın Eriş’in basın toplantısında çok veciz şekilde dile getirdiği mesaj, yerini bulmuş, “Bir tarafta AKP’liler, diğer tarafta Ödemiş halkı” birleşmişti. Bakalım bu birlik mesajları 29 Mart’ta sandığa nasıl yansıyacak? *** Çarşamba akşamı gene bir seçim toplantısında Gölcük Bağımsız Belediye Başkan Adayı Sayın Rafet Fidan’la birlikteydik. Ödemiş’in komşu kapısı sayılan Zeytinlik yeni adıyla Gölcük beldesindeydik. Bu toplantı nedeniyle görüştüğüm bazı Gölcüklü dostların aktardığı bir notu aktarayım. İddia edilen şu: “Bizim buradaki siyaseti anlamanız mümkün değil. Bizde siyaset parti üzerinden yürüyor. CHP burada odunu aday gösterse vatandaş gene onu seçer. Hatta yaşlı adamın biri oğluna şöyle demiş; ‘Oğlum bizde parti değiştirmek din değiştirmek gibidir!’ İnanılır gibi değil, dostlar. Taşrada siyaset hâlâ bu çizgide yürüyorsa yapacak ve söylenecek söz yok… Demek oluyor ki, Gölcük henüz belde olamamış, köylü kafasıyla odun da aday olsa onu seçecekse, biz garip okumuşlar ne yapsın! Bence, eğitimli olmayı aşağılayan bu anlayışın yolunu partilerin ilçe yöneticileri açıyor. Çünkü bu seçimde görüldü ki seçtikleri adayların eğitim seviyesi ilkokuldan yukarı değil. Oysa devlet şoför ehliyeti alabileceklerin en az 8 yıllık ilköğretim okulu mezunu olması koşulunu getirirken belediye başkanlığı gibi çok zorlu bir mevzuatı olan, doğumdan ölüme kadar beldenin her sorununun çözümü için yetkili kıldığı bir makama seçilecek kişide ilkokul mezunu olmayı yeterli görmesi müthiş bir çelişki değil midir? Sonuçta, trafiğe çıkan araçlar kişisel bir mülkiyettir. Oysa bir belde ya da kent, hatta İstanbul gibi megapol kente halk isterse ilkokul mezunu birini başkan olarak getirebilir!!! *** Çarşamba günü BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu’nun da bulunduğu helikopter kazasındaki belirsizlikler ve düştüğü yerin saptanamamasının ardından gelen bir haber insanın tüylerini diken edecek boyutta! Meğer aracın yerini gösteren cihaz düşen helikopterde yokmuş!! İnsan yaşamının bu kadar ucuzladığı bir ülkede yaşamaktan adeta utanır oldum… İnşallah en kısa sürede Yazıcıoğlu ve beraberindekilere sağ salim ulaşılır da bu acı kaza haberi daha da acı bir duruma gelmez… *** Yazımı yine yaşanmış bir seçim anekdotuyla bitirelim. Olay Akhisar’ın Bakır beldesinde geçer. DYP Genel Başkanı Cindoruk’un beldeyi ziyaretinde partinin belde başkanı halka hitaben, “Ben genel başkanıma sizler adına % 98 oy sözü verdim” deyince, orada bu sözü dinleyen bir vatandaş söz alır; “O iki oyu verecek p…enk kim başkan?” diye sorar. Soruya yanıt gelmez ancak herkesin gülüşmesine neden olur. DYP’nin kalesi gibi görünen Bakır beldesine seçimden bir gün önce Anavatan Partisinin ekonomi bakanı ve Manisa Milletvekili olan Ekrem Pakdemirli bir kamyon un ve yağ gönderir. Seçim sonuçları açıklandığında da Anavatan Partisinin oylarının Doğruyol Partisinin oylarını üçe katladığı anlaşılır. Son söz: Ey Ödemişli seçmen kardeşim! Lütfen, beş yıllık geleceğimizi beş kiloluk yağa, yarım çuval una satmayın!!! Bir ay rahat ettikten sonra aynı yoksulluğunuzun sürmesini istemiyorsanız, oyunuzu satın almaya çalışanlar yerine, sizi kandırmayan dürüst adaylara verin!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Akşahan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |